Citat:
Ursprungligen postat av
MonkeysOnParole
Förklara vilka du tror är med på det, samt vilka som bara är pjäser i spelet (undantaget vilsna får som jag), var planen började, vilka som orkestrerar allt och varför. Sättet du beskriver det är så makalöst simplifierat att det framstår som övertagandet av ordförandeposten i den lokala bandyföreningen.
Jag vet att olje- och vapenföretag aktivt lobbar för politik som gynnar dem, det är ingen hemlighet. Men vore de ens hälften så omnipotenta som du och din youtube-kult av sensationalister verkar tro, hade hela denna "false flag" varit fullständigt överflödig.
De som håller i alla trådar : Satanistiska bank-zionist-Judar, såklart.
Jag famlar i mörker lika mycket som du eller någon annan, mina åsikter grundar sig mycket i en "känsla", en känsla som närts av åratal av foliehattande.
Man ser händelse efter händelse utspela sig och efter ett tag uppstår ett mönster.
Ett mönster jag inte såg eller kanske inte ville se för ett par år sedan.
Men vem vet, jag kanske har blivit spritt språngande galen under årens lopp...en sak är dock säker, jag har förmodligen blivit den mest deprimerande personen man kan umgås med
Jag tror ärligt talat inte det finns någon person eller någon organisation som har totalkoll på allt som sker.
Det är för komplicerat.
Kanske ett par grupperingar med liknande mål som matchar varandras drag i det stora schackspelet?
Hur det går till? vem som ringer vem? Inte en aning.
Sitter man inne med sådan information så råkar man nog ut för en olycka ganska snabbt.
Jag tycker det är intressant att spekulera om händelser som den här, på samma sätt som folk sitter i ABK och spekulerar kring ett mord.
Skillnaden tycks vara att det sistnämnda är mer legitimt och accepterat, det anses väl vara mer förankrat i den "verkliga" världen och inga obekväma känslor infinner sig när man diskuterar kring ämnet.
Pjäser i spelet? nyttiga idioter som springer deras ärenden utan att de ens är medvetna om det.
Kulturmarxister exempelvis, ett underbart verktyg att förfoga över.
Men visst, det är lätt att sucka och bli jävligt trött, speciellt när man alltid hör folk som skriker om nwo, illuminati och wake up!
Ja, jag är vaken nu...nu då?
Det skriks efter länkar och källor i tid och otid.
Man får känslan av att det är så simpelt som att dela ut en pamflett som det står "Sanning" på och sedan är allt avklarat, man har övertygat sin meningsmotstådare.
En känsla av otacksamhet och uppgivenhet infinner sig ganska snart; varför ska jag ödsla energi och tid på att leta upp allt det här för att sedan få skit kastat i ansiktet som tack?
Man tröttnar efter ett tag och tänker att folk får väl kolla upp det där själv, informationen finns där för alla att ta del av, jag är inte din privata husneger som på kommando kommer springandes med ett silverfat av länkar och citat.
Jag är ganska säker på att denna känsla inte är något unikt för enbart mig utan även går att applicera på alla läger.
Egentligen är det nog ganska döfött att hänga i denna forumdel då det är i stort sett omöjligt att övertyga endera sidan om att informationen man presenterar är den enda sanningen.
Ganska uppgivet med andra ord, byt ut James Foley mot en undernärd neger och folk skulle fortfarande förneka och klämma ur sig käcka svar som att han har blivit solbränd och hungrig under sina två år i fångenskap.
Gärna i kombination med att någon ängslig person kallar en annan person för idiot och bög och till slut lite nöjt avslutar sin mening med en eller fler whoco-smileys för att riktigt accentuera att man vunnit någon form av "debatt".