• 1
  • 2
2013-09-04, 00:24
Medlem
Barney Calhouns avatar
Alltså, vad är bästa utvägen för att få förtidspension? Är lite 50+ och orkar inte med detta sjunkande skepp kallat sverige.
Vill flytta till thailand, har redan hus och bil där, men vill tillbringa som-
rarna i stugan i sveige.
Så min fråga är, vad är den säkraste vägen att få förtidspension? Vet ju att
flera finsksveska romer som har pension pga "ont i rycken" ryggen alltså.det jag söker är något svårkollat.
Vad ska jag göra?
Är igentligen ingen utsugartyp men med nuvarande invandringspolitik så ser jag ingen utväg för att hitta en behaglig framtid för mig och mina barn.
Så min fråga är:vilken sjukdom ska jag få?
Citera
2013-09-04, 08:23
Medlem
zjacks avatar
Mental ohälsa har ju alltid funkat bra för kvinnor och blattarna.
Citera
2013-09-04, 10:37
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Så min fråga är:vilken sjukdom ska jag få?

Kanske hjärnblödning på riktigt. Så vi andra slipper betala för ditt dagdrivarliv i Thailand.

Jag hatar också förfallet i Sverige men inte fan kan man bestämma sig för att bete sig som en zigenare bara för den sakens skull.
Citera
2013-10-17, 08:04
Medlem
Sun Rulers avatar
Flyttar tråden till forumet för privatekonomi från resor. /Mod
Citera
2013-10-17, 10:34
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Kanske hjärnblödning på riktigt. Så vi andra slipper betala för ditt dagdrivarliv i Thailand.

Jag hatar också förfallet i Sverige men inte fan kan man bestämma sig för att bete sig som en zigenare bara för den sakens skull.
Jasså, så efter (förmodligen) 30+ års arbete så har han inte rätt att få pension som han själv betalat in? Folk skall inte få njuta av livet?

Du tycker att man skall jobba tills man är död och inte "dagdriva"? Kan ju lika bra skjuta sig själv om man har en sådan världsbild.
Citera
2013-10-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Jasså, så efter (förmodligen) 30+ års arbete så har han inte rätt att få pension som han själv betalat in? Folk skall inte få njuta av livet?

Du tycker att man skall jobba tills man är död och inte "dagdriva"? Kan ju lika bra skjuta sig själv om man har en sådan världsbild.
TS är inte tillräckligt gammal för att ta ut pension enligt gällande regler, och har inte varit begåvad nog att spara undan för eget bruk. Därför försöker han snika till sig skattemedel som behövs för de som är sjuka på riktigt. Allt för att kunna "njuta av livet" i bästa vänsteranda... Tycker du det är ok?
Citera
2013-10-17, 14:49
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
TS är inte tillräckligt gammal för att ta ut pension enligt gällande regler, och har inte varit begåvad nog att spara undan för eget bruk. Därför försöker han snika till sig skattemedel som behövs för de som är sjuka på riktigt. Allt för att kunna "njuta av livet" i bästa vänsteranda... Tycker du det är ok?
Tycker du det är ok att staten överhuvudtaget tar många % av din lön(typ 7% för min farsa, totalt löjligt) till arbetslöshets/pensionssparande och låser in dem så att du måste leva tills 65 (snart ännu längre) för att få ut pengarna?

Tror nog det är du som har "vänsterandan" här, själv står jag för att man tar hand om sin egen ekonomi och investerar så att man har en skön buffert för äldre dagar (vill man pensionera sig vid 35, 45, 55 så skall man kunna göra det och slippa betala in en massa pengar till pensionen åt staten, dessa pengar hade du kunnat dubbla på samma tid om du investerat dem).
Citera
2013-10-17, 18:12
Medlem
Det låter som om du redan är både sjuk och handikappad. Så det är väl bara att gå till farbror doktorn och vara dig själv så kan vi riktiga människor ta hand om oss själva istället.

Har hört att förtidspensionärer har det rätt fett så det blir nog en fin uppväxt för dina barn.
Citera
2013-10-17, 18:37
Medlem
Vilken dum fråga. Räknar du med att sverige är ett sjunkande skaepp så förstår du väll själv att det inte kommer att finnas några pengar till förtidspension när det sjunkigt.
Citera
2013-10-17, 18:40
Medlem
hashish-boys avatar
sjukpension lär du inte få, folk med autism som har små möjligheter att komma in på arbetsmarknaden brukar bli erbjudna sånt.
Citera
2013-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Tycker du det är ok att staten överhuvudtaget tar många % av din lön(typ 7% för min farsa, totalt löjligt) till arbetslöshets/pensionssparande och låser in dem så att du måste leva tills 65 (snart ännu längre) för att få ut pengarna?

Tror nog det är du som har "vänsterandan" här, själv står jag för att man tar hand om sin egen ekonomi och investerar så att man har en skön buffert för äldre dagar (vill man pensionera sig vid 35, 45, 55 så skall man kunna göra det och slippa betala in en massa pengar till pensionen åt staten, dessa pengar hade du kunnat dubbla på samma tid om du investerat dem).
Du är ju helt ute och seglar, och att du använder din farsa som exempel är ju bara tragiskt. Har du aldrig haft ett eget jobb?
Citera
2013-10-17, 19:21
Medlem
Citat:

Du har nog inte fattat hur den allmänna pensionen fungerar. De pensionspengar som betalas ut idag kommer från de skatter och arbetsgivaravgifter som betalas in idag.

Det är inga pengar som betalats in när man arbetade och legat på hög sedan dess för att betalas ut när man ska ha pension. Ingenting har blivit inlåst.

http://www.amf.se/Se-over-ditt-spara...llman-pension/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in