2014-08-28, 20:04
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
MFF-Salzburg sågs av 421 000 tittare enligt MMS. Det är sexans bästa tittarsiffra i år och förmodligen en av de mest sedda klubblagsmatcherna i Sverige i år.

Champions League-finalen sågs 497 000. Kan inte komma på någon som har haft mer tittare.
Första matchen hade ungefär hälften vilket inte heller är en speciellt dålig siffra, 6:ans mest sedda program förra veckan. Förhoppningsvis leder det till att det blir mer intresse från TV-bolagen nästa år även i EL.
Citera
2014-08-28, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår inte varför folk dömer ut MFF:s chanser redan. Visst det är Champions League och dom åker troligtvis ur gruppen, men det ska spelas först och dom hade kunnat hamna i Zlatans grupp(som på pappret är den allra svåraste)men hamnade istället i en grupp, som känns relativt öppen. Juventus kommer ju troligtvis att vinna gruppen det känns ganska självklart. Men sen känns det vidöppet. Olympiakos åker oftast ut antingen i gruppspelet eller i åttondelen och blir nog trea eller sist i gruppen i kamp med Malmö. Atlethico Madrid har liksom Malmö ingen vana av att spela Champions League och har sedan guldsäsongen tappat ett flertal tongivande spelare. Så inte heller dom känns givna på något sätt. Bör ta andraplatsen men MFF har nog bra chans på hemmaplan. Och glöm inte att MFF var "chanslösa mot Sparta Prag och RBS i kvalet också.
Men att du orkar...

"Zlatans grupp" är på papperet den allra enklaste, om man hoppas på tredjeplats för MFF. Salzburg slog ut Ajax med 6-1 i fjol. PSG och Barca skulle köra över både Ajax och MFF. Slutresultat? Ajax 1 poäng, MFF 4 poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Finns det odds på avancemang för resp. lag någonstans?
Förmodligen inte än.

Jag hoppas verkligen på en tredjeplats.

Atlético på 16 poäng. Oavgjort borta mot Juventus.
Juventus på 14 poäng. Oavgjort hemma mot Atlético och borta mot Olympiakos.
Malmö på 4 poäng. Vinst hemma och oavgjort borta mot Olympiakos.
Olympiakos på 2 poäng. Oavgjort hemma mot Juventus och Malmö.

Det där hoppas jag på.

Det jag tror på är dock:
Olympiakos 4 poäng
MFF 3 poäng
Citera
2014-08-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Men att du orkar...

"Zlatans grupp" är på papperet den allra enklaste, om man hoppas på tredjeplats för MFF. Salzburg slog ut Ajax med 6-1 i fjol. PSG och Barca skulle köra över både Ajax och MFF. Slutresultat? Ajax 1 poäng, MFF 4 poäng.

Förmodligen inte än.

Jag hoppas verkligen på en tredjeplats.

Atlético på 16 poäng. Oavgjort borta mot Juventus.
Juventus på 14 poäng. Oavgjort hemma mot Atlético och borta mot Olympiakos.
Malmö på 4 poäng. Vinst hemma och oavgjort borta mot Olympiakos.
Olympiakos på 2 poäng. Oavgjort hemma mot Juventus och Malmö.

Det där hoppas jag på.

Det jag tror på är dock:
Olympiakos 4 poäng
MFF 3 poäng
Försök förstå. Hade MFF hamnat i den gruppen hade man troligtvis kommit sist med noll poäng, nu har man iaf en vettig chans.
Citera
2014-08-28, 20:13
Medlem
Tja.

Kommer vara i Bilbao under tiden de spelar sin första match mot Sjachtar Donetsk.
Någon som har koll på ungefär hur mycket en biljett kostar?
Behöver inte direkt de bästa platserna.

Tacksam för svar eller ungefärlig uppfattning.
Citera
2014-08-28, 20:22
Avslutad
Citat:
Försök förstå. Hade MFF hamnat i den gruppen hade man troligtvis kommit sist med noll poäng, nu har man iaf en vettig chans.
Vad är det du inte förstår? Varför hade man "troligtvis kommit sist med noll poäng" när det tredje laget i gruppen är Ajax?

