2014-08-28, 00:04
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det där är jävligt intetsägande siffror. Vet du varför? Därför att du inte tar någon som helst hänsyn till rådande ekonomiska situation i konkurrerande klubbar.

Malmö var överlägset störst sett till intäkter redan förra året, man är ensamma om att äga sin egen arena och har i år den trupp med bäst spetskompetens samt störst bredd.

Du negligerar det faktum att Malmö i år kommer att ha lika stora intäkter som övriga topplag sammanlagt. Inte sen IFKs dominans på 90-talet (Det var ju också jävligt bra för svensk fotboll eller hur?..) har något svenskt lag haft så goda förutsättningar gentemot övriga lag.

Det jag sätter mig emot är påståendet om att det här kommer att gynna svensk fotboll. Antagligen kommer intresset att öka något, kanske förbättras vår ranking något. Men i slutändan återkommer vi till faktumet att vi nu har ett lag som är så överlägset mycket starkare ekonomiskt än sina konkurrenter.

Vad är det för mellanmjölkstänk egentligen? Vilken sopa du är alltså. Sluta vara så jävla bitter ocj glädj dig istället att vi för första gången på 14 år (!!) har ett svenskt lag i CL. Fattar du hur stort detta är för svensk fotboll din pajas?
Citera
2014-08-28, 00:05
Bannlyst
Rosenberg - Thelin
Molins - Thern - Adu - Kroon
Rickardinho - Helander - Johansson - Tinnerholm
Olsen

Är väl det bästa MFF har att komma med.
Citera
2014-08-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vad är det för mellanmjölkstänk egentligen? Vilken sopa du är alltså. Sluta vara så jävla bitter ocj glädj dig istället att vi för första gången på 14 år (!!) har ett svenskt lag i CL. Fattar du hur stort detta är för svensk fotboll din pajas?
Varför är det stort för svensk fotboll? Hur gynnas övriga lag av att Malmö gått till CL? Du som har sån koll, förklara gärna det.
Citera
2014-08-28, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fan, jag har sett det typ fem gånger senaste månaden och bitit mig i läppen, men jag kan bara inte motstå längre. looser betyder lösare på engelska, ordet du söker är loser.

Jag ber om ursäkt för mitt stavfel.
Citera
2014-08-28, 00:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför är det stort för svensk fotboll? Hur gynnas övriga lag av att Malmö gått till CL? Du som har sån koll, förklara gärna det.

Du kan väl börja med att bemöta mitt inlägg.
Citera
2014-08-28, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habiti
Rosenberg - Thelin
Molins - Thern - Adu - Kroon
Rickardinho - Helander - Johansson - Tinnerholm
Olsen

Är väl det bästa MFF har att komma med.

Halsti och Forsberg är givna före Kroon och Adu. Tycker inte den senare imponerar särskilt mycket. Okej defensivt men oerhört blek med bollen tycker jag.
Citera
2014-08-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag ber om ursäkt för mitt stavfel.

inga problem, polarn. vill bara förtydliga (om du nu inte läst vad jag redan skrivit i tråden) att jag inte på något sätt kom med det som något slags misslyckat motargument till vad du skrev, jag är inte en av dom som sitter här inne och hatar situationen och tror det är kört för alla malmös konkurrenter i flera år framöver. håller i det stora med dig. kunde bara inte hålla mig
Citera
2014-08-28, 00:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
inga problem, polarn. vill bara förtydliga (om du nu inte läst vad jag redan skrivit i tråden) att jag inte på något sätt kom med det som något slags misslyckat motargument till vad du skrev, jag är inte en av dom som sitter här inne och hatar situationen och tror det är kört för alla malmös konkurrenter i flera år framöver. håller i det stora med dig. kunde bara inte hålla mig

Min ursäkt var genuint menad.
Citera
2014-08-28, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Halsti och Forsberg är givna före Kroon och Adu. Tycker inte den senare imponerar särskilt mycket. Okej defensivt men oerhört blek med bollen tycker jag.

hur fan kunde jag glömma forsberg
Citera
2014-08-28, 00:18
Medlem
Inte för att förringa insatsen idag, men från läktarplats såg rödtjurarna ut att vara riktigt under isen.
Citera
2014-08-28, 00:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Inte för att förringa insatsen idag, men från läktarplats såg rödtjurarna ut att vara riktigt under isen.

Salzburg har ju hypats sönder av fotbollsdyslektiker. Det påverkar säkert dig att tro att de ska vara något superlag.
Citera
2014-08-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Salzburg har ju hypats sönder av fotbollsdyslektiker. Det påverkar säkert dig att tro att de ska vara något superlag.
Jag har aldrig trott att de skulle vara något superlag och jag har själv tyckt att folk överhypade laget, men idag verkade de ju vara riktigt dåliga. Aja, får väl titta på matchen i efterhand imorgon och avgöra själv.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-08-28 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in