2014-08-28, 19:07
Medlem
MFF i enda RIKTIGA champions-gruppen då där alla klubbar är regerande ligamästare. Mäktigt.
Citera
2014-08-28, 19:20
Medlem
mishimas avatar
Det kommer att bli jobbigt att ha Jimmy Durmaz som motståndare. Det är ju en spelare man älskar att ha i sitt eget lag men inte hos motståndarna. Hoppas han bänkas.
Citera
2014-08-28, 19:20
Bannlyst
Juventus har inte varit bra i CL de senaste två åren. Man har inte uppträtt så som man förväntar sig av lag nr 1 från Italien. Det är nu man inser hur svag italiensk fotboll har blivit.
Visst har Serie A varit svagt nationellt och på nergång sen 90-talet men för ett par år sedan kunde ju iaf Inter och Milan gå längre än gruppspelet. Det är sorgligt och historielöst eftersom jag alltid uppskattat italiensk fotboll och italiensk fotbollstradition.

Och vad är grejen med Napoli? Man hade ju något på gång efter försäljningen av Cavani. Det snackades om en storsatsning för att vinna ligan och CL. Benitez är ju dock totalt utdaterad och hör inte hemma i den moderna fotbollen. Hans tåg har gått.

Jag får samma sorgekänslor för Italien som jag får för Frankrike. Två nationer på nergång vad gäller ligafotbollen. Lilles hemska prestation igår sitter också kvar på näthinnan.
Citera
2014-08-28, 19:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Juventus har inte varit bra i CL de senaste två åren. Man har inte uppträtt så som man förväntar sig av lag nr 1 från Italien. Det är nu man inser hur svag italiensk fotboll har blivit.
Visst har Serie A varit svagt nationellt och på nergång sen 90-talet men för ett par år sedan kunde ju iaf Inter och Milan gå längre än gruppspelet. Det är sorgligt och historielöst eftersom jag alltid uppskattat italiensk fotboll och italiensk fotbollstradition.

Och vad är grejen med Napoli? Man hade ju något på gång efter försäljningen av Cavani. Det snackades om en storsatsning för att vinna ligan och CL. Benitez är ju dock totalt utdaterad och hör inte hemma i den moderna fotbollen. Hans tåg har gått.

Jag får samma sorgekänslor för Italien som jag får för Frankrike. Två nationer på nergång vad gäller ligafotbollen. Lilles hemska prestation igår sitter också kvar på näthinnan.

Allt är i sin ordning när Italiens tredjelag ryker mot världens överlägset bästa ligas fjärdelag.

Däremot har utvecklingen stannat upp under Benitez. Att han däremot skulle vara för omodern för samtidens fotboll håller jag inte med om.
Citera
2014-08-28, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Allt är i sin ordning när Italiens tredjelag ryker mot världens överlägset bästa ligas fjärdelag.

Däremot har utvecklingen stannat upp under Benitez. Att han däremot skulle vara för omodern för samtidens fotboll håller jag inte med om.

Jag baserar mina åsiker på att Benitez inte har vunnit något betydelsefullt sedan tiden i Liverpool. Varje lag han har tagit i sen dess har blivit till skit. Att han vann EL-titeln med Chelsea tänker jag inte ens nämna som någon merit.

Det ligger något i det du säger, att Athletic Bilbao helt enkelt är för bra för Napoli. Men det vilar ändå en besvikelse över deras uttåg då De Laurentiis gick ut och sa att man skulle satsa hårt för att vinna ligan och ta sig till CL. Vad hände med den satsningen? Ångrade han sig? Jag tror det måste till någon sorts fotbollsrevolution i Italien för att Serie A ska kunna bli en konkurrenskraftig liga. Man kan ju börja med att gå in med statliga pengar för att bygga om/renovera alla arenor och träningsanläggningar i Italien.

Men inte ens det lär garantera sportslig framgång, vilket Juventus har visat upp. Jag vet inte. Jag är för okunnig just.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-08-28 kl. 19:35.
Citera
2014-08-28, 19:45
Medlem
Hur få poäng kommer MFF få med sig?
Själv tror jag på 1 eller 2 poäng.
Citera
2014-08-28, 19:45
Medlem
Förstår inte varför folk dömer ut MFF:s chanser redan. Visst det är Champions League och dom åker troligtvis ur gruppen, men det ska spelas först och dom hade kunnat hamna i Zlatans grupp(som på pappret är den allra svåraste)men hamnade istället i en grupp, som känns relativt öppen. Juventus kommer ju troligtvis att vinna gruppen det känns ganska självklart. Men sen känns det vidöppet. Olympiakos åker oftast ut antingen i gruppspelet eller i åttondelen och blir nog trea eller sist i gruppen i kamp med Malmö. Atlethico Madrid har liksom Malmö ingen vana av att spela Champions League och har sedan guldsäsongen tappat ett flertal tongivande spelare. Så inte heller dom känns givna på något sätt. Bör ta andraplatsen men MFF har nog bra chans på hemmaplan. Och glöm inte att MFF var "chanslösa mot Sparta Prag och RBS i kvalet också.
Citera
2014-08-28, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår inte varför folk dömer ut MFF:s chanser redan. Visst det är Champions League och dom åker troligtvis ur gruppen, men det ska spelas först och dom hade kunnat hamna i Zlatans grupp(som på pappret är den allra svåraste)men hamnade istället i en grupp, som känns relativt öppen. Juventus kommer ju troligtvis att vinna gruppen det känns ganska självklart. Men sen känns det vidöppet. Olympiakos åker oftast ut antingen i gruppspelet eller i åttondelen och blir nog trea eller sist i gruppen i kamp med Malmö. Atlethico Madrid har liksom Malmö ingen vana av att spela Champions League och har sedan guldsäsongen tappat ett flertal tongivande spelare. Så inte heller dom känns givna på något sätt. Bör ta andraplatsen men MFF har nog bra chans på hemmaplan. Och glöm inte att MFF var "chanslösa mot Sparta Prag och RBS i kvalet också.

