2014-08-26, 16:18
Medlem
elmerengues avatar
Hasch är inte alls mer indica än gräs. Däremot är det vanligare med insmugglat indicahasch i Sverige. Om du genomför processen väl kommer ditt framställda hasch vara potentare än gräset. Och prova det rent, finns inget godare än kvalitetshasch. Konsistensen på röken blir lite annorlunda jämfört med gräs, till det mer positiva. Däremot är ju gräs också väldigt fint men väldigt bra framställt brunt piskar alla buds.

Ruset kommer vara precis likadant som på dina buds, bara att det kan bli starkare beroende på vad du väljer för delar från växten för framställning. Om du pressar finkurerade och klippta buds med tillhörande trichomer kommer du få dunder.
Citera
2014-08-26, 16:50
Medlem
basseakers avatar
Föredrar hasch eftersom det är att föredra när man bakar imo. Sen så blir jag så förbaskat jävla slemmig i halsen när jag rökt grönt en längre tid det blir jag inte av brunt.
Citera
2014-08-27, 00:56
Medlem
Sirmesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Jävla latmask. Google/sökfunktionen

Antar att du har 167 poster där du skriver att folk ska googla, jävla fjant skärp dig!

OnT: Endel jag känner blir väldigt aggressiva av hasch och föredrar gräs istället. sen vet man inte riktigt
om bruningen är utspädd med tex diesel eller kamelbajs.

Gräs känns lyxigare och renare och det finns ofta massa olika roliga sorter, som fina viner
Citera
2014-08-27, 03:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Antar att du har 167 poster där du skriver att folk ska googla, jävla fjant skärp dig!

OnT: Endel jag känner blir väldigt aggressiva av hasch och föredrar gräs istället. sen vet man inte riktigt
om bruningen är utspädd med tex diesel eller kamelbajs.

Gräs känns lyxigare och renare och det finns ofta massa olika roliga sorter, som fina viner
Till skillnad från hasch där det inte alls finns många varianter menar du?
Citera
2014-08-27, 03:29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
OnT: Endel jag känner blir väldigt aggressiva av hasch och föredrar gräs istället.
Finner detta påstående mycket märkligt. Har aldrig vare sig stött på någon (har rökt hasch med MÅNGA människor) eller hört om någon som skulle bli aggressiv av hasch. Hasch är ju känt för att göra folk passiva och fredliga, det är alkohol som gör folk aggressiva.

Och om det nu finns någon enstaka individ som skulle bli väldigt aggressiv av hasch men sedan inte av grönt tycker jag låter ännu märkligare då det i princip är samma drog.
Citera
2014-08-27, 20:33
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Hasch kan ha en tendens att vara mer potent. Sedan så har ju i princip plantan den största rollen från början, hur bra vårdad/kurerad osv den vart, och vilken strain, . Sedan att det blir hasch är en annan femma.
Citera
2014-08-27, 21:36
Medlem
swim brukar få en jävla couch-lock utav det bruna hen får utav sin kran. Medans det gröna ofta är mer uppåt. Har väl att göra med indica-sativa balansen som nån sa i en post ovan?
Citera
2014-08-27, 21:47
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundt
swim brukar få en jävla couch-lock utav det bruna hen får utav sin kran. Medans det gröna ofta är mer uppåt. Har väl att göra med indica-sativa balansen som nån sa i en post ovan?

Stämmer mycket riktigt!
Citera
2014-08-27, 22:27
Medlem
tj.s avatar
Trådar sammanfogade.
/Mod
Citera
2014-08-28, 02:36
Medlem
Helvete vad man får sköna minnen av att bara hänga i denna tråden. Tiden då man var ny till denna drogen...Bara namnet får mig att sakna när det var skönt som fan att röka. Nu ångrar jag bara att jag ens gav mig in i det.

Till er som är nybörjare, respektera drogen. Det är farligt i stora mängder, förstå det.
Senast redigerad av Road66 2014-08-28 kl. 02:39.
Citera
2014-08-28, 03:25
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundt
Detta är det vanliga, att indica (det mesta haschet) gör en slö medans sativa (vanligare för grönt) ger en mer uppåt-effekt. Men skulle gärna vilja höra någon mer som har hört om att en del blir väldigt aggressiva av hasch men inte av grönt, som det skrevs om i ett inlägg lite tillbaka i tråden. Har aldrig hört om detta så det skulle vara intressant med lite mer input om just aggressivitet och hasch.
Citera
2014-08-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Detta är det vanliga, att indica (det mesta haschet) gör en slö medans sativa (vanligare för grönt) ger en mer uppåt-effekt. Men skulle gärna vilja höra någon mer som har hört om att en del blir väldigt aggressiva av hasch men inte av grönt, som det skrevs om i ett inlägg lite tillbaka i tråden. Har aldrig hört om detta så det skulle vara intressant med lite mer input om just aggressivitet och hasch.

aggressiv av gräs hahah va? SWIM glömmer bort vad aggressivitet ens är efter en J. För fysiskt krävande att bli aggressiv när man är stoked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in