2014-08-26, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Mané sägs ha kastats ut ur Salzburgs trupp pga att han letat annan arbetsgivare utan tillåtelse, och inte heller dykt upp till möte med tränaren Adolf H.

I sånt fall saknar alltså Salzburg Ulmer, Schiemer, Mané och eventuellt Hinteregger.

Hur bra är denna Mané då? Vet att han var jävligt rapp mot MFF men hotade ju knappast varken Helander eller Johansson.

Nyckelspelare i Salzburg är Kampl och Soriano. Den sistnämnde tror jag kommer göra minst ett mål imorgon, MFF hade mycket tur att inte en enda boll slank in av alla hans skottförsök.

Förövrigt är det bra att truppen är lite i disharmoni. Det där publiktrycket kommer sätta sig i deras huvuden.
Citera
2014-08-26, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Hur bra är denna Mané då? Vet att han var jävligt rapp mot MFF men hotade ju knappast varken Helander eller Johansson.

Nyckelspelare i Salzburg är Kampl och Soriano. Den sistnämnde tror jag kommer göra minst ett mål imorgon, MFF hade mycket tur att inte en enda boll slank in av alla hans skottförsök.

Förövrigt är det bra att truppen är lite i disharmoni. Det där publiktrycket kommer sätta sig i deras huvuden.

Han var med för Schweiz i VM. Nyckelspelare.
Citera
2014-08-26, 17:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutgerus

Nej.
Citera
2014-08-26, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutgerus

Soriano är katalan från Barcelonas akademi och är det något landslag han skulle spelat för i VM så är det väl Spanien.
Citera
2014-08-26, 18:29
Medlem
bagarn29s avatar
Vi ska inte glömma bort Alan det är också en mycket bra spelare.
Citera
2014-08-26, 19:46
Medlem
Damir Skomina från Slovenien kommer att döma MFF:s match.
Citera
2014-08-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Damir Skomina från Slovenien kommer att döma MFF:s match.
Hoppas han pallar med trycket. Men det får man väl tro då det är en erfaren domare. Men domare från östländer brukar vara kända för att ta mycket udda beslut från och till. Men förhoppningsvis så är han konsekvent imorgon.
Citera
2014-08-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppas han pallar med trycket. Men det får man väl tro då det är en erfaren domare. Men domare från östländer brukar vara kända för att ta mycket udda beslut från och till. Men förhoppningsvis så är han konsekvent imorgon.

Får väl hoppas på att om han tar ett udda beslut att det är till Malmös fördel.
Citera
2014-08-26, 20:57
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag förstår verkligen alla som önskar att vi åker på storstryk. Visst, det är inte så att vi kommer rusa ifrån övriga allsvenska toppen om vi går vidare, men det är sjysta ekonomiska muskler som på sikt kan frigöra det ekonomiska ok som stadion utgör just nu.

Själv längtar jag inte till matchen alls. Jag vet inte om jag klarar livhanken om vi skulle göra mål i säg 60:e minuten och sedan behöva försvara i 30 plus tilläggstid.

Tror tyvärr att luften kommer gå ur oss rätt tidigt i morgon. Skulle inte förvåna mig om RB avgör med 0-2 i första halvlek. Men å andra sidan är jag alltid hyfsat pessimistisk.

Okej jag kan förstå lite, men känns ändå rätt att heja fram de svenska lagen i Europa.

Sen har du all rätt att vara nervös, det är jag också även fast jag inte hejar på Malmö.
Citera
2014-08-26, 21:34
Bannlyst
Citat:
- Vi går in till den här matchen med 2-1 och av 180 minuter är det hälften kvar och vi kommer inte att lägga oss på försvar. Vi vill dominera från första minuten, säger lagets tränare Adi Hütter.

http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/salzburg-avslojar-taktiken---tokpress-vi-ska-osa-pa-direkt/

Så Salzburg satsar på att tokpressa matchen igenom. Kommer MFF palla stå emot är frågan.
Citera
2014-08-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/salzburg-avslojar-taktiken---tokpress-vi-ska-osa-pa-direkt/

Så Salzburg satsar på att tokpressa matchen igenom. Kommer MFF palla stå emot är frågan.
Att dom inte kommer lägga sig på försvar hade man ju fattat direkt, men tokoffensiv på bortaplan? Låter väldigt suspekt i mina öron. Lär ju blotta sig bakåt så det uppstår kontringar för Malmö. Märklig matchplan.
Citera
2014-08-26, 23:25
Medlem
Casabas avatar
Celtic tillslut ute, om Maribor nu inte hade en oanmäld materialare eller något på bänken.. Maribor är väl då även första oseedade laget att ta sig vidare till gruppspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in