2014-08-26, 20:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ryska idrottsmän må vara med i EM och liknande tävlingar men nationen är inte med i EU, tror inte heller att Ivan på gatan i Moskva känner sig europeisk. Ryssland är Ryssland och är fasen inte en del av Europa. Hade dock varit kul om dom bästa lagen var deltog i CHL.

EU är inget mått på detta av flera skäl. Kan ju som upplysning berätta att Turkiet står på tur. Om du inte har varit i Ryssland mer än som turist, ska du inte göra dig till tolk för vad de ryska medborgarna tycker och känner.

Ryssland är ju otvetydigt klassad som en europeisk nation. Det gällde ju även Sovjetunionen, som har ett flertal EM i ishockey. CSKA Moskva har 20 titlar i forna Europacupen, så att börja tjafsa om tillhörighet är ju bara fånigt.
Citera
2014-08-26, 20:55
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
EU är inget mått på detta av flera skäl. Kan ju som upplysning berätta att Turkiet står på tur. Om du inte har varit i Ryssland mer än som turist, ska du inte göra dig till tolk för vad de ryska medborgarna tycker och känner.

Ryssland är ju otvetydigt klassad som en europeisk nation. Det gällde ju även Sovjetunionen, som har ett flertal EM i ishockey. CSKA Moskva har 20 titlar i forna Europacupen, så att börja tjafsa om tillhörighet är ju bara fånigt.
Nu var det ju du som tjafsade från början. Ligger Sibirien i Europa?
Tycker nog att medlemskap i EU kan vara en lika bra -eller dålig- måttstock som att Sovjet (vilket inte är samma sak som Ryssland) har vunnit EM i hockey för decennier sedan.
Citera
2014-08-26, 21:00
Medlem
Att dividera om huruvida Ryssland ligger i Europa har väl ändå inte med CHL att göra?
Citera
2014-08-26, 21:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu var det ju du som tjafsade från början. Ligger Sibirien i Europa?
Tycker nog att medlemskap i EU kan vara en lika bra -eller dålig- måttstock som att Sovjet (vilket inte är samma sak som Ryssland) har vunnit EM i hockey för decennier sedan.

Jag tjafsar inte. Jag konstaterar att CHL inte är värt så mycket så länge KHL-lag inte är med, dvs lag från Ryssland och lag från övriga länder med lag i KHL.

Det är du och Skogsrök som har kommit med fåfänga försök att diskutera geografi.
Citera
2014-08-26, 21:19
Bannlyst
Citat:
Jag tjafsar inte. Jag konstaterar att CHL inte är värt så mycket så länge KHL-lag inte är med, dvs lag från Ryssland och lag från övriga länder med lag i KHL.

Det är du och Skogsrök som har kommit med fåfänga försök att diskutera geografi.
Tja, i och med att så få svenska lag rönt framgång i denna turnering och de föregångare som funnits så är det uppenbarligen svårt nog för elitserielagen.

Så är det att vi kan ju börja vinna det här, sluta underskatta de som besegrat oss innan vi tjuta efter ännu hårdare motstånd.

Hur som man måste vara gravt efterbliven om man ha nått emot denna turnering, i övrigt är Ryssland inte europeiskt, har inget med EU att göra, så är det, så har folk, kyrkan och kungar tyckt i alla tider, andra åsikter är kommunism, moderna påfund och kulturmarxism.
Citera
2014-08-26, 21:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hur som man måste vara gravt efterbliven om man ha nått emot denna turnering...

Möjligen tvärtom.

Citat:
,,,i övrigt är Ryssland inte europeiskt,

Jodå, läs på. KHL innehåller för övrigt mer än ryska lag.

Citat:
...har inget med EU att göra, så är det.

Vad EU har med CHL att göra får du nog förklara bättre. Kloten och Servette är ju med i CHL. Lag från Schweiz, ett land som inte är med i EU.
Citera
2014-08-26, 21:51
Bannlyst
Citat:
Vad EU har med CHL att göra får du nog förklara bättre. Kloten och Servette är ju med i CHL. Lag från Schweiz, ett land som inte är med i EU.
Du får ta och öva upp din läsförståelse ser jag.

Hur som finns ingen anledning att vidare krabba ned tråden med detta. Bättre att det jävla skacket som har problem med turneringen, hittar på nått annat än att gråta ut här över att det saknas 2-4 KHL-lag som antagligen ändå hade gått på storpumpen och inte klarat en internationell dopingkontroll utförd av det internationella ishockeyförbundet.
Citera
2014-08-26, 21:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du får ta och öva upp din läsförståelse ser jag.

