Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Man kan dock inte förneka att CHL blir mycket sämre klassmässigt eftersom ryska lagen inte är med. Visst, lagen från Schweiz är ju sevärda och är dom lag som håller snarklik nivå i jämförelse med SHL-lagen. Som situationen är just nu så är det omöjligt att bedöma hur bra SHL-lagen är med tanke på det överlag klena motståndet. Att Ryssland som land med Putin i spetsen gör som dom själva vill och har sina egna regler har ju inget med CHL att göra.
Enda anledningen till att ryska lagen räknas som några av de starkaste är pengar, pengar, pengar.. Visst hade det varit kul att kunna mäta sig emot det och dem, eftersom de bör vara bra med tanke på omständigheterna, men jag gråter inga större floder över att en liga med en massa lag som knappast bryr sig om europeisk hockey inte är med. Enligt min mening får man tycka vad man vill om konceptet, men vill inte en viss liga eller diverse lag vara med så behöver de inte vara med, då kan de heller inte vara med och tävla om titlar, och ska man vara helt ärlig så kan man inte påstå att de är bäst i Europa heller när de endast väljer att spela i sin inlindade "lilla" liga. Vill man inte vara med och tävla så vill man inte. Ska man lägga ner ett OS varje gång ett land väljer att stå över bara för att den från det landet hade kunnat vinna? CHL är nytt, ta det lugnt, ni som inte bryr er behöver inte bry er, ni som tycker det suger behöver väl bara säga det en gång och sen skita i saken så ni slipper irritera er mer över saken? Jag förstår inte varför vissa av er utsätter er för den tortyr som ni uppenbarligen tycker CHL är.
För Luleå hockey har responsen varit superbra på alla plan iaf så jag som luleåsupporter är nöjd.
Enligt min mening så mäter man sig mot det motståndet som finns, och det laget som vinner european trophy (nej jag sa inte fel, slutspelet heter så enligt vad jag läst mig till) är det som förtjänar titeln. Sen kan ni diskutera Europas bästa bäst ni vill, för det leder ingen vart då ni inte nöjer er oavsett :P skulle KHL gå med kommer det gnällas över varför NHL inte är med, "för vem bryr sig om europas bästa?", skulle NHL gå med hade det kommer gnäll om att varje lag enbart skulle ha fått ha med egenproducerade spelare och så fortsätter det.
Känn lite glädje, ge konstruktiv kritik eller strunta i det om ni inte bryr er, det blir bättre inom sinom tid, eller går i stöpet som vissa av någon konstig anledning vill. Men visst, modofanset azdz som kritiserar detta mest(?) av alla tycker väl det är mysigt att alla får samma intressanta uppvärmning av säsongen som hen