2014-08-24, 20:13
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag ställde en fråga. Du ljög.

Om vadå?

Citat:
Hahaha bra Photoshop jobb på den bilden. Det är uppenbarligen bara ett fönster som brinner, så kom nu med en rimlig förklaring istället för att fortsätta ljuga och hitta på?

Har vi gått och blivit ett troll, minsann. Jaja, det förklarar iaf en hel del.
Citera
2014-08-24, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om vadå?

Är du blind eller bara lite allmänt dum i huvudet? Du ljög om att det ÄR 40 meter. Är du så pass svagbegåvad att du inte vet skillnaden mellan att ställa en fråga och någon som påstår att något är? Jag tar gärna den diskussion med dig och lögnsnake.

Citat:
Har vi gått och blivit ett troll, minsann. Jaja, det förklarar iaf en hel del.

Er förklaring till en orimlig eld är mer orimlig eld och en fruktansvärd massa jävla snömos om antal meter. Antal förklaringar från er sida lyser dock alltjämt med sina feta frånvaro.
Ni kan inte förklara skadorna på dom inre ringarna i Pentagon med en ologisk brand en 70-80 meter till vänster. Speciellt inte när den officela förklaringen som sagt är "liquid mass" och liknande där alltså ett massivt eldklot har formats och är förklaringen till skadorna och den har bara åkt framåt. Elden kommer dock bara vara så kraftig åt ett håll så for elden och jetbränslet till vänster som du påstår eller rakt genom mitten som den officiella påstår?

Sagan om det magiska eldklotet debunker version 7.3. Det brinner som sagt INTE ur dessa fönster efter impact och är man seriös har man ju sett filmerna och vet detta. Kollar man på filmerna så ser man ingen Boeing, en massiv smäll och lågor som slår ut från Pentagon. Det är en aning besvärande för er.
Citera
2014-08-25, 10:40
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Är du blind eller bara lite allmänt dum i huvudet? Du ljög om att det ÄR 40 meter. Är du så pass svagbegåvad att du inte vet skillnaden mellan att ställa en fråga och någon som påstår att något är? Jag tar gärna den diskussion med dig och lögnsnake.

Men snälla, är du helt oförmågen att läsa kontext?
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Om du läser inläggen ovan framgår det tydligt att jag sannerligen inte gör anspråk på att ha exakt mått. Första inlägget skrev jag t o m tydligt "TYP 40m". Enda anledningen till att jag skrev "Vi kan också säga 40 eftersom det ÄR 40." var att du dels började anklaga mig för att gå in på sidospår (vilket är vansinne eftersom hela ditt argument byggde på just avståndet), och dels att du försökte mygla till dig 100 m istället för de 200 m du först kom med. Så JA det är INTE exakt 40, det är TYP 40-50. Kanske lite mer. Det exakta måttet är dock ganska irrellevant i sammanhanget eftersom diskussionen handlade om att det INTE var vare sig 100 eller 200 meter från impact. Har jag tydliggjort det för dig nu? Det är för övrigt roligt att du anklagar mig för att vara otydlig och ljuga för att jag går från 40 till 50 när du själv har bantat av 130 jävla meter från din ursprungliga lögn. Sten i glashus någon?

Citat:
Er förklaring till en orimlig eld är mer orimlig eld och en fruktansvärd massa jävla snömos om antal meter. Antal förklaringar från er sida lyser dock alltjämt med sina feta frånvaro.

Vad pratar du om? Jag har hela tiden sagt att elden inte är det minsta orimlig. Jag ser inte problemet. Jag ahde varit mer förvånad om det INTE brunnit.

Citat:
Ni kan inte förklara skadorna på dom inre ringarna i Pentagon med en ologisk brand en 70-80 meter till vänster.

Berätta exakt vilka skador du pratar om och varför de inte kunde uppstå av flygkrasch.

