2014-08-27, 13:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag tror den allra största majoriteten på detta forum som håller på ett allsvenskt lag inte vill att malmö ska gå till CL om de har uppfattningen att de ens kommer bli 50% enklare för dom att vinna guld de nästa 5-10 åren. om man aktivt vill att ett annat svenskt lag ska dra ifrån sitt egna klubblag och resten av allsvenskan bara för "svensk fotboll" så man kan sitta med chipspåsen och kolla på fotbolls VM/EM med ett starkare landslag så är man fan ingen riktig klubblags-supporter.
Instämmer! Heja Red Bull!
Citera
2014-08-27, 13:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Instämmer! Heja Red Bull!

Det måste vara jobbigt för riktiga svenska klubblags-supporter ikväll. Antingen går MFF till CL-gruppspel eller så tar Red Bull Salzburg ett steg vidare i sin satsning. Vad vill ni helst?
Citera
2014-08-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det måste vara jobbigt för riktiga svenska klubblags-supporter ikväll. Antingen går MFF till CL-gruppspel eller så tar Red Bull Salzburg ett steg vidare i sin satsning. Vad vill ni helst?

som sagt, jag tror helt ärligt inte att en CL runda för malmö kommer göra någon vidare skillnad i framtida toppstriden i allsvenskan. det är inte så att jag kommer sitta och tokheja på er, men går ni dit så är det okej, går ni inte dit blir jag inte det minsta besviken heller. beroende på motstånd i gruppspelet kanske jag till och med kommer åka dit (pluggar tyvärr i skåneland... fyfan) och vidare sponsra malmö med publikintäkter som antagligen leder till att ni vinner allsvenskan till 2035 enligt ArgIdiot
Senast redigerad av M.S 2014-08-27 kl. 14:05.
Citera
2014-08-27, 14:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Real Madrid
PSG
Liverpool
Malmö FF

Book it!

Usch, fy fan. Very bad. Sämsta tänkbara grupp. Plastsupportrar från hela Sverige skulle boka upp platser på stadion. Nej, om det osannolika händer hoppas jag att vi får mindre europeiska klubbar i gruppen. Gärna lag som lockar folk, men inte monsterklubbar som i ditt exempel.
Citera
2014-08-27, 14:06
Medlem
Citat:
som sagt, jag tror helt ärligt inte att en CL runda för malmö kommer göra någon vidare skillnad i framtida toppstriden i allsvenskan. det är inte så att jag kommer sitta och tokheja på er, men går ni dit så är det okej, går ni inte dit blir jag inte besviken. beroende på motstånd i gruppspelet kanske jag till och med kommer åka dit (pluggar tyvärr i skåneland... fyfan) och vidare sponsra malmö med publikintäkter som antagligen leder till att ni vinner allsvenskan till 2035 enligt ArgIdiot
Du tror inte att MINST 100 miljoner extra i intäkter, stor ökning av publikintäkter, större attraktionskraft hos sponsorer och spelare osv har någon effekt inför allsvenskan nästa år?

Det handlar alltså om att Malmö får in ungefär lika mycket som övriga toppkonkurrenter omsätter på ett år, utöver det vanliga.

Till vilket pris kan man fråga sig? Även om Malmö går vidare så kommer det knappast gynna övriga svenska lag mer än att lag 3-4 som kvalar till europa league kanske får en kvalomgång mindre om ett par år.
Citera
2014-08-27, 14:08
Medlem
Jag förstår att konkurrenterna inte vill ha in MFF i CL men sitter man och hejar på läskeblasket kan man inte kalla sig riktig fotbollssupporter. Jublar man om Salzburg gör mål frånsäger man sig för rätten att kalla andra klubbar för plast och hojta MDMF utan att för evigt framstå som en hycklande horunge. Tom skitklubben fck skulle ha mitt fulla stöd om den moderna fotbollens flaggskepp stod på andra sidan plan, principfrågan står över rivaliteten.
Citera
2014-08-27, 14:09
Medlem
För att flika in i eran diskussion om ifall ett Malmö-avancemang till CL är bra eller dåligt för resten av Allsvenskan: jag läste någonstans att om Malmö tar sig till CL samt tar poäng i gruppspelet så kommer man att vara seedade i nästa kval.