Jag skulle hålla Atletico Madrid som en tuffare motståndare än Juventus som alltid sjabblar bort det i någon match mot sämre motstånd. Atletico såg urstarka ut förra året, så det här snacket om orutin håller inte längre. Rutin är viktigt för lag som knackar på dörren till CL-gruppspel som typ Malmö där Rosenberg varit sjukt nyttig. Även PSG är orutinerade i dessa sammanhang men det går ändå bra och man tar sig till kvartsfinal de senaste två åren med spelare som aldrig spelat på denna nivå innan, ex Verratti, Lucas, Marquinhos även om man har den mest rutinerade av alla Zlatan i laget.

Skulle säga att MFF har goda chanser mot Olympiakos hemma. Har man tur så kan man få oavgjort mot Juventus möjligtvis, beror på vilket spelhumör de är på. Atletico blir nog två förluster både borta och hemma.

Kollar man på grupper med två överlägsna lag, t.ex PSGs grupp så blir alltid det sämst rankade laget en slagpåse. Jag skulle säga att MFFs grupp är det näst bästa man kunde få i sportslig väg. Det är inget oöverkomligt motstånd även om det kommer bli svårt och med störst sannolikhet blir man sist.
Citera
2014-08-28, 19:53
Medlem
mishimas avatar
MFF-Salzburg sågs av 421 000 tittare enligt MMS. Det är sexans bästa tittarsiffra i år och förmodligen en av de mest sedda klubblagsmatcherna i Sverige i år.

Champions League-finalen sågs 497 000. Kan inte komma på någon som har haft mer tittare.
Citera
2014-08-28, 19:58
Medlem
anteri17s avatar
Det som är bra med lottningen, vilket jag inte set någon nämnt, är att Juventus och AM är relativt sin kapacitet ganska trubbiga framåt. Det ökar såklart chansen att lyckas gneta till sig en eller ett par poäng via målsnåla kryssmatcher. Det är fortfarande i sig extremt svårt, men sannolikheterna lär vara större än om man mött offensivt starkare lag.

Och faktum är att hemma på Swedbank tror jag MFF spelar med ett så sjukt stort självförtroende. Jag är fan optimist och tror på totalt fyra poäng. Seger hemma mot Olympiakos och kryss hemma mot AM.
Citera
2014-08-28, 20:01
Medlem
Kul med Atletí - MFF; två av de lagen jag följt mest de senaste två åren. Tror att Malmö har bättre chans mot dem än mot Juve faktiskt. Finns en tendens att spanjorerna lägger sig på motståndarnas nivå, oavsett var den ligger. Möter de Barcelona blir det jämnt - möter de Cordoba blir det också jämnt. Inte omöjligt att det kan bli 0-0 eller 1-1 på Swedbank.

Tycker annars att gruppen påminner om den i VM, med Costa Rica och gänget. En tydlig slagpåse och tre i övrigt (relativt) jämna lag, som samtliga har kapacitet att hamna runt kvarten. Jag vet inte. Hoppas på en Costa Rica-bragd från MFF iaf. Finns det odds på avancemang för resp. lag någonstans?

Edit: Anteri beskrev stycke ett rätt bra.
Citera
2014-08-28, 20:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det som är bra med lottningen, vilket jag inte set någon nämnt, är att Juventus och AM är relativt sin kapacitet ganska trubbiga framåt. Det ökar såklart chansen att lyckas gneta till sig en eller ett par poäng via målsnåla kryssmatcher. Det är fortfarande i sig extremt svårt, men sannolikheterna lär vara större än om man mött offensivt starkare lag.

Och faktum är att hemma på Swedbank tror jag MFF spelar med ett så sjukt stort självförtroende. Jag är fan optimist och tror på totalt fyra poäng. Seger hemma mot Olympiakos och kryss hemma mot AM.

MFF har faktiskt hållit nollan på hemmaplan i sju raka Europamatcher.

Alkmaar 0-0
Drogheda 2-0
Hibernian 2-0
Swansea 0-0
Ventspils 0-0
Sparta Prag 2-0
Salzburg 3-0

Det är en rätt fin svit.
Senast redigerad av mishima 2014-08-28 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in