Citat:
Speciellt inte när den officela förklaringen som sagt är "liquid mass"

Kan inte du utveckla lite om vad du menar med liquid mass och vem som har sagt det i vilket sammanhang? Det luktar lite strawman här...

Citat:
Sagan om det magiska eldklotet debunker version 7.3. Det brinner som sagt INTE ur dessa fönster efter impact

Jo faktiskt. Men du kallar det för Photoshop. Jag kanske ska göra samma sak om din brand 200 [sic] meter från impact och säga att det är Photoshop också?

Citat:
Kollar man på filmerna så ser man ingen Boeing,

Är det ditt argument? Man ser inget plan alltså är det inget plan? Lustigt bara att man hittar delar av ett plan vid kraschen? Fast vänta, delarna är såklart ditlagda av typ NWO?

Citat:
en massiv smäll och lågor som slår ut från Pentagon.Det är en aning besvärande för er.

Nej det är ungefär vad man kunde förvänta sig av en dylik händelse.

Bara för att kolla, förresten: du tror att det var typ en tomahawk-missil eller?
Citera
2014-08-25, 11:21
Bannlyst
Citat:
Men snälla, är du helt oförmågen att läsa kontext?
Om du läser inläggen ovan framgår det tydligt att jag sannerligen inte gör anspråk på att ha exakt mått. Första inlägget skrev jag t o m tydligt "TYP 40m". Enda anledningen till att jag skrev "Vi kan också säga 40 eftersom det ÄR 40." var att du dels började anklaga mig för att gå in på sidospår (vilket är vansinne eftersom hela ditt argument byggde på just avståndet), och dels att du försökte mygla till dig 100 m istället för de 200 m du först kom med. Så JA det är INTE exakt 40, det är TYP 40-50. Kanske lite mer. Det exakta måttet är dock ganska irrellevant i sammanhanget eftersom diskussionen handlade om att det INTE var vare sig 100 eller 200 meter från impact. Har jag tydliggjort det för dig nu? Det är för övrigt roligt att du anklagar mig för att vara otydlig och ljuga för att jag går från 40 till 50 när du själv har bantat av 130 jävla meter från din ursprungliga lögn. Sten i glashus någon?

Du sa att det ÄR 40 meter. Jag frågade om det var hundra meter. Hundra meter är mer korrekt än 40 meter. Det var liksom ni som i vanlig ordning gick loss totalt på ett jävla sidospår och snömosade i absurdum över avstånd. Sen ljög ni och åkte dit. Skall man ta den patetiska vägen med sitt argumenterade får ni helt enkelt äta upp det när ni själva på riktigt ljuger efter att ha anklagat folk för att ljuga när dom ställer en fråga.
Höj er nivå så slipper vi den extremt låga nivå till att börja med men ni är ju inte intrsserade av en faktisk diskussion.

Citat:
Kan inte du utveckla lite om vad du menar med liquid mass och vem som har sagt det i vilket sammanhang? Det luktar lite strawman här...

Eh? Så vad anser du är den officiella förklaringen? Jag har nämligen aldrig hört någon annan story än "liquid mass" och "fireball" och liknande så fram med den officiella förklaringen då om du har en annan! Just "liqud mass" tror jag det var Popular Mechanics som sa. Vi har ju nämligen gjort argumentet att det som bör göra mest skador inne i Pentagon är motorerna men då väljer man istället att helt plocka bort motorerna i bla en officiell videomodell som något universitet gjorde. Inkonsekvensen är verkligen total.

Elden sägs forca framåt i en oerhörd fart och kraft. Det är så man förklarar dom väldigt konstiga skadorna inne i Pentagon. Då är det lite märkligt att påstå att det inte är konstigt att elden också delar upp sig i 2 "fireballs" den ena åker rätt fram och krossar allt och det andre eldklotet tar hissen 3 våningar upp och åker 80 meter till vänster. Samtidigt syns typ inga skador på högra sidan av byggnaden i jämförelse.
Tycker man detta är konsekvent med eld och inget konstigt så saknar man helt enkelt allt sunt förnuft och kritiskt tänkande. Det är som sagt bara sagan om det magiska eldklotet som ni kommer dragandes med igen och det var en lika pinsamt dålig story för Twin Towers. På något sätt har ni fått för er att eld kan brinna friare desto mer motstånd som finns för elden...

