2014-08-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Troligen lite sönderslaget framtill, kanske en bit in till balkarna, men vad spelar det för roll - 1 (en) sekund senare var flygplanet en hög med skrot inne i Pentagon!!

En sekund?

Här har du en kort film som visar den påstådda flygvägen, totalt fem lyktstolpar träffades utan att planet började brinna... Vem kan tro på det
https://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8
Citera
2014-08-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Sannolikt plåtskador om du frågar mig.
Vilken typ av plåtskador menar du att planet borde ha fått vid en hastighet av 800 km/h rätt in i totalt fem stycken lyktstolpar?
Citera
2014-08-26, 14:48
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
En sekund?

Här har du en kort film som visar den påstådda flygvägen, totalt fem lyktstolpar träffades utan att planet började brinna... Vem kan tro på det

Är det mer sannolikt att en missil, fylld med vrakdelar till en Boeing och människolik från flight 77, samt kamouflerad till att likna det boeingplan som vittnen såg, var det som välte lyktstolparna?
Citera
2014-08-26, 14:54
Medlem
Citat:
Är det mer sannolikt att en missil, fylld med vrakdelar till en Boeing och människolik från flight 77, samt kamouflerad till att likna det boeingplan som vittnen såg, var det som välte lyktstolparna?

Stolpar välter inte när de träffas av något i en fart av 800 km/h. De skärs upp/av precis som föremålet som träffar skärs upp

Vingen hade gått av
Citera
2014-08-26, 14:59
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vilken typ av plåtskador menar du att planet borde ha fått vid en hastighet av 800 km/h rätt in i totalt fem stycken lyktstolpar?

Vad fan vill du veta? Ska jag ge dig millimetermått på skadan????

Vad sägs om det här: DU ger mig ett exempel på en flygplansvinge som kapats av pga en lyktstolpe och jag ger dig ett millimetermått? Deal?

Och kommer du NÅGONSIN erkänna att en punkt har blivit besvarad? Eller kommer du fortsätta peppra på med nya?
Citera
2014-08-26, 15:01
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Stolpar välter inte när de träffas av något i en fart av 800 km/h. De skärs upp/av precis som föremålet som träffar skärs upp

Vingen hade gått av

Baserat på vad???? Nej just det, ja.....din egna hittepå-fysik....
Citera
2014-08-26, 15:03
Medlem
Citat:
Vad fan vill du veta? Ska jag ge dig millimetermått på skadan????

Vad sägs om det här: DU ger mig ett exempel på en flygplansvinge som kapats av pga en lyktstolpe och jag ger dig ett millimetermått? Deal?

Och kommer du NÅGONSIN erkänna att en punkt har blivit besvarad? Eller kommer du fortsätta peppra på med nya?

Det handlar om enkel fysik. Låt säga att någon kastar en 5 kg's sten på ett plan högt uppe i luften när planet flyger i normal hastighet. Planet hade aldrig klarat det. Luftmotståndet är högre på låg höjd. Om du förstår vilket luftmotstånd det är vid 800 km/h så hade du säkert kunnat förstå det orimliga i att planet kan fortsätta. Minsta skada och planet tappar i styrka och slits sönder på grund av luftmostånd. Och det går blixsnabbt.

Piloter som kastas ut med katapult, det är som att träffa en vägg
Citera
2014-08-26, 15:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det handlar om enkel fysik. Låt säga att någon kastar en 5 kg's sten på ett plan högt uppe i luften när planet flyger i normal hastighet. Planet hade aldrig klarat det. Luftmotståndet är högre på låg höjd. Om du förstår vilket luftmotstånd det är vid 800 km/h så hade du säkert kunnat förstå det orimliga i att planet kan fortsätta. Minsta skada och planet tappar i styrka och slits sönder på grund av luftmostånd. Och det går blixsnabbt.

Piloter som kastas ut med katapult, det är som att träffa en vägg

Snälla rara söta....du kan inte fortsätta att hänvisa till din egen fantasi som legitim fysik.

Citera
2014-08-26, 15:15
Medlem
Citat:
Snälla rara söta....du kan inte fortsätta att hänvisa till din egen fantasi som legitim fysik.

Vad har du för fysik? menar du att stolparna "knuffades" ner så som de gör på filmen jag jag postade när flyget flög in mot byggnaden?
Citera
2014-08-26, 15:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Haha, dagens skämt. Den filmen du postade upp, där var det inte i närheten av de hastigheter du påstod att de skulle ha. Jag postade upp en film senare med stridflygplan som flög snabbt vid låg höjd, du kan ju ta och jämföra

Jag har inte postat någon film, jag har inte heller sett dina stridsflygplan. Däremot har jag sett en film som lagts upp med trafikflygplan som flyger oerhört fort. Och jag väntar OTÅLIGT på dina exempel på flygplan som brutits sönder av hög hastighet på låg höjd!

Citat:
Jo det vet du för om han gjort det skulle han ha berättat det
Det är nog extremt otroligt att han skulle berätta det. Tror inte hans arbetsgivare skulle uppskatta en sådan manöver, tror knappt han skulle få behålla sin licens efter det..
Citera
2014-08-26, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En sekund?

Cirka 200 meter från Pentagon stod den första stolpen som träffades enligt vad jag läst.
Flygplanet flög i 530 mph, vilket är 236.9312 meter/sekund.

Alltså tog det strax under en sekund....

PS: Jag vet att du säkert tycker det ser hemskt verkligt ut, men filmen är inte i realtid!
Citera
2014-08-26, 15:20
Bannlyst
Citat:
Så länge du hänvisar till "sunt förnuft" (som vid gransking visat sig innebär att du får hitta på fysik, förneka uppgifter, hitta på uppgifter och ljuga) så är det inte så stor idé att prata med dig. Kom tillbaka när du beredd att erkänna objektiva fakta.

Hahaha nu har du spårat duktigt aspie. Vad är det för objektiv fakta du pratar om frågar jag igen? Nu sitter du ju bara och upprepar trams och gör precis allt för att undvika diskussionen.
Vad är det du förnekar? VMO? 600 mph? Att Lloyd ljög? Att kroppen tillhör Pentagonpersonal? Att kevlar tål mer än människor av kött och blod? Skall någon här kunna ta dig på allvar så måste du lära dig att kunna förklara dig. Just nu sitter du bara i sandlådan och säger "nej ni har fel" men du backar ju aldrig upp det med någonting. Så förklara nu vad du inte håller med om och börja bete dig som om du är 18+ vilket detta forum kräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in