Erwik skrev något om att han hade en "stödlinje" man kunde ringa till om man "kände behovet av att prata". Denna "stödlinje" är direkt kopplad till Hjalmars privata mobil. Och vad är det egentligen för folk som ställer upp på att göra massa kassa "intervjuer" med honom? Kolla hans kanal på Youtube så ser ni vad jag menar. Är det här hans riktiga enda vänner, har han mutat dom, eller har han helt enkelt pressat ut dessa att ställa upp? Om det är hans vänner: Känner dom inte till ryktena som spridits om honom? Det är ju många som har stalkats, han borde väl vara relativt känd i de områden han befinner sig. Eller? Tänker jag helt fel här?
Samma sak med hans "musikvideor", ni ser ju själva att det är personer som ställer upp på att medverkade i dom. Vad är det som driver dessa människor att vara med i Hjalmars videor?
Har ni läst hans blogg? Där har vi en hel orgie i svartmålningar. Jag ser ett mönster här: I hans värld är man antingen god vän och intelligent, eller så är man helt blåst och "blatteapa". Det verkar som att det inte riktigt finns någon gråzon i Hjalmar värld. Alla som inte tycker och tänker som Hjalmar är "pinsamma barnrumpor som behöver matas med välling". Ganska underhållande läsning måste jag säga.
Det skulle vara intressant att se personen som konfronterade videon att komma in i tråden och berätta för oss vad som hände i detalj. Kan han konfrontera Hjalmar så kan han väl även skriva på ett forum. Eller vad säger du?
Stalkjakten fortsätter!