Ett Ajax som alltså åkte ut med huvudet före mot Red Bull Salzburg i fjol, i EL-slutspel. 1-3 borta och 0-3 hemma. Vad är det som får dig att tro att Ajax helt plötsligt skulle ta 6 poäng mot MFF som vann mot RBS med 4-2 totalt?

Mot både PSG och Barca hade man självklart blivit poänglösa, men det kommer även Ajax bli.
Citera
2014-08-28, 20:26
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? Varför hade man "troligtvis kommit sist med noll poäng" när det tredje laget i gruppen är Ajax?

Ett Ajax som alltså åkte ut med huvudet före mot Red Bull Salzburg i fjol, i EL-slutspel. 1-3 borta och 0-3 hemma. Vad är det som får dig att tro att Ajax helt plötsligt skulle ta 6 poäng mot MFF som vann mot RBS med 4-2 totalt?

Mot både PSG och Barca hade man självklart blivit poänglösa, men det kommer även Ajax bli.
Ja jag överdriver väl lite, men MFF åker troligen ur gruppen oavsett vilken grupp dom hade fått. Men den här gruppen känns klart mycket bekvämare än Zlatans grupp. Det kanske inte var den bästa gruppen totalt sett men den är klart beskedlig och MFF kan nog ta ett och annat poäng här. Men visst hade Ajax passat MFF bra.
Citera
2014-08-28, 20:29
Medlem
Citat:

Ajax vann ju mot Barca i CL förra året, men de är inte oslagbara för det, så jag tycker att ditt resonemang haltar lite. Man kan inte dra för stora växlar över en/två matcher.

Dock håller jag med dig om att MFF skulle kunna utmana Ajax bättre än Oly.
Citera
2014-08-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ajax vann ju mot Barca i CL förra året, men de är inte oslagbara för det, så jag tycker att ditt resonemang haltar lite. Man kan inte dra för stora växlar över en/två matcher.

Hur som helst så är min poäng att MFF har mycket bättre chans än vad vissa andra tror. Grupopen känns inte omöjlig på något sätt. Det kommer bli väldigt tufft naturligtvis, men dom undvek"Dödens grupp" och har inget att förlora. Och lyckas Malmö undvika jumboplatsen i gruppen så kan man sträcka på sig med gott samvete.
Citera
2014-08-28, 20:34
Bannlyst
Det verkar finnas opinion för att ta bort dessa bortamål som ska ge förtur. Vilka för och nackdelar finns med denna regel?
Citera
2014-08-28, 20:39
Avslutad
Citat:

Jo, visst, men jag tror ändå att MFF hade haft ganska goda chanser att nå tredjeplats i grupp F. Nu är det inte omöjligt, men chanserna är något sämre.

Citat:
Hur som helst så är min poäng att MFF har mycket bättre chans än vad vissa andra tror. Grupopen känns inte omöjlig på något sätt. Det kommer bli väldigt tufft naturligtvis, men dom undvek"Dödens grupp" och har inget att förlora. Och lyckas Malmö undvika jumboplatsen i gruppen så kan man sträcka på sig med gott samvete.
Nej, MFF är inte på något sätt chanslösa, men det blir svårt. Om inte Juve totalfloppar.

Fjärdeplatsen är inte på något sätt ett misslyckande, utan tredjeplatsen är ytterligare en bragd.
Citera
2014-08-28, 20:42
Medlem
Citat:
Jo, visst, men jag tror ändå att MFF hade haft ganska goda chanser att nå tredjeplats i grupp F. Nu är det inte omöjligt, men chanserna är något sämre.

Nej, MFF är inte på något sätt chanslösa, men det blir svårt. Om inte Juve totalfloppar.

Fjärdeplatsen är inte på något sätt ett misslyckande, utan tredjeplatsen är ytterligare en bragd.
Juve kommer vinna gruppen, i övrigt kan det gå hur som helst, det är min känsla. MFF hade kunnat fått såväl svårare som lättare lottning och är nog nöjda. Men så pass uträknade som dom är av vissa förståsigpåare är dom inte enligt mig. På hemmaplan kommer man småjävlas tror jag.
Citera
2014-08-28, 20:45
Medlem
HAZARD17s avatar
Malmö möter Juventus borta första matchen. Känns helt sjukt bara man nämner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in