2014-08-29, 01:05
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1ana
Nej men då fǻr du istället oroa dig för de orenligheter som invandrarna blandar in haschet.

Det mesta av haschet jag köper kommer från marocko/indien, och det är antagligen marockaner/indier som tillverkar det. Så invandrare är det nog inte såfall!

Så länge man inte köper något standard soapbar skithasch så är det inget annat än trikomer i haschet!

Har förövrigt själv varit nere i indien och kikat på tillverkningen. Riktigt häftigt! Rekommenderas för er andra haschtomtar där ute!
Citera
2014-08-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Det är väl mest en myt att hasch skulle bakas om i Sverige och blandas ut med diverse skit. Sämre hasch är sämre redan från tillverkningen då dom drygar ut det med mindre potent plantmaterial. (T ex nermalda kvistar )
Nej det är faktiskt ingen myt. Googla på "soapbar hasch". Jag köper aldrig så kallat "standard hasch" på gatan igen.
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Det mesta av haschet jag köper kommer från marocko/indien, och det är antagligen marockaner/indier som tillverkar det. Så invandrare är det nog inte såfall!

Så länge man inte köper något standard soapbar skithasch så är det inget annat än trikomer i haschet!

Har förövrigt själv varit nere i indien och kikat på tillverkningen. Riktigt häftigt! Rekommenderas för er andra haschtomtar där ute!
Ja men vet du hur många mellanhänder det går igenom innan det kommer till dig? Bara odla ditt eget så är du säker.
Senast redigerad av d1ana 2014-08-29 kl. 20:11.
Citera
2014-08-29, 20:58
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Nej det är faktiskt ingen myt. Googla på "soapbar hasch". Jag köper aldrig så kallat "standard hasch" på gatan igen.

Ja men vet du hur många mellanhänder det går igenom innan det kommer till dig? Bara odla ditt eget så är du säker.

Spelar väl ingen roll hur många händer som hållt mitt röka? Redan i tillverkningen så delas haschet upp i olika kvalité.
Ett riktigt fint Kashmir slår vilket gräs som helst imo.
Odla eget innebär för mycket risker för mig i nuläget.
Citera
2014-08-29, 23:11
Medlem
Citat:
Spelar väl ingen roll hur många händer som hållt mitt röka? Redan i tillverkningen så delas haschet upp i olika kvalité.
Mellanhänder gör alltid vad de kan för att tjäna mer pengar.
Citera
2014-08-29, 23:14
Medlem
grisonges avatar
Nybörjare på Cannabis. tips och hjälp tack!

Hej.
Jag och några polare ska införskaffa lite brunt (grönt fanns inte så fråga inte varflr) men vi har ingen aning om hur allt går tillväga. Jag känner en snubbe som fixar och han ska rulla de och så, då varken jag eller polarna har någon kunskap om hur mycket man ska ta etc. Vi får 5-10 färdigrullade för 500 spänn (tycker det låter väldigt billigt).

Hur som haver, vi har alla rökt förr men inte alls många gånger så jag undrar hur mycket man ska köra för att det inte ska gå överstyr.

Vi ska ha middag och sen sätta igång och kröka lite och sen köra det bruna. Går det bra att mixa alkohol med brunt?

Körde tidigare i somras och fick tipset att dra endast 3-4 bloss vilket var rätt lagom. Kände inte så jättemycket så tror ni det är möjligt att ta en hel själv? Tänk på att jag är nybörjare.

Vi ska väl hålla igång hela natten. När är det bäst att börja med det bruna för maximal effekt så man har kul hela natten?

Sorry för att jag låter som en noob men det är för att jag är det inom ämnet.

Tack på förhand.
Citera
2014-08-29, 23:16
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Mellanhänder gör alltid vad de kan för att tjäna mer pengar.

Så du menar att hasch som är prima kvalité i marocko blir utblandat såpass på vägen till sverige så att du jämför det med soapbar?
Även fast du inte tror det så finns det faktiskt dealers som lever på att dom säljer schysta grejer till bra pris.
Citera
2014-08-30, 05:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Men soap bar finns väl knappt i Sverige, har däremot hört att den skiten finns i England. Varför just där vet jag inte. Minns för länge sedan, i början av 90-talet fanns det ibland röka som kallades "puck" och det var kanske motsvarande soap bar-hasch? Puck var aldrig bra hasch och vete fan vad det bestod av egentligen men det var inte mycket av den riktiga varan.

