Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-22, 19:10
Medlem
Vid styckmord, brukar man kremera offret istället för att använda en kista? såg nämligen ingen kista på bilderna från begravningen.
Citera
2014-08-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Vid styckmord, brukar man kremera offret istället för att använda en kista? såg nämligen ingen kista på bilderna från begravningen.

Det vanliga är att man kremerar den döde efter begravningen.
Citera
2014-08-22, 22:02
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:

Var finns det bilder från begravningen????
Citera
2014-08-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det finns ingen logik i ditt resonemang. Ska JH säga: jag trodde inte hon dog av hammarslaget i huvudet så därför högg jag med kniven också (vilket var vad hon gjorde). JH måste kunna förklara varför hon hugger med kniven! Det blir svårt för henne. Eller hur?

Det är ett dubbelt våld, ett i inledningsskedet och efterföljts av mer våld och då har personen all tid i världen att besinna sig. Kan enligt mitt förmenande inte bli dråp utan GM intention var att ta offret av daga och det lyckades. Efterbörden är än mer besvärande för GM.
Citera
2014-08-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basilides
Det vanliga är att man kremerar den döde efter begravningen.
Som förtydligande kanske man bör säga begravningsceremonin, utan jordsättning.

Vet du eller tror du?
Citera
2014-08-22, 23:48
Medlem
Citat:

Det är inte tillåtet med öppen kista i Sverige så det spelar ingen större roll om kroppen är hel eller ej när det kommer till kistan.
För övrigt så har dom som blivit kremerade haft kista ändå på begravningarna jag varit på.
Citera
2014-08-23, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det är inte tillåtet med öppen kista i Sverige så det spelar ingen större roll om kroppen är hel eller ej när det kommer till kistan.
För övrigt så har dom som blivit kremerade haft kista ändå på begravningarna jag varit på.

Hittade du på den regeln nu eller är du full?

Fonus säger såhär, citat;

5. Har man rätt att ha öppen kista på begravningen?
SVAR: Ja, det finns inga förbud mot det men ofta kommer man fram till att det är mindre lämpligt med hänsyn till begravningsgästerna. Ska kistan vara öppen under ceremonin är det därför viktigt att informera alla gäster i god tid innan begravningen så att den öppna kistan inte förvånar eller rent av chockar.

Jag litar mer på Fonus än dig, och så länge du inte har belägg för annat så anser jag att du ljuger oss andra rakt upp i fejset.
Citera
2014-08-23, 01:22
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det finns ingen logik i ditt resonemang. Ska JH säga: jag trodde inte hon dog av hammarslaget i huvudet så därför högg jag med kniven också (vilket var vad hon gjorde). JH måste kunna förklara varför hon hugger med kniven! Det blir svårt för henne. Eller hur?

Hon kan hävda att kniven användes för styckningen. Hon hade ju inte såg och sånt med sig först. När det inte fungerade med kniv så blev hon tvungen att hämta såg? Det är väl värt ett försök från JH:s sida att säga så då det är mycket lägre straff om hon knivskar en död kropp än en levande, om det var ett fall av vållande till annans död och sen brott mot griftefriden, än om det var mord och brott mot griftefriden.

OBS, jag tror inte det gick till så men det som spelar roll är ju vad som kan bevisas.
Citera
2014-08-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Var finns det bilder från begravningen????

Jag har sett bilder eftersom att jag känner offret och hennes bekanta. Här har du en bild : http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14waahg&s=8#.U_hphhbpKjM
Citera
2014-08-23, 12:15
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Hon kan hävda att kniven användes för styckningen. Hon hade ju inte såg och sånt med sig först. När det inte fungerade med kniv så blev hon tvungen att hämta såg? Det är väl värt ett försök från JH:s sida att säga så då det är mycket lägre straff om hon knivskar en död kropp än en levande, om det var ett fall av vållande till annans död och sen brott mot griftefriden, än om det var mord och brott mot griftefriden.

OBS, jag tror inte det gick till så men det som spelar roll är ju vad som kan bevisas.
Det syns nog på kroppsdelarna hur det gick till
Citera
2014-08-23, 12:18
Medlem
Kexet65s avatar
Varit förbi lägenheten som FORTFARANDE är avspärrad?!?
Man kan ju tycka att brottsplatsundersökningen borde varit klar vid det här laget? Teorier/tankar om detta?
Hur som helst verkar FUP:en ligga långt fram i tiden innan den blir offentlig om teknikerna fortfarande inte är klara med allt ens i lägenheten!
Citera
2014-08-23, 13:04
Bannlyst
Citat:
Rent allmänt kan man nog säga att det är ovanligt med öppen kista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in