Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
som sagt, jag tror helt ärligt inte att en CL runda för malmö kommer göra någon vidare skillnad i framtida toppstriden i allsvenskan. det är inte så att jag kommer sitta och tokheja på er, men går ni dit så är det okej, går ni inte dit blir jag inte besviken. beroende på motstånd i gruppspelet kanske jag till och med kommer åka dit (pluggar tyvärr i skåneland... fyfan) och vidare sponsra malmö med publikintäkter som antagligen leder till att ni vinner allsvenskan till 2035 enligt ArgIdiot
Du tror inte att MINST 100 miljoner extra i intäkter, stor ökning av publikintäkter, större attraktionskraft hos sponsorer och spelare osv har någon effekt inför allsvenskan nästa år?
Det handlar alltså om att Malmö får in ungefär lika mycket som övriga toppkonkurrenter omsätter på ett år, utöver det vanliga.
Till vilket pris kan man fråga sig? Även om Malmö går vidare så kommer det knappast gynna övriga svenska lag mer än att lag 3-4 som kvalar till europa league kanske får en kvalomgång mindre om ett par år.