2014-08-21, 01:44
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB-banker
Min förhoppning är iofs personligen att tiden får M&A att mogna. Man anställer fler, och jobbar på individuell-nivå mindre. De som gillar projekt, sälj, mäkleri, research och CRM leds in till Corporate Finance som ett vanligt jobb. För det får man ge det - man får en bredbas - en fantastisk platform.

Mjo du har nog rätt där, många banker har ökat antalet graduates detta år för att underlätta för de juniora (alternativt gett sina VPs mer jobb ). Kan väl bara hålla tummarna för att fler följer goldmans spår och höjer lönerna för sina graduates när dom ändå är igång.
Citera
2014-08-21, 15:39
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Mjo du har nog rätt där, många banker har ökat antalet graduates detta år för att underlätta för de juniora (alternativt gett sina VPs mer jobb ). Kan väl bara hålla tummarna för att fler följer goldmans spår och höjer lönerna för sina graduates när dom ändå är igång.

allt till alla!

edit: såg precis att merrill och citi ska göra exakt det
http://www.bloomberg.com/news/2014-08-20/millennial-bankers-get-raises-as-firms-fight-defections.html
Senast redigerad av ugglan 2014-08-21 kl. 16:12.
Citera
2014-08-22, 22:01
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
allt till alla!

edit: såg precis att merrill och citi ska göra exakt det
http://www.bloomberg.com/news/2014-08-20/millennial-bankers-get-raises-as-firms-fight-defections.html

vafan

Jag fick mitt kontrakt idag och jag fick bara £45k.
Citera
2014-08-22, 23:22
Medlem
Citat:
vafan

Får gratulera till jobbet iaf Vad blev det för tjänst?
Citera
2014-08-23, 00:05
Medlem
19109216s avatar
Citat:
vafan

Markets?
Citera
2014-08-23, 00:19
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
vafan

vad har du för utbildning?
Citera
2014-08-23, 15:05
Medlem
WACCs avatar
Citat:
vafan

Grattis antar jag. Men med den lönen hade du ju lika gärna kunnat arbeta i Sverige med mer humana arbetstider.. om jag får säga mitt.
Citera
2014-08-23, 15:09
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WACC
Grattis antar jag. Men med den lönen hade du ju lika gärna kunnat arbeta i Sverige med mer humana arbetstider.. om jag får säga mitt.

Sen tillkommer ju ca £15-30k bonus.
Citera
2014-08-23, 15:10
Bannlyst
mu
Citera
2014-08-23, 16:08
Medlem
WACCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Sen tillkommer ju ca £15-30k bonus.

£10k i bonus är inte omöjligt om du jobbar första året inom Corp/ER på en storbank i Sverige idag. Beror kanske på hur transaktions- och noteringsmarknaden under året varit, men absolut inte omöjligt om du visar framfötterna. Min baslön första året var i samma nivå som den nämnda och jag jobbade garanterat mindre än de i London.

Svenska banker har ryckt upp sig sett till ersättningsnivåerna på junior nivå, åtminstone ett par av de.
Citera
2014-08-24, 16:36
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Sitter pa Markets sa alla pa min desk, inklusive de juniora, hade hyfsat humana arbetstider. Kanske nagon timme langre an i stockholm men att kora 7-7 majoriteten av dagarna kanns inte som nagot storre problem. Sen har man ju storre mojlighet att pyssla med mer spannande produkter an i stockholm, som ar mer begransat till norden.
Citera
2014-08-24, 17:03
Medlem
Citat:
£10k i bonus är inte omöjligt om du jobbar första året inom Corp/ER på en storbank i Sverige idag. Beror kanske på hur transaktions- och noteringsmarknaden under året varit, men absolut inte omöjligt om du visar framfötterna. Min baslön första året var i samma nivå som den nämnda och jag jobbade garanterat mindre än de i London.

Svenska banker har ryckt upp sig sett till ersättningsnivåerna på junior nivå, åtminstone ett par av de.
Du krigar ju inte i London pga din ingångslön, när boendet samtidigt är ganska mycket dyrare. Lägre skatt men det ska ta ut sig. Det är snarare för utvecklingsmöjligheterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in