Nu kan jag nästan inget om seeding-poäng och liknande, så jag undrar: stämmer detta? Isåfall, stämmer det för alla allsvenska lag som spelar i kvalet, eller har varje lag en "egen" ranking?
Citera
2014-08-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Du tror inte att MINST 100 miljoner extra i intäkter, stor ökning av publikintäkter, större attraktionskraft hos sponsorer och spelare osv har någon effekt inför allsvenskan nästa år?

Det handlar alltså om att Malmö får in ungefär lika mycket som övriga toppkonkurrenter omsätter på ett år, utöver det vanliga.

Till vilket pris kan man fråga sig? Även om Malmö går vidare så kommer det knappast gynna övriga svenska lag mer än att lag 3-4 som kvalar till europa league kanske får en kvalomgång mindre om ett par år.

hur ser det ut för andra lag som lyckats ta sig till CL för första gången (på länge)? visst, det finns lag som dinamo zagreb och FCK, dock skulle jag snarare säga att deras monopol på ligavinster har lett till att de lyckats ta sig till CL ett par gånger, det är inte så att de vann ligan en gång, luckboxade sig till åttondel i CL och sen vann ligan femton år efter detta. orkar inte direkt kolla upp varenda lag från små fotbollsländer som lyckats ta sig till CL, så det är mycket möjligt det finns något lag som kommit från ingenstans och tagit sig till CL och sedan blivit total-dominanta i den inhemska ligan, men jag kan inte komma på några bra exempel iaf.
Citera
2014-08-27, 14:17
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag förstår att konkurrenterna inte vill ha in MFF i CL men sitter man och hejar på läskeblasket kan man inte kalla sig riktig fotbollssupporter. Jublar man om Salzburg gör mål frånsäger man sig för rätten att kalla andra klubbar för plast och hojta MDMF utan att för evigt framstå som en hycklande horunge. Tom skitklubben fck skulle ha mitt fulla stöd om den moderna fotbollens flaggskepp stod på andra sidan plan, principfrågan står över rivaliteten.

Haha skitsnack.
Du skulle sitta och hålla på RB om de mötte IFK i direktavgörande playoffmatch till CL.
Hyckla inte nu.
Citera
2014-08-27, 14:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
som sagt, jag tror helt ärligt inte att en CL runda för malmö kommer göra någon vidare skillnad i framtida toppstriden i allsvenskan. det är inte så att jag kommer sitta och tokheja på er, men går ni dit så är det okej, går ni inte dit blir jag inte det minsta besviken heller. beroende på motstånd i gruppspelet kanske jag till och med kommer åka dit (pluggar tyvärr i skåneland... fyfan) och vidare sponsra malmö med publikintäkter som antagligen leder till att ni vinner allsvenskan till 2035 enligt ArgIdiot

Tror inte jag heller. Jag tror vi blir av med flera spelare i januari och då måste de ersättas. Jag tror vi måste gå till CL flera år i rad för att för att det ska göra rejäl skillnad. Vinner vi serien och går till kval nästa sommar blir det i samma kvalrunda och vi kommer inte att bli seedade. Vägen kommer att bli lika svår då och det är inte säkert att vi kommer att ha ett bättre lag då än nu.

Pengarna skulle gå till arenan.
Citera
2014-08-27, 14:24
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Glädjande att se ett vettigt inlägg från en AIKare om detta. De som tror att Malmö skulle dra ifrån totalt har inte särskilt bra koll på Malmös ekonomiska situation. En stor del av eventuella CL-pengar kommer gå till Stadion, vilket visserligen kommer göra gott långsiktigt, men inte öka chanserna enormt till guld de närmaste åren. Det handlar väl om några enstaka miljoner extra i spelarkassan. Och som de sa i MFFPodden, Mané i Red Bull ryktas nu att vara en 100 Mkr affär. Det känns som att vissa här tror att man får typ Diego Costa för 50 Mkr. Snacket om FCK känns lite segt också, då de i nuläget inte ens ligger i toppskiktet i danska ligan..

Hur som, nu vill jag sluta tala CL pengar då det fortfarande är så jäkla långt ifrån en verklighet.
Citera
2014-08-27, 14:26
Medlem
Vi har drygt 300 miljoner kr i lån på Stadion. Det är förmodligen mer än alla lag i alla divisioner har i lån i Sverige tillsammans.
Våra amorterings- och räntekostnader motsvarar vissa allsvenska lags årsomsättning.
Ni behöver nog inte vara oroliga för att vi ska spendera 50 miljoner på värvningar direkt. Vår ekonomiska framtid hade dock varit säkrad och Stadion hade inte legat som ett ok över våra axlar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in