Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Ja, Real och Bayern är helt klart favoriterna, tycker bägge lagen har uppgraderat sig. Det som talar emot Real är väl att inget lag har vunnit CL två gånger i rad. Mittfältet var inte heller speciellt defensivt balanserat förra säsongen heller, man kan faktiskt ifrågasätta hur viktigt det är att ha en defensiv mittfältare nuförtiden. Bayern har ju inte riktigt heller någon utpräglad defensiv mittfältare tycker jag.
Chelsea ser jag som underdog. De kan mycket väl ställa till det för Bayern och Real, med deras vassa kontringar. Sen har de ju en vis Mourinho på tränarbänken. Vad tror ni om Atletico och Dortmund? de kan ju bevisligen spöa vilket lag som helst, och har ju tagit sig till CL-final innan. Jag räknar inte ut dom helt och hållet i alla fall.
Skulle Dortmund lyckas ta sig till CL-final med dom enorma skadeproblem man haft/har (och fortsätter ha) så borde Klopp få en staty rest av sig själv utanför Signal Iduna Park omgående. Det som kan/kommer ställa till det för Atletico är det faktum att det inte längre är Costa på topp eller Courtois i mål (just målvakt skulle jag säga är deras stora problem, samt Mandzukic's omjämnhet hittills)
Ser det mer sannolikt att PSG eller Barcelona (eller Shitty) lyckas tråckla sig till en CL-final än att jag ser Dortmund göra det. (och då gillar jag både Klopp och framförallt Dortmunds sätt att spela fotboll enormt mycket)
Allt kan hända dock, Chelsea och Bayern känns som dom har mer sparkapital att tillgå än vad Real har, Bale är skadebenägen (och ett par till med) och skulle Cr7 gå sönder så kan vad som helst hända fortsättningsvis. Särskilt som Jese fortfarande är trasig också.
För Bayern så behöver man få alla sina nuvarande friska och hoppas och be att inte dom som vanligtvis går sönder (Ribery,Robben tex) gör det nu medans övriga skadebekymmer man har är ett faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Det är även något av dessa eller kanske Barcelona som kommer vinna också. Jag är nästan helt säker på att inget av övriga lag vinner. Vilket skulle det i så fall vara? Dortmund, Atletico, Arsenal, Juventus, PSG m.fl kommer inte räcka till.
Skulle till och med vara beredd att ge någon polare ett riktigt bra odds på detta om någon skulle vilja göra en vadslagning

Vad för odds, hur mycket max bet, och hur skulle villkoren för vadet se ut?