2014-08-20, 13:17
Medlem
Minipaxs avatar
Ytterligare en false flag?

Folk har fått halsen avskuren åtskilliga gånger tidigare men först nu går MSM all in.
Du får inte se själva avrättningen, varför?
Hade det ägt rum så skulle hela förloppet visats, det är sedan upp till MSM att klippa bort delar de anser att pöbeln inte klarar av att se.

Mamman skrev ett hyllningsbrev timmar efter händelsen, normalt?
Vore jag mamman och det var min son skulle jag inte tänka på något annat än sorgearbete en lång tid framöver, inte skriva inlägg på FB...men vad vet jag.

Anspela på människors emotionella svagheter och på så vis skapa ilska och hat på hemmaplan för att lättare legitimera aktioner i Irak, Syrien etc?

Hela scenariot känns uppdiktat.

Vad tror ni?
Citera
2014-08-20, 13:52
Medlem
http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278
Citera
2014-08-20, 14:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax

Folk har fått halsen avskuren åtskilliga gånger tidigare men först nu går MSM all in.
Hade det ägt rum så skulle hela förloppet visats, det är sedan upp till MSM att klippa bort delar de anser att pöbeln inte klarar av att se.
Det var precis det som skedde.. (Se alpidos länk här ovan - om du prompt vill se sånt...)

Citat:
Vore jag mamman och det var min son skulle jag inte tänka på något annat än sorgearbete en lång tid framöver, inte skriva inlägg på FB...men vad vet jag.
Med tanke på att James Foley kidnappades 2012 så var nog familjen förberedd på det värsta - de kan mycket väl ha haft ett färdigt hyllningsbrev liggandes (eller i alla fall tänkt ut de stora dragen) precis som tidningarna brukar ha färdigskrivna dödsrunor om kändisar. Nu var det ju dock inte mycket till brev överhuvudtaget utan ett par rader på Facebook.. :

We have never been prouder of our son Jim. He gave his life trying to expose the world to the suffering of the Syrian people.
We implore the kidnappers to spare the lives of the remaining hostages. Like Jim, they are innocents. They have no control over American government policy in Iraq, Syria or anywhere in the world.
We thank Jim for all the joy he gave us. He was an extraordinary son, brother, journalist and person. Please respect our privacy in the days ahead as we mourn and cherish Jim.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-20 kl. 14:16.
Citera
2014-08-20, 14:05
Medlem
Citat:

Anspela på människors emotionella svagheter och på så vis skapa ilska och hat på hemmaplan för att lättare legitimera aktioner i Irak, Syrien etc?

Hela scenariot känns uppdiktat.

Vad tror ni?

Det som är mest otroligt är förstås hyllningsbrevet, kommer knappast från modern själv. Sånt har man inte "liggandes" i byrålådan i flera år samtidigt som man ber om att sonen ska komma tillbaka, haha.
Citera
2014-08-20, 16:37
Medlem
Teorier om Amerikanska journalistens halshuggning

Efter som det snackas så mycket om att den skulle vara 'fake' så kan vi väl ha en tråd om hur den ser fake ut och varför den skulle vara det?

Läste en kommentar från ett annat forum

"1. För bra kvalité på filmen och för bra redigerat.
2. Man får inte se själva halshuggningen(!). Om det vore riktigt skulle de hållit upp huvudet osv. De har gjort filmen så det är lätt att fejka den.
3. Han verkar inte speciellt nervös inför att bli halsskuren.
4. Varför skulle de köpa fucking fina orange:a fängelsekläder till honom?! Handbojor brukar de inte heller ha.
5. Terroristens engelska.
6. Man ser inte vapnet på terroristen. "

Vad tror ni?
Citera
2014-08-20, 16:38
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var precis det som skedde.. (Se alpidos länk här ovan - om du prompt vill se sånt...)
Lågt av dig att underförstått försöka få det till att jag sitter och runkar framför skärmen till klipp där folk skär huvudet av folk.

