Citat:
Ursprungligen postat av
Minipax
Det säger du?
Så du menar på att experterna som nu mer eller mindre konstaterat att videon är fejk pratar i nattmössan?
Jag har nämligen svårt att tänka mig att de bevittnat halshuggningar live eller för den delen kanske prövat att knipsa huvudet av folk själva, allt för att fånga känslan.
Krimtekniker som fotar på mordplats och sedan skickar fotografierna till personer som analyserar dessa utvecklar ingen känsla efter åratal av bildanalys?
Animatörer som studerar rörelse och anatomi genom att läsa böcker, se på film utvecklar ingen känsla?
Klart man utvecklar en känsla för ett ämne, även om man nu råkar sitta framför en datorskärm.
Ja, det säger jag!
Och vaddå fejk, filmen visar väl vad den visar, dvs en kille håller nåt som ser ut som en kniv mot halsen på en annan, gör några diffusa sågande rörelser, före en nedtoning i svart
I nästa scen ligger något som verkar vara en huvudlös kropp med vad som skall förställa ett blodigt huvud vilande på kroppens rygg. Jag har inte ifrågasatt detta, detta ser ju alla. Om vad detta egentligen är eller betyder, har jag inte skrivet ett ord. Bara spekulerat, i sånt fall.
Om du läser vad jag skrev i mitt inlägg, så fattar du kanske att jag menar dessa "känslan-experter" här inne på Flashback som dillar om att "
JAG får inte känslan av...osv" eller liknande.
Men här måste man kanske vara övertydlig, och kanske upprepa sig!
Jag har inte uttalat mig om professionella forensikers ev. synpunkter eller ifrågasatt deras kompetens eller erfarenhet, när det gäller denna video, alls icke! Dom skriver sannerligen inte här, dom verkliga experterna alltså! (Se där, nu var jag väl tydlig!)
Men när man läser felstavade och andra halvtaskigt skrivna inlägg från just Gore-site-fans, och som uttalar sig om hur dom "känner inför den här filmen" och man kan gissa sig till deras icke-torr-bakom-öronen-ålder, blir man en aning trött! Och härinne är det många som
Citat:
pratar i nattmössan
.
Till sist: Enligt min mening kan vi som sitter här och skriver på Flashback inte veta med säkerhet. Jag har svårt att tänka mig att vi är några exporter i ämnet!
Jag är det i alla fall inte, jag bara spekulerar (om jag ens har gjort det, förresten) precis som alla andra.
Jag erkänner det gärna, medan andra uttalar sig så tvärsäkert, eller har en känsla....
Nothing personal, by the way!