2014-08-24, 21:05
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Om det är sant så borde väl allt detta tvekande göra att ISIS släpper hela händelseförloppet. Eller är detta planerat att det ska skapa kalabalik.

USA och England har nu satt in specialstyrkor, något om ISIS borde uppskatta då de vill strida mot västsoldater. Märkligt också att USA och England går ut och säger att de skickar in specialstyrkor, detta borde man väl hålla hemligt?
Citera
2014-08-24, 21:16
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Nu har de full kontroll över skriptet.
Från den onda ninjan med smörkniven som halshögg Foley, till det kommande, rafflande slutet när ett gäng testosteronstinna brittiska specialtrupper tillfångatar förövaren.
Samtidigt räddar de en hel by med försvarslösa kvinnor och barn från att bli smörknivsmördade av ISIS.

Ger du random arab inom ISIS pengar kan mycket gå fel och du har ej längre full kontroll, inte heller har du lika lätt att kontrolla vad de anhöriga ska säga i TV.
Ej att förglömma den obligatoriska insamlingsfonden till offrets anhöriga.
Förklara vilka du tror är med på det, samt vilka som bara är pjäser i spelet (undantaget vilsna får som jag), var planen började, vilka som orkestrerar allt och varför. Sättet du beskriver det är så makalöst simplifierat att det framstår som övertagandet av ordförandeposten i den lokala bandyföreningen.

Jag vet att olje- och vapenföretag aktivt lobbar för politik som gynnar dem, det är ingen hemlighet. Men vore de ens hälften så omnipotenta som du och din youtube-kult av sensationalister verkar tro, hade hela denna "false flag" varit fullständigt överflödig.
Citera
2014-08-24, 21:51
Medlem
styrlunds avatar
Det börjar bli ganska tydligt att Isis är en form av trojansk häst mot Syrien och Iran.
Usa har börjat prata om att bomba påstådda Isisfästen i Syrien.
Gissar att vi snart får höra att Syrien stödjer Isis.
kanske efter en större terrorattack som kommer tillskrivas Isis.
Det är ju inte första gången....
Citera
2014-08-25, 12:03
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Förklara vilka du tror är med på det, samt vilka som bara är pjäser i spelet (undantaget vilsna får som jag), var planen började, vilka som orkestrerar allt och varför. Sättet du beskriver det är så makalöst simplifierat att det framstår som övertagandet av ordförandeposten i den lokala bandyföreningen.

Jag vet att olje- och vapenföretag aktivt lobbar för politik som gynnar dem, det är ingen hemlighet. Men vore de ens hälften så omnipotenta som du och din youtube-kult av sensationalister verkar tro, hade hela denna "false flag" varit fullständigt överflödig.

De som håller i alla trådar : Satanistiska bank-zionist-Judar, såklart.

Jag famlar i mörker lika mycket som du eller någon annan, mina åsikter grundar sig mycket i en "känsla", en känsla som närts av åratal av foliehattande.
Man ser händelse efter händelse utspela sig och efter ett tag uppstår ett mönster.
Ett mönster jag inte såg eller kanske inte ville se för ett par år sedan.
Men vem vet, jag kanske har blivit spritt språngande galen under årens lopp...en sak är dock säker, jag har förmodligen blivit den mest deprimerande personen man kan umgås med

Jag tror ärligt talat inte det finns någon person eller någon organisation som har totalkoll på allt som sker.
Det är för komplicerat.
Kanske ett par grupperingar med liknande mål som matchar varandras drag i det stora schackspelet?
Hur det går till? vem som ringer vem? Inte en aning.
Sitter man inne med sådan information så råkar man nog ut för en olycka ganska snabbt.
Jag tycker det är intressant att spekulera om händelser som den här, på samma sätt som folk sitter i ABK och spekulerar kring ett mord.
Skillnaden tycks vara att det sistnämnda är mer legitimt och accepterat, det anses väl vara mer förankrat i den "verkliga" världen och inga obekväma känslor infinner sig när man diskuterar kring ämnet.

Pjäser i spelet? nyttiga idioter som springer deras ärenden utan att de ens är medvetna om det.
Kulturmarxister exempelvis, ett underbart verktyg att förfoga över.

