2014-08-13, 21:04
Medlem
Haha! Helt sanslöst! Spelar i ett band som syntes i TV i år och gitarristen i bandet har fått sjuka samtal, sms och pm på Facebook från en Hjalmar Privat, som visar sig heta Hjalmar Carlos Högberg. Han skickade mail till vår gitarrist: "Visst kan du hjälpa till att hylla biran? T ex du fixar en bild där du gör kaggetricket och en polare gör tung-gunget och säger 'Fan vilken kista!' Vilken är din favoritbira?" Från S Bergling Eskilsson Larsson med mailadress Dannyph68s@live.com. Han ringde även närmsta polarna och frågade om de kunde göra "kaggetricket". Hahahaha, så jävla sjukt.
Citera
2014-08-13, 21:13
Medlem
Kaggetricket innebar då att blåsa upp magen och ställa en öl på den.
Citera
2014-08-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llastbil
Kaggetricket innebar då att blåsa upp magen och ställa en öl på den.

Vad är åldern på er han skriver till? Är han bara intresserad av "småpojkar" eller funkar vem som helst?
Citera
2014-08-27, 20:50
Medlem
Hybrics avatar
Tjenare!

Kom över denna film från en polare som länkade den, ser ut som han blev väldigt konfronterad. Underbart!

https://www.youtube.com/watch?v=CzB3s3LAako
Citera
2014-08-29, 10:00
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Tjenare!

Kom över denna film från en polare som länkade den, ser ut som han blev väldigt konfronterad. Underbart!

https://www.youtube.com/watch?v=CzB3s3LAako
Lite obehagligt egentligen, om det inte är fejkat vill säga.

Intervjuaren tvingar honom att säga "Jag är en riktig jävla bögjävel"

Men enligt kommentarerna är han redan igång igen med nya kartläggningar
och förfrågningar om magbilder - Vilken idiot.
Citera
2014-08-29, 13:40
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Lite obehagligt egentligen, om det inte är fejkat vill säga.

Intervjuaren tvingar honom att säga "Jag är en riktig jävla bögjävel"

Men enligt kommentarerna är han redan igång igen med nya kartläggningar
och förfrågningar om magbilder - Vilken idiot.

Jag tror absolut inte det är fejkat. Man hör ju att han är gråtfärdig i slutet.
Senast redigerad av Napi 2014-08-29 kl. 13:42.
Citera
2014-08-31, 06:34
Medlem
johanjosefssons avatar
Erwik skrev något om att han hade en "stödlinje" man kunde ringa till om man "kände behovet av att prata". Denna "stödlinje" är direkt kopplad till Hjalmars privata mobil. Och vad är det egentligen för folk som ställer upp på att göra massa kassa "intervjuer" med honom? Kolla hans kanal på Youtube så ser ni vad jag menar. Är det här hans riktiga enda vänner, har han mutat dom, eller har han helt enkelt pressat ut dessa att ställa upp? Om det är hans vänner: Känner dom inte till ryktena som spridits om honom? Det är ju många som har stalkats, han borde väl vara relativt känd i de områden han befinner sig. Eller? Tänker jag helt fel här?

Samma sak med hans "musikvideor", ni ser ju själva att det är personer som ställer upp på att medverkade i dom. Vad är det som driver dessa människor att vara med i Hjalmars videor?

Har ni läst hans blogg? Där har vi en hel orgie i svartmålningar. Jag ser ett mönster här: I hans värld är man antingen god vän och intelligent, eller så är man helt blåst och "blatteapa". Det verkar som att det inte riktigt finns någon gråzon i Hjalmar värld. Alla som inte tycker och tänker som Hjalmar är "pinsamma barnrumpor som behöver matas med välling". Ganska underhållande läsning måste jag säga.

Det skulle vara intressant att se personen som konfronterade videon att komma in i tråden och berätta för oss vad som hände i detalj. Kan han konfrontera Hjalmar så kan han väl även skriva på ett forum. Eller vad säger du?

