2014-08-26, 13:48
Medlem
svulles avatar
Malmö har haft en stor jävla portion tur denna säsong alltså. I både liga- och Europaspel.
Visst fick man en lottning som kunde ha varit bättre, men med en grov målvaktstabbe i första mötet och nu halva Salzburg på skadelistan så har man ju en stor chans.

Jag tror likt den bonnröta man haft hela säsongen att Malmö går vidare.

Fyfan.
Citera
2014-08-26, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Halsti spelade högerback borta mot Zagreb. Han var ett rundningsmärke då mot snabba spelare. Han spelade mittback mot Charkiv borta och de klev förbi honom på två steg. Jag vet inte hur vi ska lösa detta. Kanske Konate och sedan ett mer defensivt alternativ som mittfältare och Forsberg till höger.
Rakip har stängt till kanten förr men det var i allsvenskan och mot Sam Larsson. Det kan ske blir så även denna gång.

Agardius i Mjällby kan han vara något för MFF på vänsterbacken?
Concha får han förlängt, han har väl mer eller mindre varit skadad de senaste månaderna?
Citera
2014-08-26, 13:50
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Malmö har haft en stor jävla portion tur denna säsong alltså. I både liga- och Europaspel.
Visst fick man en lottning som kunde ha varit bättre, men med en grov målvaktstabbe i första mötet och nu halva Salzburg på skadelistan så har man ju en stor chans.

Jag tror likt den bonnröta man haft hela säsongen att Malmö går vidare.

Fyfan.

Fyfan? Det är ju nu alla allsvenska supportrar ska heja fram Malmö, för Sverige.
Citera
2014-08-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Agardius i Mjällby kan han vara något för MFF på vänsterbacken?
Tycker att han är ganska medelmåttig.
Citat:
Concha får han förlängt, han har väl mer eller mindre varit skadad de senaste månaderna?
Nej?
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Fyfan? Det är ju nu alla allsvenska supportrar ska heja fram Malmö, för Sverige.
Ärligt talat, det är fullt begripligt varför AIK:are inte tycker att det är bra att MFF går vidare. Sedan är det ganska löjligt att han babblar om tur, tyder på en riktig losermentalitet. Väntar bara på SvMFF-anklagelsen.
Citera
2014-08-26, 13:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja och du skall hålla tummarna för Barcelona? Varför hålla på en konkurrent? De kan få gå till EL men det räcker...
Citera
2014-08-26, 14:02
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Ärligt talat, det är fullt begripligt varför AIK:are inte tycker att det är bra att MFF går vidare. Sedan är det ganska löjligt att han babblar om tur, tyder på en riktig losermentalitet. Väntar bara på SvMFF-anklagelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja och du skall hålla tummarna för Barcelona? Varför hålla på en konkurrent? De kan få gå till EL men det räcker...

Svenska lag kommer nästan aldrig till Champions League så det är inte riktigt samma sak.

Sen är det också bra för svensk fotboll overall om ett svenskt lag kommer till Champions League, vi kan få bättre seedningsplats etc.
Citera
2014-08-26, 14:04
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Du får väl ändå hålla med om att ni har haft väldigt mycket stolpe in denna säsong? Jag tycker snarare det är löjligt att alltid avfärda tur med att "det jämnar alltid ut sig", "tur finns inte" och att det är losermentalitet. Bevisligen har det varit Malmö mycket till gagn i år, och det skulle inte förvåna mig det minsta om det händer imorgon också.

Och ja, klart jag är bitter. AIK, som alltid benämns som SVFF och bundis med förbundet, har ju haft allt annat än tur de senaste två åren, och då i synnerhet med domslut.
Citera
2014-08-26, 14:25
Medlem
Menveds avatar
Sadio Mané är inte heller med. Avstängd av klubben pga av något kontraktsbråk. Salzburg tycks vara ordentligt vingklippt inför returen.

En sak jag är lite orolig för och som jag tycker tyder på dålig rutin i den här typen av matcher är att i varje intervju man ser med Hareide så drömmer han om att det ska stå 0-0 långt in i matchen och att Malmö ska göra mål och slå vakt om det. Men Salzburg är ett mycket offensivt lag och kommer sannolikt att göra ett mål. För att vinna den här matchen tror jag Malmö måste göra tre mål, vilket inte är omöjligt sett till vilka ytor det var på Salzburgs planhalva.

Men det låter alltså som att Malmö kommer att spela på 0-0 i första halvlek, vilket jag tror är ett stort misstag.
Citera
2014-08-26, 14:54
Medlem
Salzburg var överlägset värsta lottningen vi kunde få i Play off. Tycker att det är allt annat än tur.

Mané är ett stort avbräck. Dock så kan fuskarna sätta in Bruno där. Ni vet han som Red Bull Leipzig lånade ut dagen efter de köpt honom för 8 miljoner EUR.
Suck.
Citera
2014-08-26, 15:29
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Jag förstår verkligen alla som önskar att vi åker på storstryk. Visst, det är inte så att vi kommer rusa ifrån övriga allsvenska toppen om vi går vidare, men det är sjysta ekonomiska muskler som på sikt kan frigöra det ekonomiska ok som stadion utgör just nu.

Själv längtar jag inte till matchen alls. Jag vet inte om jag klarar livhanken om vi skulle göra mål i säg 60:e minuten och sedan behöva försvara i 30 plus tilläggstid.

Tror tyvärr att luften kommer gå ur oss rätt tidigt i morgon. Skulle inte förvåna mig om RB avgör med 0-2 i första halvlek. Men å andra sidan är jag alltid hyfsat pessimistisk.
Citera
2014-08-26, 16:20
Bannlyst
Vill Malmö ska nå Uefa Champions League så Sverige har med 1 lag med på 13, 14 år.

Den senaste var HIF från södra landet.
Citera
2014-08-26, 16:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag förstår verkligen alla som önskar att vi åker på storstryk. Visst, det är inte så att vi kommer rusa ifrån övriga allsvenska toppen om vi går vidare, men det är sjysta ekonomiska muskler som på sikt kan frigöra det ekonomiska ok som stadion utgör just nu.

Själv längtar jag inte till matchen alls. Jag vet inte om jag klarar livhanken om vi skulle göra mål i säg 60:e minuten och sedan behöva försvara i 30 plus tilläggstid.

Tror tyvärr att luften kommer gå ur oss rätt tidigt i morgon. Skulle inte förvåna mig om RB avgör med 0-2 i första halvlek. Men å andra sidan är jag alltid hyfsat pessimistisk.
Vad Malmö mentalt borde förbereda sig på är att det kan bli nödvändigt att göra tre eller fyra mål. Då känns det inte så jobbigt när Salzburg gör 1-0 efter tio minuter, för man visste redan från början att det skulle krävas många mål för att vinna. Det kan t.om. vara positivt för då kommer Salzburg att backa hem och ge Malmö lite mer tid med bollen. Ett tidigt mål av Malmö, där man sedan försvarar sig med elva man resten av matchen är ett recept för nederlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in