Men visst, det är lätt att sucka och bli jävligt trött, speciellt när man alltid hör folk som skriker om nwo, illuminati och wake up!
Ja, jag är vaken nu...nu då?

Det skriks efter länkar och källor i tid och otid.
Man får känslan av att det är så simpelt som att dela ut en pamflett som det står "Sanning" på och sedan är allt avklarat, man har övertygat sin meningsmotstådare.
En känsla av otacksamhet och uppgivenhet infinner sig ganska snart; varför ska jag ödsla energi och tid på att leta upp allt det här för att sedan få skit kastat i ansiktet som tack?
Man tröttnar efter ett tag och tänker att folk får väl kolla upp det där själv, informationen finns där för alla att ta del av, jag är inte din privata husneger som på kommando kommer springandes med ett silverfat av länkar och citat.
Jag är ganska säker på att denna känsla inte är något unikt för enbart mig utan även går att applicera på alla läger.

Egentligen är det nog ganska döfött att hänga i denna forumdel då det är i stort sett omöjligt att övertyga endera sidan om att informationen man presenterar är den enda sanningen.
Ganska uppgivet med andra ord, byt ut James Foley mot en undernärd neger och folk skulle fortfarande förneka och klämma ur sig käcka svar som att han har blivit solbränd och hungrig under sina två år i fångenskap.
Gärna i kombination med att någon ängslig person kallar en annan person för idiot och bög och till slut lite nöjt avslutar sin mening med en eller fler whoco-smileys för att riktigt accentuera att man vunnit någon form av "debatt".
Citera
2014-08-25, 12:41
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det börjar bli ganska tydligt att Isis är en form av trojansk häst mot Syrien och Iran.
IS är nog i högre grad lierade med Syrien än med USA: de säljer elektricitet och olja till regimen; har skyddad verkstad inom syriska gränsen; och agerar betydligt mer lojt i regimstyrda områden jmf. med Kurdistan och centrala Irak. I ordning har jag spekulerat i att det likväl mer troligt beror på: existerande infrastruktur som möjliggör denna handel; Syrien är upptaget med sitt inbördeskrig; samt att deras omedelbara mål är att inta Bagdad.

Men det är också slående vilken passivitet Iran uppvisar. Skulle IS ta över Bagdad utgör de ett reellt hot mot Iran, och de är dessutom i första hand ute efter shiiter (något som borde besvära ayatollan). Det framstår som minst sagt underligt att Iran prioriterar bistånd till Damaskus över att bekämpa ett ännu större sunnitiskt hot ett stenkast från Teheran.

Jag har under senaste tiden grubblat över om IS kan vara ett försök från Iran eller Ryssland (?) att locka USA in i konflikten - för att sedan kunna 1) beskylla dem för militarism och skapa större motsättningar, samt 2) en markoffensiv i Syrien innebär ett angrepp på Assads Syrien (än är han president) och indirekt ett angrepp på Iran, Ryssland och Nordkorea.

Det är en högst oslipad teori. Mer troligt är att det är ekonomiska samt religiösa intressen i Saudiarabien och Gulfstaterna som utnyttjar instabiliteten för att sprida wahhabism, samt höja oljepriset. Mitt i allt detta hittar man nog en och annan amerikan - men inte i egenskap av representant för USA som nation, den idén finner jag väldigt osannolik.

USA har som uttalat mål att vara den styrande överheten i Mellanöstern, det är inte ens någon hemlighet. Men det innebär inte att de aktivt sponsrar massavrättningar av civila. Väsentlig skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Det du har är alltså en känsla, efter "åratal av foliehattande". Det bekräftar precis det jag trodde, att konspirationsteoretiker som du bara är mystiker och sensationalister som lika gärna kunnat tro på Näcken eller Ahura Mazda. Du får ursäkta om jag - efter att ha stångat mig mot blodig mot konspirationsteoretiker förr - inte riktigt kan svälja det du säger som trovärdig argumentation, jag tycker uppriktigt sagt bara ni är grus i det vetenskapliga maskineriet.
Senast redigerad av MonkeysOnParole 2014-08-25 kl. 12:47.
Citera
2014-08-25, 16:12
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Det du har är alltså en känsla, efter "åratal av foliehattande". Det bekräftar precis det jag trodde, att konspirationsteoretiker som du bara är mystiker och sensationalister som lika gärna kunnat tro på Näcken eller Ahura Mazda. Du får ursäkta om jag - efter att ha stångat mig mot blodig mot konspirationsteoretiker förr - inte riktigt kan svälja det du säger som trovärdig argumentation, jag tycker uppriktigt sagt bara ni är grus i det vetenskapliga maskineriet.

