Citat:
Ursprungligen postat av
grisonge
Hej.
Jag och några polare ska införskaffa lite brunt (grönt fanns inte så fråga inte varflr) men vi har ingen aning om hur allt går tillväga. Jag känner en snubbe som fixar och han ska rulla de och så, då varken jag eller polarna har någon kunskap om hur mycket man ska ta etc. Vi får 5-10 färdigrullade för 500 spänn (tycker det låter väldigt billigt).
Hur som haver, vi har alla rökt förr men inte alls många gånger så jag undrar hur mycket man ska köra för att det inte ska gå överstyr.
Vi ska ha middag och sen sätta igång och kröka lite och sen köra det bruna. Går det bra att mixa alkohol med brunt?
Körde tidigare i somras och fick tipset att dra endast 3-4 bloss vilket var rätt lagom. Kände inte så jättemycket så tror ni det är möjligt att ta en hel själv? Tänk på att jag är nybörjare.
Vi ska väl hålla igång hela natten. När är det bäst att börja med det bruna för maximal effekt så man har kul hela natten?
Sorry för att jag låter som en noob men det är för att jag är det inom ämnet.
Tack på förhand.
Kan inte rekommendera att blanda alkohol och hasch och speciellt för nybörjare kan det bli för mycket. Det blir inte ens ett behagligt rus, man kan bli illamående.
Det går bra att röka hasch innan man dricker dock, lagom är att låta haschruset klinga av en del, sen kan man dricka lite alkohol. Och rök inte mer hasch efter ni satt igång att dricka. Och för allt i världen drick INTE först för att röka sen, det är ingen bra idé.
Och tipset ni har fått att ta några bloss först är ett bra tips. Rök några bloss och vänta 10 - 15 minuter och om ni tycker att effekten inte är tillräcklig så röker ni helt enkelt lite till. Bättre än att suga i sig en hel jolle direkt per person för att bara få för mycket, det kan bli obehagligt. Och då ni är nybörjare kommer ni säkert att vara stenade en bra stund (förutsatt att ni får bra grejor) så ni behöver inte överdriva och röka för mycket, det blir inte bättre med mera. Bästa effekten får man av första holken, sen når man inte till den toppen igen. Man får låta det gå till dagen efter typ för att bli lika hög igen som av den första holken/jollen.