Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Förstår inte varför folk dömer ut MFF:s chanser redan. Visst det är Champions League och dom åker troligtvis ur gruppen, men det ska spelas först och dom hade kunnat hamna i
Zlatans grupp(som på pappret är den allra svåraste)men hamnade istället i en grupp, som känns relativt öppen. Juventus kommer ju troligtvis att vinna gruppen det känns ganska självklart. Men sen känns det vidöppet. Olympiakos åker oftast ut antingen i gruppspelet eller i åttondelen och blir nog trea eller sist i gruppen i kamp med Malmö. Atlethico Madrid har liksom Malmö ingen vana av att spela Champions League och har sedan guldsäsongen tappat ett flertal tongivande spelare. Så inte heller dom känns givna på något sätt. Bör ta andraplatsen men MFF har nog bra chans på hemmaplan. Och glöm inte att MFF var "chanslösa mot Sparta Prag och RBS i kvalet också.

Men att du orkar...
"Zlatans grupp" är på papperet den allra enklaste, om man hoppas på tredjeplats för MFF. Salzburg slog ut Ajax med 6-1 i fjol. PSG och Barca skulle köra över både Ajax och MFF. Slutresultat? Ajax 1 poäng, MFF 4 poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riven-Ost
Finns det odds på avancemang för resp. lag någonstans?
Förmodligen inte än.
Jag hoppas verkligen på en tredjeplats.
Atlético på 16 poäng. Oavgjort borta mot Juventus.
Juventus på 14 poäng. Oavgjort hemma mot Atlético och borta mot Olympiakos.
Malmö på 4 poäng. Vinst hemma och oavgjort borta mot Olympiakos.
Olympiakos på 2 poäng. Oavgjort hemma mot Juventus och Malmö.
Det där hoppas jag på.
Det jag tror på är dock:
Olympiakos 4 poäng
MFF 3 poäng