Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-19, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Du har nog inte fattat hur den allmänna pensionen fungerar. De pensionspengar som betalas ut idag kommer från de skatter och arbetsgivaravgifter som betalas in idag.

Det är inga pengar som betalats in när man arbetade och legat på hög sedan dess för att betalas ut när man ska ha pension. Ingenting har blivit inlåst.

http://www.amf.se/Se-over-ditt-sparande/Sa-fungerar-pensionssystemet/Allman-pension/

Det kvittar om staten tagit de och låst in de eller använt de och tjänat på det, kvittar helt och hållet.

Har man inte gett sitt medgivande att staten ska roffa åt sig ens pengar som man sliter för så spelar det ingen roll. Jag har inte gett mitt medgivande att staten ska Stjäla mina pengar 30% stöldskatt och sen allt mellan 10-20% i stöldmoms på redan pengar som de stulit av 30%.

Ts försök få ut din pension så tidigt som möjligt innan pensionen försvinner helt. Att du ska ens leva tills du är 65 är inte säkert och då har äckliga regering kommit undan ordenligt med stölden av dina pengar. Inte säkert att pensionen är kvar den dagen du når pensionsålder.
Citera
2014-08-29, 01:36
Medlem
Herblaws avatar
felpost
Senast redigerad av Herblaw 2014-08-29 kl. 01:39.
Citera
2014-08-29, 01:50
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Det kvittar om staten tagit de och låst in de eller använt de och tjänat på det, kvittar helt och hållet.

Har man inte gett sitt medgivande att staten ska roffa åt sig ens pengar som man sliter för så spelar det ingen roll. Jag har inte gett mitt medgivande att staten ska Stjäla mina pengar 30% stöldskatt och sen allt mellan 10-20% i stöldmoms på redan pengar som de stulit av 30%.

Ts försök få ut din pension så tidigt som möjligt innan pensionen försvinner helt. Att du ska ens leva tills du är 65 är inte säkert och då har äckliga regering kommit undan ordenligt med stölden av dina pengar. Inte säkert att pensionen är kvar den dagen du når pensionsålder.
Om TS bedrägligt sjukpensionerar sig runt 50 är han rimligen en förlustaffär för staten.

Din "stöldmoms" och "stöldskatt" finansierar utbildning, sjukvård, stöd till utslagna osv. Du vet allt det där som gör Sverige bättre än Etiopien. Om man begår bedrägeri för att undgå att betala sin del är man en fitta.
Citera
2014-08-29, 02:00
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Om TS bedrägligt sjukpensionerar sig runt 50 är han rimligen en förlustaffär för staten.

Din "stöldmoms" och "stöldskatt" finansierar utbildning, sjukvård, stöd till utslagna osv. Du vet allt det där som gör Sverige bättre än Etiopien. Om man begår bedrägeri för att undgå att betala sin del är man en fitta.
Med en regering som pratar om höjd pensionsålder för att finansiera galenskaperna som pågår så skulle jag inte ha det minsta dåligt samvete över att bluffa till mig en sjukpension.
Det är ju bara att sätta in en av "pensionsräddarna" lite tidigare för att täcka min plats. Blir nog billigare för samhället med.
Och förresten, när är det tänkt dom ska träda in? Tycker dom suttit länge på bänken redan nu, och ändå snackas det om höjd pensionsålder.
Citera
2014-08-29, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Med en regering som pratar om höjd pensionsålder för att finansiera galenskaperna som pågår så skulle jag inte ha det minsta dåligt samvete över att bluffa till mig en sjukpension.
Det är ju bara att sätta in en av "pensionsräddarna" lite tidigare för att täcka min plats. Blir nog billigare för samhället med.
Och förresten, när är det tänkt dom ska träda in? Tycker dom suttit länge på bänken redan nu, och ändå snackas det om höjd pensionsålder.
Jag vet att det tas som sanning på flashback att allt är invandringens fel, men pensionssystemets problem beror på en åldrande befolkning och du har liknande problem i de flesta länder med ett pay-as-you-go-system, oavsett vad de bedriver för invandringspolitik.

Hur som helst är det roande med folk som vill lura till sig bidrag eftersom invandrare bara lurar till sig bidrag. Du tar alltså lika mycket ansvar som en bidragsfuskande somalier. Bra där.
Citera
2014-08-29, 03:26
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Jag vet att det tas som sanning på flashback att allt är invandringens fel, men pensionssystemets problem beror på en åldrande befolkning och du har liknande problem i de flesta länder med ett pay-as-you-go-system, oavsett vad de bedriver för invandringspolitik.

Hur som helst är det roande med folk som vill lura till sig bidrag eftersom invandrare bara lurar till sig bidrag. Du tar alltså lika mycket ansvar som en bidragsfuskande somalier. Bra där.
Åldrande befolkning? Det kostar alltså inte något att ha sysslolösa invandrare?
Citera
2014-08-29, 03:35
Medlem
Citat:
Åldrande befolkning? Det kostar alltså inte något att ha sysslolösa invandrare?
Det är naturligtvis sant att arbetslöshet kostar, men det är irrelevant här. Pensionsåldern hade behövts höjas även om vi hade haft noll invandring. Men även om pensionssystemets problem hade berott på invandringen (vilket de inte gör) är det oklart hur det skulle göra det ok för dig att lura till dig en sjukpension.
Citera
2014-08-29, 10:14
Medlem
KonungHonungs avatar
Kör på. I ett system utan ovillkorlig medborgarlön finns ingen anledning att låta moraliska reservationer hindra dig från förtidspension.
Citera
2014-08-29, 10:32
Medlem
Närmast uteslutet med nuvarande regim. Kanske det blir möjligt med en framtida sosseregering...
Citera
2014-08-31, 17:17
Medlem
Citat:

Du är en parasit och en fjant (misstänker starkt att du röstar på SD som alla andra losers i Sverige).
Är ganska säker på att du inte har någon studieskuld och ditt arbete skulle kunna utföras av en schimpans.

MEN skall ändå ge dig ett tips!!

Rösta inte på Alliansen, för då kommer du garanterat granskas och inställa dig till svensk sjukvård för granskning så pass ofta att ett thailandsboende blir omöjligt.
Citera
2014-09-01, 10:29
Medlem
MrFolds avatar
Så flashbackrasisten är missnöjd med att det är för mycket bidragsfuskande invandrare i Sverige och vill lösa problemet med att själv bli en bidragsfuskande invandrare i Thailand. Förmodligen illegal dessutom
Citera
2014-09-01, 16:57
Medlem
Isnatts avatar
Rätta mig om jag har fel, men var det inte en svensk tant på 96 år som flyttade till Thailand och sen blev av med en stor del av sin pension då pga att man måste bo i Sverige för att få full pension?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14705461.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in