Ja, är det så konstigt?
Det är väl klart att man får / utvecklar en känsla för saker och ting efter en lång tids "praktik".
Citera
2014-08-25, 16:13
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
De har ju malt på ganska rejält om New York i nyhetskanalerna, kanske där det smäller, kanske inte.
Citera
2014-08-25, 17:05
Medlem
Flerfald idag, mångfald imorgon
Systern i intervjun kanske bara är så jävla pantad att hon sitter o grinar glädje över att få vara med i TV??
(Försöker verkligen se en logisk förklaring...)
Senast redigerad av eyecreate 2014-08-25 kl. 17:09.
Citera
2014-08-25, 22:11
Medlem
Minipaxs avatar
Etablerad media skriver att videon kanske är fejk / konstruerad.

Citat:
The video of a British jihadist beheading an American hostage was probably staged, with the actual murder taking place off-camera, according to forensic analysis.

Citat:
However the company, which requested anonymity, did not reach a definitive answer.

It concluded: “No one is disputing that at some point an execution occurred.”

Telegraph
NY Times
TheTimes
TheAustralian

EDIT: Frågan är om man nu får lov att titta på videon igen utan att bli kallad terrorist.
Senast redigerad av Minipax 2014-08-25 kl. 22:23.
Citera
2014-08-26, 02:39
Medlem
Nu skriver jag utan en tanke på vad som står i trådens senare inlägg.

Nr 1 är att aldrig lita på dina makthavare. Fattar man inte den grundprincipen så kan man söka jobb som kuksugare hos makten i stället för att sitta här och sprida skit som vi redan kan läsa i kvällstidningarna.

Nr 2 är att filmen ser fejkad ut, för den ger inte rätt "känsla".
Om det sedan betyder att filmen klippts för att det i senare tillfälle ska släppas en hel video på vissa utvalda hemsidor, eller om det betyder att Foley lever nånstans, eller om det betyder att han avrättades på annat sätt och inledningskarvandet är fejk - skitsamma, det spelar ingen roll.

Om man ser videon och ingenstans får känslan av att något inte stämmer, då ska man fan söka hjälp.
Citera
2014-08-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Nu skriver jag utan en tanke på vad som står i trådens senare inlägg.

Nr 1 är att aldrig lita på dina makthavare. Fattar man inte den grundprincipen så kan man söka jobb som kuksugare hos makten i stället för att sitta här och sprida skit som vi redan kan läsa i kvällstidningarna.

Nr 2 är att filmen ser fejkad ut, för den ger inte rätt "känsla".
Om det sedan betyder att filmen klippts för att det i senare tillfälle ska släppas en hel video på vissa utvalda hemsidor, eller om det betyder att Foley lever nånstans, eller om det betyder att han avrättades på annat sätt och inledningskarvandet är fejk - skitsamma, det spelar ingen roll.

Om man ser videon och ingenstans får känslan av att något inte stämmer, då ska man fan söka hjälp.

Det ser fake ut ,och som också tagits upp av experter i media , just den delen när han skär med kniven ser fake ut ,alltså det kommer inget blod fast han skär 4-5 gånger, att Foley uppenbart är död kan vi nog ganska säkert säga, men vem som dödat honom är inte säkert,inte så säkert det behöver va rapparen.
Citera
2014-08-26, 17:58
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:

Verkar var fler som är inne på samma teori

http://www.syriauntold.com/en/media/2014/07/10/9939

http://www.veteranstoday.com/2014/08/25/us-plan-to-attack-isil-in-syria-a-warning-message-to-israel-neocons/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in