2014-08-25, 15:53
Medlem
elmerengues avatar
En hypotetisk fråga: Om man kör en gång i veckan, låt säga 1-2mg den dagen, i några månader...

Blir man fysisk torsk på det eller hinner drogen gå ur kroppen mellan varven? Tror ni två kvällar i rad per vecka går eller blir det för tight med tanke på halveringstiden?

Att få pallar hålla den linjen rent psykiskt är en annan femma. Men jag undrar om man klarar sig från de fysiska absen med detta upplägg? Då menar jag inte seriösa kramper och en ledvärk bortom denna jord utan myrkryp, rastlöshet och möjligen orkeslöshet som byggs upp när man kört ett tag.
Senast redigerad av elmerengue 2014-08-25 kl. 15:57.
Citera
2014-08-25, 16:36
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
En hypotetisk fråga: Om man kör en gång i veckan, låt säga 1-2mg den dagen, i några månader...

Blir man fysisk torsk på det eller hinner drogen gå ur kroppen mellan varven? Tror ni två kvällar i rad per vecka går eller blir det för tight med tanke på halveringstiden?

Att få pallar hålla den linjen rent psykiskt är en annan femma. Men jag undrar om man klarar sig från de fysiska absen med detta upplägg? Då menar jag inte seriösa kramper och en ledvärk bortom denna jord utan myrkryp, rastlöshet och möjligen orkeslöshet som byggs upp när man kört ett tag.

Svårt att säga, tror inte du hade fått abs, dock hade jag dock kört max en gång i veckan då för att vara på den säkra sidan
Citera
2014-08-25, 17:12
Medlem
Slingshots avatar
Har nu på senare tid blivit överkänslig för sub så kan tyvärr inte ta det längre, nu sist fick jag andningsproblem o fick ta kortison o grejer, kanske var lika bra så håller jag mig ifrån det.
Citera
2014-08-25, 17:51
Medlem
RapLifes avatar
En fundering. Sist jag tog sub hade jag kanske kört i 3 dagar, ca 4-5mg om dagen. Vaknade en gång och det hade gått ca 30-40min av filmen jag kollade på och hade inget minne av att jag hade börjat nodda eller något. Var dessutom helt avdomnad på i princip hela höger sida av överkroppen.
Blev förvånad för en b8 brukar vanligtvis gå åt på ca ett dygn så jag tyckte ändå att jag tog det relativt lugn, blandade inte med något annat heller. Drack inte ens.
Har alltså bara minne av att jag kollade på film, sen att jag vaknade över en halvtimme senare, vad hände?
Citera
2014-08-25, 18:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue

Det hinner gå ut mellan vid 1 intag i veckan. Sen vart gränsen går exakt är svårare att säga.
Men troligen runt två intag per vecka borde inte ge något beroende fysiskt alls. Gäller nog inte om man tar stora doser, men en normal rusdos på 1-1,5mgX2 i veckan borde ej vara några problem.
Citera
2014-08-25, 18:51
Medlem
elmerengues avatar
Får tacka för svaren. Var bara nyfiken. Att försöka köra det en gång i veckan och alltid ha hemma är nog väldigt svårt, om inte så är man bra naiv även om det säkert finns undantag.
Citera
2014-08-25, 20:28
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Tagit ca 4mg sub nu och är inte alls så skön som jag borde vara... de va månader sen jag körde sub senast så toleransen har ju gått ner (käkar sällan sub nu för tiden) tycker jag... de enda jag kan tänka mig är boven i dramat är de 90mg morfn jag tog i lördags (depot) men bör väl inte ha några större mängder kvar i kroppen? och OM jag har de så bör de ju inte blocka sub såpass mycket...?

De är riktiga sub jag har, dvs franska b8er
Citera
2014-08-25, 21:41
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har nu på senare tid blivit överkänslig för sub så kan tyvärr inte ta det längre, nu sist fick jag andningsproblem o fick ta kortison o grejer, kanske var lika bra så håller jag mig ifrån det.

Hmm.. Låter jobbigt ialf.. Har du blivit allergisk så ska du verkligen hålla dig undan. Aldrig hört talas om någon som har blivit allergisk av buprenorfin, måste vara mycket ovanligare med allergier för syntetiska opioiderna än för opiaterna. Trist ialf.. Har du tur är det bara något bindemedel eller naloxonet. Gå och testa dig hos vårdcentralen. Det borde gå att se!
Citera
2014-08-25, 22:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Hmm.. Låter jobbigt ialf.. Har du blivit allergisk så ska du verkligen hålla dig undan. Aldrig hört talas om någon som har blivit allergisk av buprenorfin, måste vara mycket ovanligare med allergier för syntetiska opioiderna än för opiaterna. Trist ialf.. Har du tur är det bara något bindemedel eller naloxonet. Gå och testa dig hos vårdcentralen. Det borde gå att se!

Faktiskt så känner jag många som är allergiska mot just buprenorfin, finns att läsa om detta här på FB också om du söker, som måste ta metadon i stället.

Mjo verkligen, nej det är inget bindemedel eller naloxonet, pga jag har testat både originalet Subutex o dess generika alternativ med samma reaktion.

Naloxon är ju bara aktivt IV också för den delen vad jag vet?
Citera
2014-08-25, 22:29
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Faktiskt så känner jag många som är allergiska mot just buprenorfin, finns att läsa om detta här på FB också om du söker, som måste ta metadon i stället.

Mjo verkligen, nej det är inget bindemedel eller naloxonet, pga jag har testat både originalet Subutex o dess generika alternativ med samma reaktion.

Naloxon är ju bara aktivt IV också för den delen vad jag vet?

Okok, då är det nog ingen tvekan. Allergier är ju inget som blir bättre, så det måste vara lite jobbigt för dig att behöva sluta med det..

Du har helt rätt i det där med Naloxon, min läkare berättade det när jag berättade om de gångerna jsg slagit i mig suboxone med varor i kroppen. Fruktansvärd upplevelse faktiskt så man kan förstå varför många blir arga när narkomaner väcks ur överdosen..
Citera
2014-08-26, 15:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Okok, då är det nog ingen tvekan. Allergier är ju inget som blir bättre, så det måste vara lite jobbigt för dig att behöva sluta med det..

Du har helt rätt i det där med Naloxon, min läkare berättade det när jag berättade om de gångerna jsg slagit i mig suboxone med varor i kroppen. Fruktansvärd upplevelse faktiskt så man kan förstå varför många blir arga när narkomaner väcks ur överdosen..

Nej precis, innan var det bara lätta allergiska reaktioner jag fick mot det men nu sa kroppen ifrån rejält, så no more sub.

Ja fy fan, man slängs in i en jävla at direkt av det jävla naloxonet.
Citera
2014-08-27, 13:38
Medlem
Detta låter ju trevligt. Vart kan man få tag på dessa grejer? Finns de på silkroad eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in