2014-08-27, 02:15
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Kollade upp båda flaskorna. Den nya har batch-koden VSN10X och tillverkades september 2013. Den gamla har batch-koden UWR49X och verkar ha tillverkats november 2012. Förstår dock inte riktigt hur flaskornas utseende kan variera såpass, både i material/utseende (vad det känns som) och även lukt ifall de är äkta.

Även kopior kommer ibland med batch-koder ska sägas så det är ingen garanti men hade den varit utan batch-kod hade ju saken varit lite enklare. Det finns en hel del videos på YouTube som tar upp detta ämne, bland annat den här, så försök att använda nån video som referens. Finns även många erfarenheter och bilder om du bara googlar lite.
Citera
2014-08-28, 20:57
Medlem
StandardViktors avatar
Testat runt bland lite parfymer nu och testade till sist One Million, som jag tyckte var dålig första gången jag testa men... fick en jäkla bra respons av tjejer 'Oh vad du luktar gott är det One Million?' Så min fråga är då, Ska jag köra på One Million har börjat vänja mig med lukten och den luktar inte alls så dumt ändå eller finns det bättre parfymer som tilltalar dom yngre runt 18 års åldern?

Tipsa på!
Citera
2014-08-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardViktor
Testat runt bland lite parfymer nu och testade till sist One Million, som jag tyckte var dålig första gången jag testa men... fick en jäkla bra respons av tjejer 'Oh vad du luktar gott är det One Million?' Så min fråga är då, Ska jag köra på One Million har börjat vänja mig med lukten och den luktar inte alls så dumt ändå eller finns det bättre parfymer som tilltalar dom yngre runt 18 års åldern?

Tipsa på!

Varför vill du ha en doft som 90% av alla ungdomar (runt 18 år) har? Är inte det tråkigt? Fast ja, gillar du doften själv så ska man givetvis kör på det. Men doften i sig är ingenting att hänga i granen. Alldeles för påträngande, sötsliskig och just... vanlig.

Tipsar på med att läsa denna tråd, överfull med tips och råd.
Citera
2014-08-28, 21:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Tipsa på!

Om du är ute efter att få komplimanger av tjejer i din egen ålder är nog 1 Million ett säkert kort att köra på, absolut. Räkna inte med att vara unik bara för det är en av de allra populäraste dofterna nu för tiden. Personligen föredrar jag dofter som jag tycker om och uppskattar, men det där är ju upp till var och en. Beror på i vilket syfte man använder parfym helt enkelt.
Citera
2014-08-28, 21:04
Medlem
StandardViktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Varför vill du ha en doft som 90% av alla ungdomar (runt 18 år) har? Är inte det tråkigt? Fast ja, gillar du doften själv så ska man givetvis kör på det. Men doften i sig är ingenting att hänga i granen. Alldeles för påträngande, sötsliskig och just... vanlig.

Tipsar på med att läsa denna tråd, överfull med tips och råd.

Det jag tänkte och tänker varför använda en sådan populär parfym men men. Inget tips du har nu? Som man kan få tag på Online? kollar igenom tråden just nu

Edit: Ni som letar Samples finns en butik som heter Sephora som ger gratis samples i Malmö Emporia så om den butiken finns på fler ställen gå in och fråga!
Senast redigerad av StandardViktor 2014-08-28 kl. 21:22.
Citera
2014-08-29, 13:47
Medlem
Cameltotems avatar
Undrat lite om one million är populär för andra tycker den luktar gott eller för att den är så poppis och man känner igen den.

Tycker inte den luktar dåligt men det är inget speciellt tycker jag.
Citera
2014-08-29, 13:59
Medlem
StandardViktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Undrat lite om one million är populär för andra tycker den luktar gott eller för att den är så poppis och man känner igen den.

Tycker inte den luktar dåligt men det är inget speciellt tycker jag.

Ja du, det undrar man! Fast igen man vill hellre ha en parfym där man får kommentaren 'Oh vad gott du luktar! Vad är det för parfym? istället för 'Oh vad du luktar gott är det One million? Så har ni något förslag till mig än? Läs mitt inlägg ovan
Citera
2014-08-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ja du, det undrar man! Fast igen man vill hellre ha en parfym där man får kommentaren 'Oh vad gott du luktar! Vad är det för parfym? istället för 'Oh vad du luktar gott är det One million? Så har ni något förslag till mig än? Läs mitt inlägg ovan
Mitt råd till dig är att du antecknar några dofter som nämns här och ger dig ut. Eller att du beställer hem samples och testar dig fram. Enklast så.
Citera
2014-08-29, 14:24
Medlem
StandardViktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Mitt råd till dig är att du antecknar några dofter som nämns här och ger dig ut. Eller att du beställer hem samples och testar dig fram. Enklast så.

Som förut då Tack.
Citera
2014-08-29, 15:02
Medlem
Citat:
Som förut då Tack.

Det är det som är så svårt med parfym, eftersom allas tycke- och smak är olika.
Vad jag kanske finner är riktigt bra, kanske du finner är rena skiten.

Jag skulle råda dig att kolla in Acqua di Parma-serien, men den är helt klart mer 'vuxen'.
Om du kikar några sidor bak i tråden har jag listat några av mina höstfavoriter.
Citera
2014-08-29, 16:26
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Som förut då Tack.

Några "populära" dofter som jag tycker du bör kolla på är

Aventus
Royal Oud
Silver mountain water
Chanel allure homme
L'humaniste
LIDGE
Citera
2014-08-30, 10:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Det jag tänkte och tänker varför använda en sådan populär parfym men men. Inget tips du har nu? Som man kan få tag på Online? kollar igenom tråden just nu

Edit: Ni som letar Samples finns en butik som heter Sephora som ger gratis samples i Malmö Emporia så om den butiken finns på fler ställen gå in och fråga!

Tycker du borde kolla igenom Dior's och Chanel's sortiment då de oftast finns tillgängligt överallt och håller hög klass när det kommer till kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in