Citat:
Är det ditt argument? Man ser inget plan alltså är det inget plan? Lustigt bara att man hittar delar av ett plan vid kraschen? Fast vänta, delarna är såklart ditlagda av typ NWO?

Jag skrev 3 saker som beskrev ett sammanhang. Har du någon som helst koll på den 11 september? Känns mest som jag får upprepa självklarheter som alla seriösa debattörer bör veta om.

Citat:
Bara för att kolla, förresten: du tror att det var typ en tomahawk-missil eller?

Nope.
Citera
2014-08-25, 11:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du sa att det ÄR 40 meter.

Ja det sa jag. Och kontexten har du fått förklarad.

Citat:
Jag frågade om det var hundra meter. Hundra meter är mer korrekt än 40 meter.

Nej.

Citat:
Det var liksom ni som i vanlig ordning gick loss totalt på ett jävla sidospår och snömosade i absurdum över avstånd.

Det är inget sidospår eftersom hela ditt argument byggde på att det inte kunde uppstå bränder 200 m från impact. Om inte en diskussion om avståndet då är relevant så vet jag inte när det är det.

Citat:
Jag har nämligen aldrig hört någon annan story än "liquid mass" och "fireball" och liknande så fram med den officiella förklaringen då om du har en annan! Just "liqud mass" tror jag det var Popular Mechanics som sa.

Det enda Popular Mechanics säger om liquid mass handlar om flygplanskroppens konsistens när den åker in i huset:
http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/debunking-911-myths-pentagon
Det låter som om du har någon egen version av vad liquid mass innebär? Vad menar du?

Citat:
Nope.

Vad var det då?
Citera
2014-08-25, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ja det sa jag. Och kontexten har du fått förklarad.
Nej.
Det är inget sidospår eftersom hela ditt argument byggde på att det inte kunde uppstå bränder 200 m från impact. Om inte en diskussion om avståndet då är relevant så vet jag inte när det är det.

Det är alltså som så att du fortfarnade inte förstår skillnaden mellan ett påstående och en fråga? Du skulle inte hoppat av grundskolan lille vän.

Citat:
Det enda Popular Mechanics säger om liquid mass handlar om flygplanskroppens konsistens när den åker in i huset:
http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/debunking-911-myths-pentagon
Det låter som om du har någon egen version av vad liquid mass innebär? Vad menar du?

Ja precis. Istället för dom 4 tons motorerna som är det som bör göra skada kommer man istället med "liquid mass" teorin för att förklara det runda och bara 1 hål som finns på C-ringen var det väl i Pentagon. Hela planet har blivit till en boll som forcat framåt och plöjt igenom alla balkar osv.
Nu påstår du att eldklotet också har åkt hiss 3 våningar upp och 80 meter till vänster.
Utveckla gärna dessa tankar till något som liknar någon som helst förklaring och försök ha någon röd tråd i ditt svammel.

"Det är inget konstigt" duger liksom inte som argument så försök lämna sandlådan. Varför ser vi inte också bränder 80 meter till höger? Vad händer egentligen efter impact då man tydligt ser att det fönster jag pekat ut inte brinner? Lågorna dör nästan direkt.
Citera
2014-08-25, 13:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja precis. Istället för dom 4 tons motorerna som är det som bör göra skada kommer man istället med "liquid mass" teorin för att förklara det runda och bara 1 hål som finns på C-ringen var det väl i Pentagon. Hela planet har blivit till en boll som forcat framåt och plöjt igenom alla balkar osv.

Och specifikt vad i detta är det som är osannolikt? Att du inte förstår det?

