2014-08-28, 22:10
Medlem
5 gram (med eller utan kvistar)

Marijuana växer ju på kvistar. Alltså "budsen". Men hur väger man upp 5 gram? Räknas kvistarna med? Eller kan man räkna med att få mer än 5 gram pga kvistarna?

Vet att det kan skifta, vissa får inte ens 5 gram men vad säger "lagen".
Citera
2014-08-28, 22:20
Medlem
Supply and demand.

Sedan väger frön i detta sammanhang väldigt mycket men frön är bara från "felknullade" växter.
Citera
2014-08-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Supply and demand.

Sedan väger frön i detta sammanhang väldigt mycket men frön är bara från "felknullade" växter.
Så du skulle med andra ord inte höja på ögonbrynen om du fick 5 gram med kvistar? (inga frön)
Senast redigerad av d1ana 2014-08-28 kl. 22:25.
Citera
2014-08-28, 22:26
Bannlyst
En ''femma'' är med kvistar och blad. En femma är alltså ungefär 4,5 gram nugs med kvistar och blad.
Citera
2014-08-28, 22:27
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Får man med hela stjälken i bagen hade jag höjt ögonbrynen, men om det är en liten kvist i slutet av budsen så skiter jag i det, knäcker den i smådelar och rullar med den oavsett!
Citera
2014-08-28, 22:27
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1ana
Så du skulle med andra ord inte höja på ögonbrynen om du fick 5 gram, dock med kvistar?

Det beror på vem man handlar av. Vissa säljer nästan helt utan kvistar medans andra säljer med tjocka kvistar och massvis med frön.

Stöter man på en säljare som säljer kvistar och frön, röker man upp det man köpt och kontaktar aldrig den säljaren igen.
Citera
2014-08-28, 22:30
Medlem
ex69-dtrs avatar
En liten kvist är det ju alltid igenom buden och den kan ju sticka ut en bit ibland.

Jag köper oftast hasch så slipper jag oroa mig för kvistar, frön och löv!
Citera
2014-08-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
En liten kvist är det ju alltid igenom buden och den kan ju sticka ut en bit ibland.

Jag köper oftast hasch så slipper jag oroa mig för kvistar, frön och löv!
Nej men då fǻr du istället oroa dig för de orenligheter som invandrarna blandar in haschet.
Citera
2014-08-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Det beror på vem man handlar av. Vissa säljer nästan helt utan kvistar medans andra säljer med tjocka kvistar och massvis med frön.

Stöter man på en säljare som säljer kvistar och frön, röker man upp det man köpt och kontaktar aldrig den säljaren igen.

Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Får man med hela stjälken i bagen hade jag höjt ögonbrynen, men om det är en liten kvist i slutet av budsen så skiter jag i det, knäcker den i smådelar och rullar med den oavsett!
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
En ''femma'' är med kvistar och blad. En femma är alltså ungefär 4,5 gram nugs med kvistar och blad.
OK! Tack föe svar!
Citera
2014-08-28, 22:37
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Det är väääääldigt ovanligt att en "femma" väger 5.0 gram numera. Det är underförstått att de väger mindre, ofta 4.5or 4.2or och ibland 4.0r...
Citera
2014-08-28, 22:38
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1ana
Nej men då fǻr du istället oroa dig för de orenligheter som invandrarna blandar in haschet.
Det är väl mest en myt att hasch skulle bakas om i Sverige och blandas ut med diverse skit. Sämre hasch är sämre redan från tillverkningen då dom drygar ut det med mindre potent plantmaterial. (T ex nermalda kvistar )
Citera
2014-08-28, 23:05
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Det är väääääldigt ovanligt att en "femma" väger 5.0 gram numera. Det är underförstått att de väger mindre, ofta 4.5or 4.2or och ibland 4.0r...

Det är därför man handlar över nätet då man i princip alltid får 5.5-5.9g när man handlar en femma. Inklusive eventuella kvistar, men det händer väldigt sällan att det är fler än ett par små kvistar.
Mitt bästa köp var då jag fick 25g utan kvistar och frön. Betalade för 20g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in