2014-08-27, 14:40
Medlem
50-öring.s avatar
Mina förhoppningar inför matchen ikväll är ungefär: Snälla, låt oss hålla matchen levande i alla fall in i andra halvlek!
Citera
2014-08-27, 15:00
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande det där med en enorm kassakista och ev värvningar så kan man ju bara se på när vi var ute flera år i rad i CL, visst vann vi förvisso serien fyra år i rad men endast en av dessa säsonger var det ju avgjort innan sista matchen så serien var ju jämn ändå. 94 när vi antagligen hade det bästa laget av alla de åren så var vi ju piskade att åka till Malmö och vinna sista matchen för att klara av det.

Visst pengarna var mindre in på den tiden men å andra sidan var värvningarna inte lika dyra i speciellt många fall heller, sedan fick vi en tokflipp och skulle värva "stjärnor" och det var då det sket sig.
Jag tror inte heller MFF kommer vinna serien till 2020 för att de når CL ikväll, risken är snarare att man gör några felinvesteringar och får problem när man väl missar nästa gång...
Citera
2014-08-27, 15:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Normalt sett skulle jag hålla med er som säger att pengarna inte skulle göra så himla mycket, just på grund av att det är en engångssumma och engångssummor tar slut jävligt snabbt och jävligt hårt om man använder dom..

Fast just i detta fallet så är ju just oket Malmö stadium ett trumfkort. I dagsläget så är det ett blysänke som gör allt för att dra ner MFF, kommer det in ett gäng miljoner som gör att ni kan karva bort det mesta av det oket så blir helt plötsligt denna engångssumma inte längre en engångssumma utan en långsiktig investering och det skulle kunna vara guld värt.

Dock så är ju jag en av dom som håller på ett lag som kämpar om överlevnad och inte har några förhoppningar alls om ett allsvenskt guld under oöverskådlig tid så jag sitter ändå och håller på MFF ikväll.
Citera
2014-08-27, 15:33
Medlem
bagarn29s avatar
De övriga 15 supporterklubbarna har tillfrågats av AB om de vill att MFF går till CL-gruppspel. 10 svarar ja medan 5 svarar NEJ, hejda Malmö!

Nedan i spoilern ser vilka de fem är.

Citera
2014-08-27, 15:37
Medlem
Chew1907s avatar
Avskyr plastklubben Salzburg men det finns inte på kartan att jag sitter och hoppas på att Malmö drar in minst 100 miljoner kronor, DET FINNS BARA INTE.
Tror inte heller att Malmö garanterat kommer vinna 10 raka guld om dom tar sig vidare men det ger dom så in i helvetes bättre förutsättningar att kunna bli ännu mer dominerande än vad dom är nu.

Nej, jag kommer isolera mig från Internet, Radio och TV under timmarna där matchen spelas.

Så som Tony Ernst precis sa på Aftonbladets-live-TV precis, jag hoppas inte på Salzburg men jag håller tummarna för att Malmö inte tar sig vidare.

Svårt dilemma möjligen men jag håller på Helsingborgs IF, inte Svensk klubblagsfotboll som helhet, små poäng i all sin ära.
Citera
2014-08-27, 15:45
Medlem
selvovics avatar
För 2 år sedan var alltså Nordsjälland i samma sits som Malmö kan hamna i, ensamt nordiskt lag i gruppspelet av CL. Inte har de blivit någon maktfaktor pga det? Känns som att snacket om att CL-gruppspel skulle göra Malmö dominant är överdrivet?
Citera
2014-08-27, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
För 2 år sedan var alltså Nordsjälland i samma sits som Malmö kan hamna i, ensamt nordiskt lag i gruppspelet av CL. Inte har de blivit någon maktfaktor pga det? Känns som att snacket om att CL-gruppspel skulle göra Malmö dominant är överdrivet?

Kollar man på dagens Allsvenska så har Göteborg haft svårt att prestera något av värde sedan guldet 2007. Många andra klubbar är i en prekär ekonomisk situation och tvingas sälja sina bästa spelare (Helsingborg, Djurgården) för att gå runt. Även Elfsborg har minskande intäkter trots att man spelat i EL regelbundet. Många lag har svårt att gå runt helt enkelt.

Jag ser inte hur MFF ska misslyckas med att vara top 3 i Allsvenskan de närmsta åren ifall man kammar hem miljonerna det snackas om. Pengarna kommer investeras långsiktigt, bla på arenan vilket kommer öka intäkterna totalt.

MFF är ju inte i lika stort behov av att köpa stjärnspelare när man har Sveriges bästa ungdomsakademi och får upp spelare som går utomlands regelbundet. Det är bara att erkänna att inget annat lag kommer i närheten av detta.
Citera
2014-08-27, 16:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic

Riktigt bra analogi!
De eventuella extra intäkterna kvittas oftast mot att en spelare blir mer eftersatta, otåliga och agenter som antingen vill omförhandla kontrakt eller att deras spelare ska säljas "fotboll är en färskvara"
Citera
2014-08-27, 16:37
Medlem
tar det i matchtråden
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-27 kl. 17:23.
Citera
2014-08-27, 20:31
Medlem
Relays avatar
Står beredd att ringa klubbordföranden och/eller tränaren precis som jag gjorde när dom förlorade mot FC THUN. Det jag sa i telefonen var då " Har du tränat på ditt försvarstal.?"
Jag var totalt vansinnig då. Och jag är rädd för att Red Bull Salzburg kommer att köra över di blåe på deras hemmaplan. Jag har vaäldigt svårt att se hur MFF ska kunna gå vidare. Saärskilt som när jag hör snacket om att hålla 0-0.
SÅ jag sticker ut huvudet och tror på ett Malmö fiasko igen tyvärr.
Citera
2014-08-27, 20:34
Medlem
P.Gs avatar
Det kan ju knappast ses som fiasko om Malmö nu inte tar sig dit.
Citera
2014-08-27, 20:38
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det kan ju knappast ses som fiasko om Malmö nu inte tar sig dit.
Så Brasilien gjorde inte fiasko i VM på hemmaplan då eller? Klart det är ett misslyckande om Red Bull vinner stort och förnedrar MFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in