2014-11-27, 00:04
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Harligt, Barca vinner over Apoel, och trollen hittar tillbaka

Finns bara tva lag i CL i ar, RM och BM. Chelsea slar inget av dessa lag over tva matcher, men mojligtvis i en final. RM har tur att Modrics skada kom nu, (om han nu hinner tillbaks i tid for de stora matcherna) for han kommer att behovas. Isco ar inte ett alternativ, i alla fall inte vad han visat upp hittills pa mitten. Kanske kommer behovas ett kop i Januari beroende pa Modrics aterhamtning, Ilarra har inte kommit upp till de forvantningar man hoppats. Mojligtvis far han spel tid nu och kan visa upp sig, om inte Carlos skall envisas att spela Isco ur position.

Chelsea kan absolut slå Bayern och Real över två matcher. Chelsea kom till semifinal förra året i CL med ett klart mycket sämre lag än vad man har iår.
Citera
2014-11-27, 00:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Chelsea kan absolut slå Bayern och Real över två matcher. Chelsea kom till semifinal förra året i CL med ett klart mycket sämre lag än vad man har iår.

...Och i CL semin blev man överkörda av Atletico Madrid. Dock håller jag med om att Chelsea kan slå både Bayern och Real även över två matcher, dock så är man underdog i bägge mötena, kan vi komma överens om detta?
Citera
2014-11-27, 00:48
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
...Och i CL semin blev man överkörda av Atletico Madrid. Dock håller jag med om att Chelsea kan slå både Bayern och Real även över två matcher, dock så är man underdog i bägge mötena, kan vi komma överens om detta?
Håller helt med om det. Vi skulle självklart vara underdogs men så mycket sämre vet jag inte om vi är.
Citera
2014-11-27, 00:49
Medlem
Citat:

I den form Chelsea är i så håller jag de exakt lika högt som Bayern, tycker dock Real faktiskt är bättre än de bägge just nu, men absolut inte med mycket, och min åsikt kan mycket väl ändras inom kort... Frågan är om mittfältet håller defensivt, kommer förstora ytor uppstå där mot bättre lag? Real avfärdade dock Barcelona imponerande, men är fortfarande tveksam till att Modric och Kroos kan hålla tät mot de absolut bästa.
Sen får men hoppas att Ronaldo ligger 1 mål bakom Messi inför de svåra slutspelsmatcherna så han förstör Reals spel med sin målkåthet
Citera
2014-11-27, 00:57
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
I den form Chelsea är i så håller jag de exakt lika högt som Bayern, tycker dock Real faktiskt är bättre än de bägge just nu, men absolut inte med mycket, och min åsikt kan mycket väl ändras inom kort... Frågan är om mittfältet håller defensivt, kommer förstora ytor uppstå där mot bättre lag? Real avfärdade dock Barcelona imponerande, men är fortfarande tveksam till att Modric och Kroos kan hålla tät mot de absolut bästa.
Sen får men hoppas att Ronaldo ligger 1 mål bakom Messi inför de svåra slutspelsmatcherna så han förstör Reals spel med sin målkåthet

Real Madrid, Bayern och Chelsea är dom enda kompletta laget i världen just nu och det är även dessa som är dom tre starkaste lagen. Chelsea har starkast defensiv, Bayern är mest balanserat och Real Madrid's anfall är det starkaste i världen. Dock så håller även jag Real Madrid ett mini-snäpp över dom andra två för tillfället vill jag understryka. Anledningen till detta är att Real Madrid's offensiv är ett så pass starkt vapen just nu.

En sak är dock säker, alla dessa 3 lagen spelar semifinal om dom inte stöter på varandra tidigare, den sista semiplatsen är vidöppen och egentligen är det flera lag som har liknande chans att ta den.
Citera
2014-11-27, 01:06
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Real Madrid, Bayern och Chelsea är dom enda kompletta laget i världen just nu och det är även dessa som är dom tre starkaste lagen. Chelsea har starkast defensiv, Bayern är mest balanserat och Real Madrid's anfall är det starkaste i världen. Dock så håller även jag Real Madrid ett mini-snäpp över dom andra två för tillfället vill jag understryka. Anledningen till detta är att Real Madrid's offensiv är ett så pass starkt vapen just nu.