Citat:
Varför ser vi inte också bränder 80 meter till höger?

Till att börja med så är det fortfarande inga 80 m (och även OM det var 80 m så ser jag inget problem). Det är inte heller 100 eller 200 m. För det andra: Måste en brand efter en flygkrasch vara helt homogen? Vad är problemet? Vi vet ju dessutom att planet inte kom rakt in i huset, utan i en ganska kraftig vinkel riktad mot just vänster. Då låter det väl rimligt att det är mer eld till vänster? Eller?

Citat:
Vad händer egentligen efter impact då man tydligt ser att det fönster jag pekat ut inte brinner? Lågorna dör nästan direkt.

Wow vilket argument! Fönstret brinner inte vid tid X alltså kan det inte brinna vid tid Y. Återigen: Eld sprider sig.

Du glömde förresten berätta vad det var som kraschade in i byggnaden....när får jag reda på detta?
Citera
2014-08-25, 14:17
Bannlyst
Citat:
Och specifikt vad i detta är det som är osannolikt? Att du inte förstår det?

Allting är givetvis osannolikt med den storyn om man kan grundläggande fysik. 4 tons tunga stålmotorer gjorda av nästintill oförstörbart material är givetvis det som gör skada och inte flygplanskroppen eller någon påhittat "eldklot" naturligtvis som inte har den kraften eller strykan alls.
Motorerna här bör ha agerat som 2 massiva pistolkulor här och krossat det mesta i sin väg och inte den lätta flygplanskroppen eller någon "liquid mass".
Istället har vi detta: http://www.bibliotecapleyades.net/othernews_911/rense_3-9-5_archivos/Grandpunchoutcut.jpg

Nu skall du alltså då få ihop detta redan märkliga hål men en totalt ologisk och extremt starkt eld 80 meter till vänster 3 våningar upp dessutom. Blev flyplanskroppen till en flytande massa eller inte?

Citat:
Till att börja med så är det fortfarande inga 80 m (och även OM det var 80 m så ser jag inget problem). Det är inte heller 100 eller 200 m. För det andra: Måste en brand efter en flygkrasch vara helt homogen? Vad är problemet? Vi vet ju dessutom att planet inte kom rakt in i huset, utan i en ganska kraftig vinkel riktad mot just vänster. Då låter det väl rimligt att det är mer eld till vänster? Eller?

Minst 70 meter är det iaf. Helt homogen nej. Extremt icke-linjär händer dock inte. Elden kan inte både vara superstark, starkare än vi någonsin skådat innan i världshistorien(förutom WTC 7 då) rakt framåt och samtidigt ha en helvetes massa energi och syre kvar i elden till att sig åt vänster där det finns konstant motstånd precis hela tiden. Läs på liksom. Det här tämligen grundläggade saker.

Citat:
Wow vilket argument! Fönstret brinner inte vid tid X alltså kan det inte brinna vid tid Y. Återigen: Eld sprider sig.

Ni påstod ju att impact var förklaringen till branden. Mitt fönster tar inte eld av impact och inga lågor syns 1 min efter impact. Nu är alltså inte impact förklaringen så kom då med något rimligt? Elden sprider sig är ju givetvis en total tramsförklaring och det vet ju du med.

Citat:
Du glömde förresten berätta vad det var som kraschade in i byggnaden....när får jag reda på detta?

