2015-05-07, 03:40
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Okej. Barcelona har ju iallafall spelat på samma sätt sedan Cruyff, sedan beroende på spelare har det blivit mer extremt senare år. Att det sedan inte kallats tiki-taka innan känns väl inte så jävla viktigt. Vet inte ens om barcelona/pep/luis enrique själva namngett det så någon gång.

Aragonés valde ju Barcelonas linje 2008 för han insåg att han ändå skulle spela med centrallinjen från Barcelona oavsett.
Fel igen, om du inte inser skillnaden mellan Cruyffs typ av total fotboll och tiki taka borde du kika på några äldre matcher, och ja skillnaden finns redan i namnet.
Och det var Aragones som tvingade, mer än någon annan, one touch.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-05-07 kl. 03:43.
Citera
2015-05-07, 04:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag sa att Guardiola var en bluff redan när han var i Barcelona, hans tid i Bayern har givit mig rätt. Han gick också till världens då bästa lag så han och hans följeslagare kan inte skylla på att han gick till något överskattat Premier League lag.

Visste från början att Pep var fel tränare för Bayern men hans experiment hade fått experter över hela världen att komma..Bayern hakade på ock från världens bästa lag är man nu två år senare rätt långt i från den platsen. Mycket boll få chanser ock dö tråkigt att kolla på.

Skönt att man har haft rätt om Pep. Han är inte sämst men inte direkt världens bästa tränare genom tiderna som vissa snillen påstod haha.

Den största gåtan av alla måste ändå vara hur kunde Mou vara så kass mot honom?
Citera
2015-05-07, 04:29
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nja, Inter. RM var under återuppbyggnad och var ett otacksamt jobb. Men trotsallt Mou som började slå hål på Barca sista säsongen, även om det inte var Pep vid rodret.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-05-07 kl. 04:46.
Citera
2015-05-07, 05:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
...

Ehm, våren 2010? Inter-Barca x2 semifinaler?
Citera
2015-05-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag sa att Guardiola var en bluff redan när han var i Barcelona, hans tid i Bayern har givit mig rätt. Han gick också till världens då bästa lag så han och hans följeslagare kan inte skylla på att han gick till något överskattat Premier League lag.

Definiera gärna bluff? Han har ju vunnit allt. Sen att ens lag får stryk av Barca som just nu är väldigt bra med den bästa anfallstrion Europa har sett på många år. Vad krävs för att Pep ska vara legitim i dina ögon? Aldrig förlora en match? Inte ens Mou som är så sjukt jävla fantastisk vinner hela tiden, ingen tränare gör det.
Citera
2015-05-07, 09:54
Medlem
Cambijaos avatar
Pep är långt ifrån en bluff. Han är en av världens bästa tränare, däremot kommer han dit med en lag som ser ut att de varit och krigat i Paschendale några dagar innan. Där flera av dem dog.

Sen får han får han möte världens bästa fotbollslag med världens just nu bästa spelare. När jag såg matchen igår så blev jag att tänka på filmen "En kvinnas doft" med Al Pacino som blind krigsveteran.

Efter målet där Messi trallar förbi en av VMs bästa spelare och chippar över sin Balon d'Or-motståndare så kom jag och tänka på detta : https://www.youtube.com/watch?v=ZN0rMmUxUMI

Otroligt underhållande och vackert på samma sätt av Messi.
Citera
2015-05-10, 01:30
Medlem
Citat:
Visste från början att Pep var fel tränare för Bayern men hans experiment hade fått experter över hela världen att komma..Bayern hakade på ock från världens bästa lag är man nu två år senare rätt långt i från den platsen. Mycket boll få chanser ock dö tråkigt att kolla på.

Skönt att man har haft rätt om Pep. Han är inte sämst men inte direkt världens bästa tränare genom tiderna som vissa snillen påstod haha.

Kanske för att Barcelona hade det bästa laget då :P ?
Citera
2015-05-12, 09:11
Medlem
Cambijaos avatar
Bayern har riktigt dålig form just nu. Jag tvivlar ens om de kommer snygga till resultatet, kan lika gärna bli 4-0 till Barca idag.

Messi gör förmodligen 2+2 idag också.
Citera
2015-05-12, 10:28
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Bayern har riktigt dålig form just nu. Jag tvivlar ens om de kommer snygga till resultatet, kan lika gärna bli 4-0 till Barca idag.

Messi gör förmodligen 2+2 idag också.

Tror ändå Bayern är väldigt starka på hemmaplan trots 0-4 förlusten mot Real förra året. Skulle faktiskt tippa på att Bayern får till ett rätt bra resultat, 2-1. 2-2, 1-0, 1-1 t.ex.
Citera
2015-05-12, 11:29
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Tror ändå Bayern är väldigt starka på hemmaplan trots 0-4 förlusten mot Real förra året. Skulle faktiskt tippa på att Bayern får till ett rätt bra resultat, 2-1. 2-2, 1-0, 1-1 t.ex.
Ett bra resultat för Bayern är inte i närheten av något du nämner. Ett bra resultat för Bayern är ett resultat som tar de vidare i turneringen. Allt annat räknas som ett bra resultat för Barcelona.
Citera
2015-05-12, 12:45
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ett bra resultat för Bayern är inte i närheten av något du nämner. Ett bra resultat för Bayern är ett resultat som tar de vidare i turneringen. Allt annat räknas som ett bra resultat för Barcelona.

Bra resultat för en enstaka match menade jag, inte mellan de två mötena.
Citera
2015-05-12, 13:00
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Bra resultat för en enstaka match menade jag, inte mellan de två mötena.
Tror OG var den enda som inte fattade vad du menade...
Lite trist ändå att mötet är avgjort redan finns inte en chans att Bayern hämtar upp ett 0-3 underläge även om de har hemmaplan. Blir väl att slö kolla på den efter jag kommit hem från min egen match, med lite tur står det 2-0 till Bayern som gör det lite spännande
I morgon hoppas jag på 0-2 till Juve för då blir jag rik men Real lyckas väl krångla sig vidare på 1-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in