Hur som finns ingen anledning att vidare krabba ned tråden med detta. Bättre att det jävla skacket som har problem med turneringen, hittar på nått annat än att gråta ut här över att det saknas 2-4 KHL-lag som antagligen ändå hade gått på storpumpen och inte klarat en internationell dopingkontroll utförd av det internationella ishockeyförbundet.

Jag har inga problem med turneringen i fråga. Det är som en återblick från slutet av 70-talet när Ahearne Cup, Star Cup och Expolaris Cup spelades. Ofta var inga lag från Sovjet med och turneringarna blev lite så där småputtriga. När de sovjetiska lagen kom var det tvåsiffrigt bakåt för de övriga.

Dopningskontroll, ja tala om skuggboxning.
Citera
2014-08-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Bara grejen att lag som t. ex. HV eller Djurgården är med bevisar ju att turneringen inte har något att göra med vilka som är bäst. Baserar detta helt enkelt på hur tabellen 13/14 såg ut efter 55 omgångar.

Jag har i allmänhet svårt att förstå att vissa lägger så mycket omtanke i att lag som gick dåligt förra säsongen får vara med (delägare).. är det så dåliga bör de ju med enkelhet slås ut i gruppspel och problemet är löst, dessa lag är i alla fall anledningen till att fler lag nu kan få spela på grund av sportsliga framgångar, men det är tydligen oväsentligt för vissa. Sen kan man ha åsikter om systemet som sådant, men ärligt talat, hur rättvist är det att ta med lag som gick bra en säsong tidigare och förvänta sig att de ska gå bra säsongen därpå (som detta faktiskt bör räknas in i trots att man går på fjolårets resultat) i sådana fall? Det går snabbt i hockeyns värld.
Citera
2014-08-26, 23:23
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Mmm, men eftersom att DIF, HV71 och några till har varit med om att grunda skiten och lagt in kapital så är det fullt rimligt att de får vara med och åka snålskjuts ett tag i och med att det ändå är dom som gjort det möjligt för lag som Skaik att få parasitera på detta framtida framgångskoncept

Ja, det är ju problematiskt då det enligt min mening endast bör baseras på prestation.
Men visst, jag köper att de i nuläget åker snålskjuts då de skjutit till stålar, men personligen tycker jag att nästan all prestige försvinner i och med detta.

Men vem vet, om det sköts rätt så kanske vi har en prestigefylld Europaliga i framtiden, och kan då tacka dessa lag för detta.

För övrigt tycker jag att tröjorna ser förjävliga ut med reklamen på ärmarna.
Den här grejen med "Top Scorer" är ju också idiotisk. Snacka om måltavlor.
Citera
2014-08-27, 01:13
Bannlyst
Citat:
Jag har inga problem med turneringen i fråga. Det är som en återblick från slutet av 70-talet när Ahearne Cup, Star Cup och Expolaris Cup spelades. Ofta var inga lag från Sovjet med och turneringarna blev lite så där småputtriga. När de sovjetiska lagen kom var det tvåsiffrigt bakåt för de övriga.

Dopningskontroll, ja tala om skuggboxning.
Mmm, de sovjetiska lagen bestod av folk anställda av röda armén proppade av anabola som fick möta glada amatörer ofta med industriarbetarjobb osv så det säger ingenting. Den sovjetiska idrottseran är en skam som skall sopas under mattan, glömmas bort för gott och ingenting annat.

Rysk idrott har även efter Sovjetunionens fall präglats av fusk och droger, så ut det hänseendet ger jag inte ett piss för KHL.

Kan sätta en hundring på att anledningen till att dom inte vill vara med är de som deltar i CHL kan råka ut för internationellt sett godkända dopingkontroller.
Citera
2014-08-27, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Ja, det är ju problematiskt då det enligt min mening endast bör baseras på prestation.
Men visst, jag köper att de i nuläget åker snålskjuts då de skjutit till stålar, men personligen tycker jag att nästan all prestige försvinner i och med detta.

Men vem vet, om det sköts rätt så kanske vi har en prestigefylld Europaliga i framtiden, och kan då tacka dessa lag för detta.

För övrigt tycker jag att tröjorna ser förjävliga ut med reklamen på ärmarna.
Den här grejen med "Top Scorer" är ju också idiotisk. Snacka om måltavlor.
Är inte alla mästare från de deltagande länderna med? Och förresten så är väl DIF mer mästare än vad Skaik någonsin kommer kunna bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in