Har redan förklarat för er att jag inte snömosar med er angående vapen som används då det bara är slöseri med min tid. Det jag konstarerar är att det inte är någon Boeing och det är ju bara att kolla skadorna och dom filmer och bilder som finns för att komma till den slutsatsen. Världens mest övervakade byggnader hade givetvis haft tiotals om inte hundratals filmer på detta massiva plan som krashar in i Pentagon. Istället ser vi denna lilla bit "rök" http://www.dominica.nu/911_12xImpact500.jpg som tydligen är en Boeing.
Citera
2014-08-25, 15:04
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Allting är givetvis osannolikt med den storyn om man kan grundläggande fysik. 4 tons tunga stålmotorer gjorda av nästintill oförstörbart material är givetvis det som gör skada och inte flygplanskroppen eller någon påhittat "eldklot" naturligtvis som inte har den kraften eller strykan alls.
Motorerna här bör ha agerat som 2 massiva pistolkulor här och krossat det mesta i sin väg och inte den lätta flygplanskroppen eller någon "liquid mass".
Istället har vi detta: http://www.bibliotecapleyades.net/othernews_911/rense_3-9-5_archivos/Grandpunchoutcut.jpg

Nu skall du alltså då få ihop detta redan märkliga hål men en totalt ologisk och extremt starkt eld 80 meter till vänster 3 våningar upp dessutom. Blev flyplanskroppen till en flytande massa eller inte?

I ditt fall tror jag fysikkunskaperna är vääääääldigt grundläggande...för att inte tala om kunskaperna kring händelsen. Allt det där är ju debunkat tusen ggr om.

Citat:
Minst 70 meter är det iaf.

Nej.

Citat:
Helt homogen nej.

Tack.

Citat:
Extremt icke-linjär händer dock inte. Elden kan inte både vara superstark, starkare än vi någonsin skådat innan i världshistorien(förutom WTC 7 då) rakt framåt och samtidigt ha en och syre kvar i elden till att sig åt vänster där det finns konstant motstånd precis hela tiden. Läs på liksom. Det här tämligen grundläggade saker.

Vadå "extremt icke-linjär"? Planet kommer ju för fan in i en skarp vinkel....
Varför skulle det inte finna syre till en brand i ett fönster? Och du vet att det finns brännbara saker i kontorsbyggnader, va?
Och kräver en brand i ett par fönster en "helvetes massa energi"?

Du verkar ju inte ha nån som helst koll...hittar bara på en massa skit...

Citat:
Ni påstod ju att impact var förklaringen till branden.

Ja, hade inte ett plan kraschat in i huset hade det inte brunnit en stund senare. Vad är problemet?

Citat:
Mitt fönster tar inte eld av impact och inga lågor syns 1 min efter impact.

Eld sprider sig. Ibland tar det - tänka sig - längre än en minut.

Citat:
Nu är alltså inte impact förklaringen så kom då med något rimligt? Elden sprider sig är ju givetvis en total tramsförklaring och det vet ju du med.

Jo, jag lovar: Eld sprider sig faktiskt!

Citat:
Har redan förklarat för er att jag inte snömosar med er angående vapen som används då det bara är slöseri med min tid.

Berätta nu vad det var, annars är den här diskussionen snart slut. Du presenterar bara en massa skit, vill du fortsätta får du bidra med något av värde.

Citat:
Det jag konstarerar är att det inte är någon Boeing och det är ju bara att kolla skadorna och dom filmer och bilder som finns för att komma till den slutsatsen. Världens mest övervakade byggnader hade givetvis haft tiotals om inte hundratals filmer på detta massiva plan som krashar in i Pentagon. Istället ser vi denna lilla bit "rök" http://www.dominica.nu/911_12xImpact500.jpg som tydligen är en Boeing.

Lustigt att de då hittar mängder med rester från just nämnda flygplan? Var det judarna/NWO/Snömannen som placerade ut det?
Citera
2014-08-25, 15:10
Bannlyst
Citat:
I ditt fall tror jag fysikkunskaperna är vääääääldigt grundläggande...för att inte tala om kunskaperna kring händelsen. Allt det där är ju debunkat tusen ggr om.

Nej.

Tack.

Vadå "extremt icke-linjär"? Planet kommer ju för fan in i en skarp vinkel....
Varför skulle det inte finna syre till en brand i ett fönster? Och du vet att det finns brännbara saker i kontorsbyggnader, va?
Och kräver en brand i ett par fönster en "helvetes massa energi"?