En sak är dock säker, alla dessa 3 lagen spelar semifinal om dom inte stöter på varandra tidigare, den sista semiplatsen är vidöppen och egentligen är det flera lag som har liknande chans att ta den.

Det är även något av dessa eller kanske Barcelona som kommer vinna också. Jag är nästan helt säker på att inget av övriga lag vinner. Vilket skulle det i så fall vara? Dortmund, Atletico, Arsenal, Juventus, PSG m.fl kommer inte räcka till.

Skulle till och med vara beredd att ge någon polare ett riktigt bra odds på detta om någon skulle vilja göra en vadslagning
Citera
2014-11-27, 01:09
Medlem
Ja, Real och Bayern är helt klart favoriterna, tycker bägge lagen har uppgraderat sig. Det som talar emot Real är väl att inget lag har vunnit CL två gånger i rad. Mittfältet var inte heller speciellt defensivt balanserat förra säsongen heller, man kan faktiskt ifrågasätta hur viktigt det är att ha en defensiv mittfältare nuförtiden. Bayern har ju inte riktigt heller någon utpräglad defensiv mittfältare tycker jag.

Chelsea ser jag som underdog. De kan mycket väl ställa till det för Bayern och Real, med deras vassa kontringar. Sen har de ju en vis Mourinho på tränarbänken. Vad tror ni om Atletico och Dortmund? de kan ju bevisligen spöa vilket lag som helst, och har ju tagit sig till CL-final innan. Jag räknar inte ut dom helt och hållet i alla fall.
Citera
2014-11-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, Real och Bayern är helt klart favoriterna, tycker bägge lagen har uppgraderat sig. Det som talar emot Real är väl att inget lag har vunnit CL två gånger i rad. Mittfältet var inte heller speciellt defensivt balanserat förra säsongen heller, man kan faktiskt ifrågasätta hur viktigt det är att ha en defensiv mittfältare nuförtiden. Bayern har ju inte riktigt heller någon utpräglad defensiv mittfältare tycker jag.

Chelsea ser jag som underdog. De kan mycket väl ställa till det för Bayern och Real, med deras vassa kontringar. Sen har de ju en vis Mourinho på tränarbänken. Vad tror ni om Atletico och Dortmund? de kan ju bevisligen spöa vilket lag som helst, och har ju tagit sig till CL-final innan. Jag räknar inte ut dom helt och hållet i alla fall.

Skulle Dortmund lyckas ta sig till CL-final med dom enorma skadeproblem man haft/har (och fortsätter ha) så borde Klopp få en staty rest av sig själv utanför Signal Iduna Park omgående. Det som kan/kommer ställa till det för Atletico är det faktum att det inte längre är Costa på topp eller Courtois i mål (just målvakt skulle jag säga är deras stora problem, samt Mandzukic's omjämnhet hittills)

Ser det mer sannolikt att PSG eller Barcelona (eller Shitty) lyckas tråckla sig till en CL-final än att jag ser Dortmund göra det. (och då gillar jag både Klopp och framförallt Dortmunds sätt att spela fotboll enormt mycket)

Allt kan hända dock, Chelsea och Bayern känns som dom har mer sparkapital att tillgå än vad Real har, Bale är skadebenägen (och ett par till med) och skulle Cr7 gå sönder så kan vad som helst hända fortsättningsvis. Särskilt som Jese fortfarande är trasig också.

För Bayern så behöver man få alla sina nuvarande friska och hoppas och be att inte dom som vanligtvis går sönder (Ribery,Robben tex) gör det nu medans övriga skadebekymmer man har är ett faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det är även något av dessa eller kanske Barcelona som kommer vinna också. Jag är nästan helt säker på att inget av övriga lag vinner. Vilket skulle det i så fall vara? Dortmund, Atletico, Arsenal, Juventus, PSG m.fl kommer inte räcka till.

