2014-08-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Red Bull har sålt 20 000 biljetter till sin hemmamatch. Jag som trodde att alla supportrar hade övergett dem för det nystartade supporterlaget. Det är i varje fall bilden många svenska supportrar vill skildra. Det verkar inte vara synd om dem.

http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm

Enligt denna sida så snittar RedBull drygt 10000 medans SV Austria Salzburgs snitt bara ligger på 1298. Två divisioner skiljer lagen åt.

Kollar man på tidigare säsonger så verkar det som att Redbull faktisk ökade publiksnittet i samband med ägarbytet och storsatsningen.
Senast redigerad av Dworek 2014-08-14 kl. 13:33.
Citera
2014-08-14, 13:14
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm

Enligt denna sida så snittar RedBull drygt 10000 tusen medans SV Austria Salzburgs snitt bara ligger på 1298. Två divisioner skiljer lagen åt.

Kollar man på tidigare säsonger så verkar det som att Redbull faktisk ökade publiksnittet i samband med ägarbytet och storsatsningen.

Precis. Någonstans stämmer inte sinnebilden av att när Salzburg sålde sin själv så försvann all publik. man vill ju så gärna tro att Salzburg har 500 personer på sian matcher, och Wimbledon 200 000, men så är det givetvis inte. Gemene man skiter i om klubben är plast och själslös. Så enkelt är det.
Citera
2014-08-18, 11:38
Medlem
mishimas avatar
Min känsla är att den enda positionen där MFF är bättre än Salzburg är på bänken.
http://www.expressen.se/kvp/sport/hareides-huvudbry-infor-salzburgmatch/

Jag har fullt förtroende för att Hareide har en idé för hur han ska formera laget. Han har en plan och sedan är det upp till spelarna att fullfölja den. Salzburgs offensiv är fullständigt briljant och inger respekt. De kör över varenda motståndare i Österrike och har 24-1 i målskillnad efter fem matcher.

Vi ska nog akta oss för att försöka spela ur pressen. Här gäller det att hålla positionerna, krympa ytor och sedan spela långt på Rosenberg och förmodligen Kiese Thelin.
Senast redigerad av mishima 2014-08-18 kl. 11:40.
Citera
2014-08-18, 12:13
Medlem
Läste i Aftonblaskan att Hareide hade slängt ut sin fruga för att fokusera i lugn och ro inför matchen. Det finns lite norsk vinnarskalle i den gubben ändå
Citera
2014-08-18, 13:49
Medlem
Trots att det snart bär av till Österrike och biljetten till returmatchen redan är bokad, så är jag mer eller mindre mentalt inställd på EL-spel i höst. Jag skrev här för ett tag sedan att jag är nöjd med säsongen så länge vi vinner allsvenskan och slår ut Sparta och därmed säkrar direktplatsen till EL. Det senare har vi redan lyckats med och det förra är vi i full gång att lyckas med, och så länge mina egna förhoppningar uppfylls blir jag inte besviken om man inte når än längre. På det sättet slipper man också den värsta ångesten och nervositeten under morgondagen.
Citera
2014-08-18, 15:21
Medlem
kostymnisses avatar
Salzburg-Malmö går ju iaf på TV6 imorgon så då kan man se den där och slippa fulstream...
Citera
2014-08-18, 15:51
Medlem
Elvan imorgon:

Citat:
Robin Olsen
---
Anton Tinnerholm
Erik Johansson
Filip Helander
Ricardinho
---
Simon Kroon
Enock Kofi Adu
Markus Halsti
Emil Forsberg
---
Markus Rosenberg
Isaac Kiese Thelin

Inga konstigheter egentligen.
Citera
2014-08-18, 15:58
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Noterade härom dagen att österrikiska medier skriver Adi Hütter, förståeligt.

Vetifan. Även den store Adolf kallades Adi av sin mor.

Vad gäller matchen så har jag verkligen noll förhoppningar. Trist att vi verkar bli få som följer med ner också.
Citera
2014-08-18, 16:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Elvan imorgon:

Hoppas på en bragd, 0-0 eller MFF-seger med 1-0. I princip inget talar för det, jag vet.

I övrigt är jag mest intresserad av att Napoli, Arsenal och FC Köpenhamn tar sig vidare. Svårt för danskarna mot Bayer Leverkusen.
Citera
2014-08-18, 16:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hoppas på en bragd, 0-0 eller MFF-seger med 1-0. I princip inget talar för det, jag vet.

I övrigt är jag mest intresserad av att Napoli, Arsenal och FC Köpenhamn tar sig vidare. Svårt för danskarna mot Bayer Leverkusen.
Procentuellt: Sv Spel kl 16:30.
Salzburg - Malmö FF...84 - 11 - 5.

Besiktas - Arsenal......15 - 26 - 59.

FCK - Leverkusen.......16 - 26 - 52.

Napoli - Bilbao..........66 - 21 - 13.

Det ser svårt ut framförallt för MFF men även för FCK.
Citera
2014-08-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Procentuellt: Sv Spel kl 16:30.
Salzburg - Malmö FF...84 - 11 - 5.

Besiktas - Arsenal......15 - 26 - 59.

FCK - Leverkusen.......16 - 26 - 52.

Napoli - Bilbao..........66 - 21 - 13.

Det ser svårt ut framförallt för MFF men även för FCK.

streckfördelningen på europatipset kanske inte är bästa sättet att få en bildning av den faktiska chansen... kolla på det riktiga oddset så stämmer det nog bättre (dvs mer än 5 % chans för malmö)
Citera
2014-08-18, 18:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Elvan imorgon:

Är Concha skadad? Jag tror vi får se högerkanten Concha-Tinnerholm annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in