Du verkar ju inte ha nån som helst koll...hittar bara på en massa skit...

Ja, hade inte ett plan kraschat in i huset hade det inte brunnit en stund senare. Vad är problemet?

Eld sprider sig. Ibland tar det - tänka sig - längre än en minut.

Jo, jag lovar: Eld sprider sig faktiskt!

Berätta nu vad det var, annars är den här diskussionen snart slut. Du presenterar bara en massa skit, vill du fortsätta får du bidra med något av värde.

Lustigt att de då hittar mängder med rester från just nämnda flygplan? Var det judarna/NWO/Snömannen som placerade ut det?

Så du kan inte för ditt liv förklara dig utan allt du kan komma med "nej det är fel". Intellektuell tyngd det...
https://www.youtube.com/watch?v=7BNqgNvUhRQ vad som fanns runt Pentagon beror lite på vem man frågar.

Blev planet till en flytande eldmassa och gick rakt framåt ja eller nej? Sluta nu snömosa din jävla tomte och svara på det. För håller du nu inte med den officella förklaringen som jag precis totalt har tagit isär så får du presentera en ny, så jävla enkelt är det. Höj din nivå nu.
Citera
2014-08-25, 15:49
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så du kan inte för ditt liv förklara dig utan allt du kan komma med "nej det är fel".

Det är inte direkt några nya grejer du kommer med...jag ser inte poängen med att debunka något som redan debunkats? Du verkar ju liksom inte ens känna till det grundläggande i fallet...du verkar ju vara kvar i tron att man borde se ett hål perfekt utformat efter flygplanet i väggen. Så fungerar tyvärr inte verkligheten.

Citat:
Blev planet till en flytande eldmassa

Jag har inga problem med det.

Citat:
och gick rakt framåt ja eller nej?

Framåt i den skarpa vinkeln som planet hade. Riktad åt vänster.

Dags nu att berätta vad det var som träffade Pentagon egentligen...jag börjar tröttna...
Citera
2014-08-25, 16:30
Bannlyst
Citat:
Det är inte direkt några nya grejer du kommer med...jag ser inte poängen med att debunka något som redan debunkats? Du verkar ju liksom inte ens känna till det grundläggande i fallet...du verkar ju vara kvar i tron att man borde se ett hål perfekt utformat efter flygplanet i väggen. Så fungerar tyvärr inte verkligheten.

Du bara pratar om att folk har fel eller säger att saker debunkas men du kan fortfarande inte för ditt liv förklara dig.
Du förstår liksom inte ens det här med motorn och det aning besvärade faktum att det som bör gör skada på Pentagon bara "försvinner" i tomma intet och vi har bara 1 exit hål.

Citat:
Jag har inga problem med det.

Framåt i den skarpa vinkeln som planet hade. Riktad åt vänster.

Nejnej. Antingen får du bestämma dig för om elden gick rakt framåt eller om det gick åt vänster. Eller påstår du nu att det fanns 2 "liquid mass" i spel här? Spännade utveckla gärna!
Du vet liquid massen som skapade hålet har ju gått på bottenvåningen rakt fram. Du skall förklara en brand som då också har farit 80 meter åt vänster 3 våningar upp. "Elden sprider sig" är ju en sådan jävla tramsförklaring att det bara inte duger som förklaring.

1 minut efter impact slår inga lågor ut från Pentagon. Film finns på detta. Elden påstås ha gått rätt fram. Om det brinner på våning 1 innebär det automatiskt att våning 3 kommer börja brinna? Nej givetvis inte, enorm eld krävs för det givetvis. Speciellt om det är 80 meter bort i en nyss rustad superbyggnad.
Kom nu med en vettig förklaring och en vettig förklaring är ju hur du förklarar hur kanske en generator på våning 1 exploderar och skapar en kedjereaktion som sprider sig uppåt. Sen måste även något smälla på våning 3 så förklara vad det är dessutom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in