Förekommer sådant hasch fortfarande ens i Sverige nuförtiden?
Citera
2014-08-30, 05:18
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisonge
Hej.
Jag och några polare ska införskaffa lite brunt (grönt fanns inte så fråga inte varflr) men vi har ingen aning om hur allt går tillväga. Jag känner en snubbe som fixar och han ska rulla de och så, då varken jag eller polarna har någon kunskap om hur mycket man ska ta etc. Vi får 5-10 färdigrullade för 500 spänn (tycker det låter väldigt billigt).

Hur som haver, vi har alla rökt förr men inte alls många gånger så jag undrar hur mycket man ska köra för att det inte ska gå överstyr.

Vi ska ha middag och sen sätta igång och kröka lite och sen köra det bruna. Går det bra att mixa alkohol med brunt?

Körde tidigare i somras och fick tipset att dra endast 3-4 bloss vilket var rätt lagom. Kände inte så jättemycket så tror ni det är möjligt att ta en hel själv? Tänk på att jag är nybörjare.

Vi ska väl hålla igång hela natten. När är det bäst att börja med det bruna för maximal effekt så man har kul hela natten?

Sorry för att jag låter som en noob men det är för att jag är det inom ämnet.

Tack på förhand.
Kan inte rekommendera att blanda alkohol och hasch och speciellt för nybörjare kan det bli för mycket. Det blir inte ens ett behagligt rus, man kan bli illamående.

Det går bra att röka hasch innan man dricker dock, lagom är att låta haschruset klinga av en del, sen kan man dricka lite alkohol. Och rök inte mer hasch efter ni satt igång att dricka. Och för allt i världen drick INTE först för att röka sen, det är ingen bra idé.

Och tipset ni har fått att ta några bloss först är ett bra tips. Rök några bloss och vänta 10 - 15 minuter och om ni tycker att effekten inte är tillräcklig så röker ni helt enkelt lite till. Bättre än att suga i sig en hel jolle direkt per person för att bara få för mycket, det kan bli obehagligt. Och då ni är nybörjare kommer ni säkert att vara stenade en bra stund (förutsatt att ni får bra grejor) så ni behöver inte överdriva och röka för mycket, det blir inte bättre med mera. Bästa effekten får man av första holken, sen når man inte till den toppen igen. Man får låta det gå till dagen efter typ för att bli lika hög igen som av den första holken/jollen.
Senast redigerad av Bdonk 2014-08-30 kl. 05:34.
Citera
2014-08-30, 09:32
Medlem
Citat:
Men soap bar finns väl knappt i Sverige, har däremot hört att den skiten finns i England. Varför just där vet jag inte. Minns för länge sedan, i början av 90-talet fanns det ibland röka som kallades "puck" och det var kanske motsvarande soap bar-hasch? Puck var aldrig bra hasch och vete fan vad det bestod av egentligen men det var inte mycket av den riktiga varan.

När man pratar om "soap bar" hasch så pratar man med andra ord om det hårda "standard haschet". Det finns absolut mycket sån skit i sverige. En lista på vad haschet kan innehålla "Henna, Beewax, Rubber, Plastic, Diesel, Turpentine, Asprin and Glue".

SÅ Köp Gräs eller hasch med mycket bra kvalité.
Senast redigerad av d1ana 2014-08-30 kl. 09:37.
Citera
2014-08-30, 14:20
Medlem
Citat:

Du borde prova dabs om du gillar hasch (om du inte gjort det)
Citera
2014-08-30, 19:29
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Du borde prova dabs om du gillar hasch (om du inte gjort det)

Det har jag faktiskt testat i amsterdam en gång! Det var det jävlar i mig tryck i!

Citat:

Jag har då aldrig stött på det. Faktum är att jag tycker att vi i Sverige generellt har rätt bra kvalité på haschet. Sen finns det ju folk som kränger skit också men blir 9.5 av 10 gånger nöjd och belåten!
Citera
2014-09-01, 11:53
Medlem
Citat:
Det har jag faktiskt testat i amsterdam en gång! Det var det jävlar i mig tryck i!

Haha nice!
Det är en ny level
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in