2014-03-21, 19:39
Medlem
lah-mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Då har det går 48 timmar sen du tog subben? Om du inte tar sub ofta så ska det nog gå bra.

Tar inte sub varje dag men 2-3 gånger i veckan. Det smartaste är ju egentligen att vänta till söndag men jag är så jävla ivrig, haha.
Citera
2014-03-22, 16:30
Medlem
KringExs avatar
Någon mer än jag som får munchies av buprenorfin? Blir alltid så hungrig och allt smakar extra gott
Citera
2014-03-22, 18:44
Medlem
pedrinos avatar
Har som rutin att jag alltid kör lite subutex när jag ska ut och åka långflygningar.

Ska till Toronto nästa vecka och när jag landar (på kvällen) så har jag fixat hyrbil som ska köras direkt till Buffalo, USA (ungefär 15 mil därifrån). Denna bilresa tar alltså ca 1,5 timme.

Tror ni jag kan ta lite subutex på planet över och fortfarande lyckas köra senare eller ska jag försöka fixa en hotellnatt i Toronto och sedan köra på morgonen istället?

Ifall jag ska köra, hur mycket kan jag ta som max? (Jag har ingen tolerans, var ett år sedan jag tog sub sist).
Citera
2014-03-22, 21:52
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Någon mer än jag som får munchies av buprenorfin? Blir alltid så hungrig och allt smakar extra gott
Får också det, förutsatt jag inte mår illa
Och ja allt smakar extra gott! Särskilt choklad och risifrutti
Citera
2014-03-23, 17:13
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks
Jag lider med dig, det är inte lätt att sluta med sub. Jag tolkar din text som ett litet rop på hjälp, samt att om du skulle komma in på programmet, så skulle alla dina problem vara ur världen? Tro mig det är inte så lätt, bara för att man får substitionsbehandling blir livet ingen dans på rosor. Bara programmet i sig ställer många krav som du måste anpassa din vardag till.

Skickar ett PM om du vill snacka lite.
Jaah gud ja du tolka nog min text rätt bra och de jobbiga är att nu e man på G igen.
:/ Fan vad svårt de här är
Citera
2014-03-23, 17:14
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Sitter i samma sits som dig.. Kan fan inte sluta, det är ett helvete!! Håller tummarna för att du lyckas!
Det känns tungt att skriva detta jag faila de ska göra ett nytt försök i morgon Men jag håller tummarna för dej också fortsät hjärna skriv om hur de går för dej. Mvh
Citera
2014-03-23, 17:33
Medlem
Shurda14s avatar
Tjena, sitter här med 3st 0,2 temgesic.
Har tagit buprenofin förut både tem o sub men brukar ej ofta så blir fortfarande rejält på ca 2-3st 0,2or.
Grejen är att jag ska upp tidigt imorn har viktiga grejer att göra under dagen så är det rekomenderat att ta dessa idag eller blir det då en jobbig dag imorn?
mvh
Citera
2014-03-24, 19:36
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Hur långt efter ett intag på 1mg kan man dricka ett par öl + benso utan någon större fara?
Är 15tim efter ok?
Vafan, dricker alltid whisky+ en klase FM1;or tillsammans med subbar - spyr enkom när jag glömmer bort att tobaken boostar på nå inåt helvete men hittills har allt (jobb/privat funkat bra om inte bättre), får se om det kommer en vacker dag då AT:n slår på?

Konstiga är att jag gått ner från 1mg till 0.5 vilket ger mer och stabilare noddar/mindre spyor dvs inga alls tillskillnad från den gången jag ökade upp till 1.5mg (vilket resulterade i att jag spydde blod) hajar inte min tolerans (vanligtvis 1mg på helgerna men har börjat köra småduttar på veckodagarna också )

En annan sak som ni kunniga kanske kan svara på - i början fick jag en jobbig jävla "baksmälla" på subbarna (då jag endast höll mig på helgerna) men nu när jag börjat gå över "gränsen" för rimligt bruk/missbruk dvs smådoser var & varannan dag så är jag nästan uppe med tuppen pigg som en lärka (relativt ) fast jag som sagt börjat dutta lite grann på vardagar - ligger jag i riskzonen för att fucka upp ett helvetiskt beroende/AT (vi snackar max 0.5;or om ens det)?

Och ursäkta för eventuellt svammel och potatis grammatik (det mesta har börjat kicka in lite grann)

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Aaha, jag har fått ett jävla aptit på senaste tiden, brukade klara mig på en lunch och kanske nåt kvällsmål men nu är jag fan hungrig hela tiden.. Mmh
Senast redigerad av [SIC] 2014-03-24 kl. 20:23.
Citera
2014-03-27, 10:43
Medlem
KringExs avatar
Någon mer som vid fysisk ansträngning får oregelbunden hjärtrytm/extra slag av Buprenorfin Sandoz eller av någon annan Buprenorfinmedicin?

Mvh
Citera
2014-03-28, 00:57
Medlem
bralesss avatar
Jag drunknar i subutex, har fått såna otroliga mängder av en kompis, vet inte vad jag ska göra av allt.. Men visst kan man inte överdosera på enbart sub?
Citera
2014-03-28, 07:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag drunknar i subutex, har fått såna otroliga mängder av en kompis, vet inte vad jag ska göra av allt.. Men visst kan man inte överdosera på enbart sub?

Nej det är svårt att överdosera på. Kör hårt
Citera
2014-03-28, 09:51
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless

Klart du kan göra det, tro inget annat.
Sen hur mycket som krävs osv är en annan femma men det klart du kan, det är ju trots allt ett narkotikaklassat läkemedel det inte huvudvärkstabletter direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in