Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
According to Himmler's appointment book, on December 18, 1941, he and Hitler had discussed the "Jewish question." The result of their conversation was noted succinctly: "to be annihilated as partisans."29 (Als Partisanen auszurotten) In short, annihilating Jews and solving the so-called "Jewish question" under the cover of killing partisans was the agreed-upon convention between Hitler and Himmler.
Ja det hittar du på SAM, 1372-5-23: Himmler's appointment book (Terminkalandar), entry of 18.12.41. (A copy of this document is now available in the U.S. Holocaust Memorial Museum as: Accession 1997.A.0328).
http://collections.ushmm.org/search/catalog/irn501838
Det stämmer att Himmler hängde med Hitler den 18, december 1941. Vilket stöds av Hitler's table talk. Dock diskuterades inte judar eller ens Sovjet den dagen.
Citat:
18th December 1941, noon
SPECIAL GUEST: HIMMLER
Had the British but understood—Dutch regrets—-Japan and
the white races—Kiaochow.
What is happening in the Far East is happening by no will of
mine. For years I never stopped telling all the English I met
that they'd lose the Far East if they entered into a war in
Europe. They didn't answer, but they assumed a superior air.
They're masters in the art of being arrogant !
I was moved when Mussert said to me: "You will surely
understand me at this hour. Three centuries of effort are going
up in smoke."
Himmler intervened: "We must consider this much compensation,
that in this way the Dutch people will maintain its integrity, whereas,
before, it was running the risk of corrupting itself with Malayan
blood" Hitler continued:
The Japanese are occupying all the islands, one after the
other. They will get hold of Australia, too. The white race
will disappear from those regions.
This development began in 1914, at the moment when the
European powers authorised Japan to lay her hands on Kiaochow.
Tänker inte länka då det kan vara regelbrott. Men den finns som pdf ute, för den som är intresserad.
Vidare finns det märkliga omständigheter kring Himmlers dagbok.
Citat:
But the key papers resurfaced in 1990 among a huge KGB cache of Nazi documents secreted away in a north Moscow suburb for 45 years.
Det i sig är märkligt, bolsjevikerna bör vara angelägna om att avsluta kriget så fort som möjligt. (Och samtidigt få internationellt erkännande för sina fynd.) Men skummare saker än så har hänt i historien.
Citat:
But frustratingly, Himmler's diary entries for December 15-18 are missing. -- The Guardian
http://www.fpp.co.uk/Himmler/clippings/Guardian080599.html
Så vad vi har är en papperslapp utan kontext. Vilka judar talar vi om? Partisan judarna? Kommissarierna? De civila i det forna Sovjet? Frågorna är många, men givetvis har de troende svaren!
Citat:
Ursprungligen postat av
Babord
Bland alla dumheter av Skuggjag tar jag bara med detta citatet.
Wannsekonferensen var i januari 1942. Vad som uppenbarligen avses var att beslutet att utrota judarna fattades långt tidigare.
Under "Himmlers tal i Poznan",
(FB) Himmlers tal i Poznan inlägg 146 och 147 påvisas sålunda att under den tyska ockupationen av Polen började Förintelsen i september 1939. Samt att c:a 5000 deporterade tyska judar mördades i det av tyskarna ockuperade Baltikum hösten 1941.
Såg att Ezzelino hade bemött autenticiteten av talet med en intressant länk.
(FB) Himmlers tal i Poznan Länken som återfinns i posten är:
http://www.vho.org/cgi-bin/perlfect/search/search.pl?q=poznan%20authentic&showurl=%2FGB%2FBoo ks%2Fthottc%2F10.html
Vidare har inga nya dokument uppkommit som styrker att Hitler skulle signerat en order för utrotning av judarna.
Citat:
Att en sådan order existerade var ett ofta upprepat påstående under årtionden, och många tror fortfarande att den fanns. Dr Raoul Hilberg - känd som "Förintelsens Påve" efter att ha författat "The Destruction of the European Jews" (ofta omnämnd som "The Holocaust Bible") - en man som i vida kretsar betraktas som "Experten nummer 1" i ämnet, har lyckats få sin syn på Förintelsen lite mer i samklang med kända fakta, tack vare revisionistisk påverkan, nämligen:
I 1961 års utgåva av sin bok, "The Destruction of the European Jews," skrev Dr Hilberg att det fanns två order från Hitler. (Hilberg, Raul, The Destruction of the European Jews, Quadrangel, Chicago, sid 177)
http://www.radioislam.org/historia/zundel/svenska/05.htm
Citat:
Ursprungligen postat av
d00rkey
Aha. Jag förstår (hur du tänker). Som vanligt är det "judarnas" fel att judar utrotades.
Ju fler fel du har desto mer ska vi tycka att du har rätt? Eller?
10 huliganer förvandlar din lekamen till en köttfärsklump på trottoaren. Vilka har eller gjorde rätt? Du eller huliganerna? ... Huliganerna förstås! De är/var ju
10 mot 1.
Ergo: Majoriteten har inte alltid rätt bara för att de råkar vara i majoritet!
Snacka om en ingrodd offermentalitet.

Slår jag dig på käften eller bara örfilar dig, ska jag inte låsas att det var oprovocerat när jag får en smäll eller örfil tillbaka.
Anledningen till att jag skulle ha "fel" beror snarare på att du sporadiskt vägrar att svara på frågor. Medan du låsas att dessa aldrig ställts. Det har du gjort i två sidor tillbaka i tråden.
Pratar vi om politik under 1933-1945 eller pratar vi generellt sett? Frågan jag ställde var specifikt ställd. Men som vanligt duckar du bekvämt och försöker styra frågorna i en annan riktning, eller att bara ignorera dem.