Skulle till och med vara beredd att ge någon polare ett riktigt bra odds på detta om någon skulle vilja göra en vadslagning

Vad för odds, hur mycket max bet, och hur skulle villkoren för vadet se ut?
Citera
2014-11-27, 14:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Det hade onekligen varit kul att se Chelsea ta världens första fyrling; Premier League, League Cup, FA Cup och Champions League.

Ska man lyckas något år så är det iår.
Citera
2014-11-27, 14:21
Medlem
svulles avatar
Jag stämmer väl in och säger precis som de flesta andra, Bayern München, Chelsea och Real Madrid är världens nu bästa lag, och någon av dessa tre kommer också vinna turneringen. Som också nämnt så kan nog Barcelona möjligen, om än tveksamt, blanda sig i slutskedet om man får en gynnsam lottning samt rycker upp sig några snäpp.

Beroende på hur skadeläget artar sig i Bayern, så håller jag nog Madridlaget som favorit just nu. Man ser ruskigt starka ut, och har dessutom fixat till defensiven som stundom är skakig.
Citera
2014-11-27, 14:43
Medlem
Sött att alla räknar ut Barcelona. De har världens vassaste anfallstrio och den kommer bara bli bättre när Suarez hittat toppformen. Dessutom är det få mittfält som slår Busquets/Mascherano, Iniesta och Raktitic på pappret. Kan bli otroligt bra när det klaffar. Oklart varför Chelsea tex helt plötsligt skulle rankas så mycket bättre. Okej, man leder PL, men i den ligan finns det ingen konkurrens i år. Och det är väääääldigt långt kvar till våren när CL avgörs.
Senast redigerad av riquelme 2014-11-27 kl. 14:45.
Citera
2014-11-27, 15:29
Medlem
Viking-s avatar
Det är svårt att säga var Chelsea står. Fabregas är guds gåva mot lag som inte kan hitta en sätt att blockera honom, lag som brukar hittas utanför tabelltoppen.
Han ordnar fortfarande assist mot topplagen, men Fabregas är så mycket mer för Chelsea än en spelare som slår hörnor och ett par långbollar, han är spelaren som får Chelsea att likt ett amerikanskt fotbollslag avancera framåt successivt genom att via sina passningar pressa tillbaka motståndarna, vilket ger spelarna framför honom möjlighet att konstant leta efter luckor.

När han blockeras i en match så har Chelsea fortfarande tillräckligt med matchvinnare i laget, men man tappar lagets motor vilket har resulterat i att man i vissa toppmatcher övertygat betydligt mindre än mot andra lag.

Dock kvarstår faktum att det finns en gräns för hur långt man kan kalla någonting för tur. Man var ett par minuter från att vinna mot City, ett par sekunder från att vinna mot United och då var båda bortamatcher. Man krossar Schalke borta, ett lag som vann mot ett starkt Wolfsburg i matchen innan, man har också varit totalt överlägsna i sina två oavgjorda matcher i gruppen men helt enkelt inte fått in bollen, speciellt mot Maribor där man fick ett korrekt mål bortdömt samt missade en straff.

Att vinna mot Arsenal, Everton och Liverpool kanske inte slår så högt denna säsong, men det är fortfarande inte några brunkargäng.

Jag ser svagheter i dagens CFC. Försvaret är svagt mot kontringar, mittfältet kan spelas runt om man får Matic högre upp i banan samt så finns det alltid en risk att Hazard inte tar hemjobbet.

Jag ser laget som underdog mot BM och RM, men man har utan tvekan en bra chans att slå båda i både en och två matcher. Mot Barca skulle det vara en jämnare match lagen emellan än det har varit sedan norrmannen dömde bort Chelsea på SB.

Istället för att ranka vem som är bäst, näst bäst etc så föredrar jag att se det som en grupp av lag som alla har en väldigt bra chans att vinna det hela, och jag är helt övertygad om att det blir ett av RM, BM, CFC och FCB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in