Stalkjakten fortsätter!
Citera
2014-08-31, 07:23
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Erwik skrev något om att han hade en "stödlinje" man kunde ringa till om man "kände behovet av att prata". Denna "stödlinje" är direkt kopplad till Hjalmars privata mobil. Och vad är det egentligen för folk som ställer upp på att göra massa kassa "intervjuer" med honom? Kolla hans kanal på Youtube så ser ni vad jag menar. Är det här hans riktiga enda vänner, har han mutat dom, eller har han helt enkelt pressat ut dessa att ställa upp? Om det är hans vänner: Känner dom inte till ryktena som spridits om honom? Det är ju många som har stalkats, han borde väl vara relativt känd i de områden han befinner sig. Eller? Tänker jag helt fel här?

Samma sak med hans "musikvideor", ni ser ju själva att det är personer som ställer upp på att medverkade i dom. Vad är det som driver dessa människor att vara med i Hjalmars videor?

Har ni läst hans blogg? Där har vi en hel orgie i svartmålningar. Jag ser ett mönster här: I hans värld är man antingen god vän och intelligent, eller så är man helt blåst och "blatteapa". Det verkar som att det inte riktigt finns någon gråzon i Hjalmar värld. Alla som inte tycker och tänker som Hjalmar är "pinsamma barnrumpor som behöver matas med välling". Ganska underhållande läsning måste jag säga.

Det skulle vara intressant att se personen som konfronterade videon att komma in i tråden och berätta för oss vad som hände i detalj. Kan han konfrontera Hjalmar så kan han väl även skriva på ett forum. Eller vad säger du?

Stalkjakten fortsätter!

Får väl erkänna att jag inte mer än ögnat igenom hans youtube.
Men såvitt jag kunde se hade han gjort iaf den intervjun jag såg själv. Det fanns ingen frågeställare och bakgrunden var inklippt i nåt redigeringsprogram, tämligen dåligt gjort också.
Delar av hans videos består av väldigt gamla inspelningar med folk som troligen inte vet att de är med eller folk som är lika lost som honom.
Citera
2014-08-31, 18:38
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Får väl erkänna att jag inte mer än ögnat igenom hans youtube.
Men såvitt jag kunde se hade han gjort iaf den intervjun jag såg själv. Det fanns ingen frågeställare och bakgrunden var inklippt i nåt redigeringsprogram, tämligen dåligt gjort också.
Delar av hans videos består av väldigt gamla inspelningar med folk som troligen inte vet att de är med eller folk som är lika lost som honom.

Intressant. Jag tänker framförallt på dessa två intervjuer. Lägg märke till informationen i början. Där stärks i varje fall teorierna om att han skulle ha ett egen bok. Du är inne på rätt spår här:

http://www.youtube.com/watch?v=7xqkODnOMlM

och:

http://www.youtube.com/watch?v=g05p_Uxwncs

Det fanns också en intervju med en skådespelare, men hittar inte den just nu. Hjalmar syns också i filmen.
Citera
2014-08-31, 19:04
Medlem
Napis avatar
Citat:
Intressant. Jag tänker framförallt på dessa två intervjuer. Lägg märke till informationen i början. Där stärks i varje fall teorierna om att han skulle ha ett egen bok. Du är inne på rätt spår här:

http://www.youtube.com/watch?v=7xqkODnOMlM

och:

http://www.youtube.com/watch?v=g05p_Uxwncs

Det fanns också en intervju med en skådespelare, men hittar inte den just nu. Hjalmar syns också i filmen.

Intet ont anande klasskamrater antar jag.
Skulle någon ringa och säga att den gör någon film rörande gamla klasskamrater och vad som hände sen är det inte otänkbart att många skulle nappa.
Dock bör man väl göra lite egna förundersökningar på om människan blivit skogstokig efter skoltiden först. Speciellt med honom som aldrig någonsin haft alla hästar hemma.
Boken tror jag absolut finns, tror tillomed vi får se sidor ur den i klippen du länkade.
Citera
2014-09-19, 06:26
Medlem
johanjosefssons avatar
Hjalmar "The Stalker-Fri Artist" ger svar på tal och släpper en 17 minuter lång försvarsvideo där han "hälsar farväl till alla trash"!

http://www.youtube.com/watch?v=w6SYgjLVBQc
Citera
2014-09-19, 07:15
Medlem
Napis avatar
Citat:
Hjalmar "The Stalker-Fri Artist" ger svar på tal och släpper en 17 minuter lång försvarsvideo där han "hälsar farväl till alla trash"!

http://www.youtube.com/watch?v=w6SYgjLVBQc

Patetiskt. man får hoppas för de drabbade att han tar farväl på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in