Citat:
Ursprungligen postat av
Ådärkomdenja
Hahaha... lite jobb bakom den presentationen.
Inte så värst, det går som tur är att söka inom en tråd, så man behöver inte läsa igenom alla 400 sidor.
Citat:
Tyvärr kan du räkna bort en röst, min. Jag blev portad på nervösa Axpixlat, blöjbebisarna som går i (sd):s nervösa "icke-kommentators-led". Av helt löjliga skäl. Jag kan inte - hur mycket jag än avskyr landsförrädaren Reinfeldt - rösta på ett parti, vars ledning strävar stenhårt att bli en del av 8-klövern, rensar ut massor av bra företrädare, t ex Thoralf Alfsson ~ en totalskandalös uteslutning som riksdagsman. Plus mig själv givetvis, massor av bidrag sedan tiden då sajten hette 'Politiskt Inkorrekt' (
upphovsmannen en personlig vän till mig, f ö, han skulle snurra i sin grav om han visste hur efterträdaren AP har changserat). De fria rösternas plattform bland de s k samizdat-alternativen till gammelmedia idag är bara Flashback och
Exponerat.
Man kan inte riktigt lasta SD för hur Avpixlats kommentarsfältsmoderatorer agerar (om det inte är så att du har info om vilka som driver sidan bakom kulisserna), men uteslutningen av Thoralf från riksdagslistan däremot retade även mig rejält. Hade övriga 19 riksdagsledamöter bedrivit lika ihärdigt opinionsarbete som han hade SD:s position varit långt bättre än den är.
Citat:
Nu blir det en anarkistisk icke-röst, alt Svenskarnas Parti. Båda alternativen bortkastade ur påverkanssynpunkt, men priset för min röstning kan jag inte dagtinga med.
Jag skulle säga att SvP är bättre i så fall. På samma sätt som SD-röster är en signal till sjuklövern att deras invandringspolitik är för mesig så är SvP-röster en signal till SD om detsamma.
Hur som helst, eftersom ditt byte av parti inte verkar vara en effekt av Reinfeldts uttalanden kanske detta bättre diskuteras i en annan tråd.