Jag efterfrågar orginalet som jihadisterna filmat, inte en editerad version där klippet svartnar och således öppnar upp för spekulationer huruvida grabben dog eller ej.
Citera
2014-08-20, 16:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Lågt av dig att underförstått försöka få det till att jag sitter och runkar framför skärmen till klipp där folk skär huvudet av folk.

Jag efterfrågar orginalet som jihadisterna filmat, inte en editerad version där klippet svartnar och således öppnar upp för spekulationer huruvida grabben dog eller ej.
Jag ber om ursäkt om någon tolkade det så, jag menade mer att du prompt ville se avrättningen för att tro på den, inte att du njöt av det. Själv tyckte jag bilden på journalistens avsågade huvud (samt sågandet innan filmen tonades ut) var alldeles överjävligt övertydliga beviss för att han avrättats.
Citera
2014-08-20, 17:04
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Gråt inte över honom, han har sig själv att skylla:

"James Foley Went to Support Terrorists in Syria…
... Instead They Cut Off His Head"

Citat:
- James Foley was one of a new breed of activists calling themselves journalists. He didn’t travel to report on a story, but to promote an agenda. And the agenda was obvious from his Twitter feed. Any human life lost is tragic, but a moral individual would have much more empathy for the Syrian Christians who suffered at the hands of Foley’s favorite Jihadists than one of their pet propagandists.
Foley came to Syria to support the Sunni Islamist rebels against the Syrian government. He cheered on the Sunni Muslim terrorists fighting to ethnically cleanse the Christians of Aleppo. In the conflict between Israel and Hamas, his tweets and retweets were chock full of pro-terrorist propaganda.

http://snaphanen.dk/2014/08/20/torben-steno-den-humanistiske-stormagt/
Citera
2014-08-20, 17:06
Medlem
alfdors avatar
1. IS är ju en väldigt förmögen terrororganisation så att de skulle ha tillgång till högkvalitativ utrustning samt tillhörande personer med kompetens betvivlar jag inte.

2. Vet ej.

3. Då han varit tillfångatagen sedan 2012 så kan han ju vara emotionellt inställd på att han hellre dör än torteras/sitter fängslad etc.

4. Dom vill framstå som proffs säkerligen.

5. IS rekryterar militanta/extrema krigare från hela världen. Bla England.

6. Menar du kniven? För den syntes för mig iaf.

Kortfattade svar men mina teorier!

Ska bli intressant att se övriga svar.
Citera
2014-08-20, 17:10
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt om någon tolkade det så, jag menade mer att du prompt ville se avrättningen för att tro på den, inte att du njöt av det. Själv tyckte jag bilden på journalistens avsågade huvud (samt sågandet innan filmen tonades ut) var alldeles överjävligt övertydliga beviss för att han avrättats.
No worries.
Jag har sett ett par liknande klipp tidigare (vilket jag ångrar djupt), skillnaden är att de "visade allt".
En betydande faktor som uteslöt alla eventuella tvivel för mig gällande stackarnas öden.

Detta visar väl om inte annat hur viktigt det kan vara att verkligen vara övertydlig med det man vill framställa, om man vill undvika nyfikna frågor från personer som mig vill säga.

EDIT: En stillbild på ett avkapat huvud är inte tillräckligt för att övertyga mig.
Senast redigerad av Minipax 2014-08-20 kl. 17:12.
Citera
2014-08-20, 17:10
Medlem
Wiskyes avatar
Gällande klädsel på fången är det inget ovanligt med just orangea overaller. Tanken är att det skall ses som ett svar på bilderna från Guantanamo.
Citera
2014-08-20, 17:15
Medlem
Citat:

Hade de varit något annat som inte passat för din argumentation hade du sagt Photoshop.

Nu när det passar in i din världsbild så är det "övertydliga bevis."

Jag ställer mig lite mer skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in