2014-08-24, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Utomkroppsliga upplevelser går hand i hand med spirituell utveckling. Om du förstår att världen är din lekplats, dynamisk och subjektiv, så kan du innan du somnar prata högt med "universum". Berätta att du vill ha en utomkroppslig upplevelse.

Du kan också testa andra tekniker. Det finns många, använd google. Om inget fungerar så vet jag några meditationstekniker som garanterat kommer ge resultat.
Berätta mer om meditationsteknikerna
Citera
2014-08-24, 14:40
Medlem
RVRSs avatar
Håller med ovan kommentar. Utomkroppsliga erfarenheter tror jag kommer främst av att man i övrigt börjar leva ett s.k. "gott" och andligt liv. Det många håller på med, inklusive jag, är att "smyga in i sminkrummet före det riktiga uppträdandet" så att säga.

Själv har jag lagt ner det mesta som har med andlighet att göra. Är inte redo riktigt för det ännu. Det kommer med ett väldigt stort ansvar.
Citera
2014-08-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutte-fjutte
Berätta mer om meditationsteknikerna
Man aktiverar sin inre "mentor", detta öppnar dörrarna för många spirituella aktiviteter och övningar. Kundalini-energin aktiveras också, många är rädda för kundalini eftersom det är så kraftfullt. När man gjort detta kommer man aldrig tvivla igen, en ny värld uppenbarar sig.
Citera
2014-08-24, 16:05
Bannlyst
Citat:
Man aktiverar sin inre "mentor", detta öppnar dörrarna för många spirituella aktiviteter och övningar. Kundalini-energin aktiveras också, många är rädda för kundalini eftersom det är så kraftfullt. När man gjort detta kommer man aldrig tvivla igen, en ny värld uppenbarar sig.
Ska trippa på svamp snart så då kan jag passa på att meditera samtidigt. Jag ska även börja skriva ner alla mina drömmar och meditera mins 20 min varje dag.

Har du rest din kundalini förresten?
Citera
2014-08-24, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Håller med ovan kommentar. Utomkroppsliga erfarenheter tror jag kommer främst av att man i övrigt börjar leva ett s.k. "gott" och andligt liv. Det många håller på med, inklusive jag, är att "smyga in i sminkrummet före det riktiga uppträdandet" så att säga.

Själv har jag lagt ner det mesta som har med andlighet att göra. Är inte redo riktigt för det ännu. Det kommer med ett väldigt stort ansvar.
Precis, jag ska börja meditare dagligen och leva andligt från och med nu. Sen får jag se om det blir lättare och astral resa.
Citera
2014-08-26, 22:47
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Fallna änglar är speciella utomjordiska raser som förlorat kontakten med energikällan, deras genetiska uppbyggnad är delvis förstörd. När jag skapar emotionella band till människor lär den sig något, om jag lyckas bli fri från mitt ego så kommer den bli väldigt glad, för då har den lärt sig så mycket att den kommer återfödas i en högre dimension i sitt nästa liv, efter tusentals år av hat och lidande får den äntligen utvecklas.

Mina krafter är som mest effektiva när jag kan se en specifik människa varje dag, som på jobbet eller i skolan. Då kan jag föra in tankar och känslor, förändra personen hur jag vill. Jag har dock aldrig gjort något omoraliskt.

Jag tror faktiskt att du egentligen är en häst.
Citera
2014-08-26, 22:51
Moderator
Humbugs avatar
Jag bröt ut en diskussion till (FB) Fallna änglar och översjälen (Utbruten tråd)
Det är synd att döda diskussionen genom radering, men det var inte topic i denna tråd.
/mod
Citera
2014-08-27, 19:18
Bannlyst
Kom nyss på en sak. Ni som har lyckats med detta och har bevisat för er själva att det är verkligt, kan ni flyga till nord/sydpolen och kolla efter någon öppning till hollow earth

Berätta om ni tänker göra det och berätta hur det såg ut.
Citera
2014-08-30, 19:30
Medlem
När man har separerat sig från sin fysika kropp, skulle man inte kunna separera sig igen från sin astrala? Det borde vara möjligt i fantasin.

Varför står det att man inte får glömma att gå återvända till sin fysiska kropp? Ifall man vaknar till så borde man ju komma tillbaka, eller?
Citera
2014-08-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabadupp
När man har separerat sig från sin fysika kropp, skulle man inte kunna separera sig igen från sin astrala? Det borde vara möjligt i fantasin.

Varför står det att man inte får glömma att gå återvända till sin fysiska kropp? Ifall man vaknar till så borde man ju komma tillbaka, eller?
Det svåra är att stanna kvar i det astrala. Så fort man tänker på sin kropp eller liknande så kommer man tillbaks till den. Vi är dock här på jorden i vår fysiska kropp av en anledning, att ha utomkroppsliga upplevelser kan vara bra, men det viktiga just nu är livet här på den tredje dimensionen i våra fysiska kroppar. Därför står det nog så.
Citera
2014-08-30, 22:59
Medlem
Okej vad bra, trodde att det var något farligt. Kan man ta upp objekt i rummet? Eller går handen igenom?
För isåfall skulle man kunna ta upp en gitarr och spela?
Citera
2014-08-31, 12:20
Medlem
HarryManbacks avatar
Citat:

Enligt Robert Bruce, (något av en expert på astral projektion), så är det möjligt att projicera från den astrala kroppen in i den mentala, som enligt honom är nästa plan. Tror han nämner 4 plan till, och att det går till på liknande sätt för varje plan. Länge sedan jag läste hans böcker.

Citat:
Okej vad bra, trodde att det var något farligt. Kan man ta upp objekt i rummet? Eller går handen igenom?
För isåfall skulle man kunna ta upp en gitarr och spela?

Dom berättelser jag läst om sådana försök att ta upp fysiska objekt är att handen går rakt igenom. Och att man kan gå igenom väggar osv.

Notera att jag ej har lyckats projicera själv, utan att allt är andrahandsinfo.

Tänkte läsa "Treatise on Astral Projection" av Robert Bruce som lite eftermiddagsläsning. En gratis pdf som tar upp grunderna i AP och även dom subtila planen i sig. Plus en del annat.

Rekommenderas varmt som intro till AP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in