Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-20, 11:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipp-x
Hur länge har Jonna varit i Gtb nu?
Någon som vet hur lång tid en RPU tar? Olika från fall till fall kan jag tänka.
Det har besvarats redan. (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-08-20, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har besvarats redan. (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Ok, tack, men hur länge har hon varit där?
Citera
2014-08-20, 17:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipp-x
Ok, tack, men hur länge har hon varit där?
Hon transporterades dit 11 augusti. (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna. Är det något mer i tråden jag ska upprepa åt dig, eller kan du leta själv så vi kan gå vidare?
Citera
2014-08-20, 22:29
Medlem
klokastiklassens avatar
Idag var det en dödsannons inlagd av hennes vänner i Nerikes Allehanda.
Citera
2014-08-21, 00:31
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Idag var det en dödsannons inlagd av hennes vänner i Nerikes Allehanda.

Nu har jag ingen erfarenhet av att sätta in dödsannonser, men är inte det lite väl sent? Brukar inte sånt ske ungefär samtidigt som begravningen? Eller har hon inte blivit begravd än? Har de behövt så många månader för att fastställa dödsorsak osv?

Hur länge håller ett lik i bårhusets kyl innan det blir för svårt att undersöka den? Nån som vet? LL hittades ju redan samma dag, men det var varmt den dagen och kroppen var som vi vet styckad. Det borde ha skyndat på förruttningsprocessen.

Om kroppen fortfarande undersöks så kan det ju förklara varför info om dödsorsak fortfarande lyser med sin frånvaro, men det känns ändå konstigt då JH avslöjat vapen och allt det där. LL blev visserligen styckad men huvudet lär ju inte vara styckat i flera delar direkt. Kanske var hammaren i huvudet en lögn? Om hammaren varit det dödande vapnet så hade nog det inte tagit flera månader att bekräfta detta. Samma sak är om LL blev stucken med kniv i bålen, det borde heller inte vara så svårt att utreda då jag förmodar att bålen inte är uppdelad i småbitar.

Är alla på semester eller
Citera
2014-08-21, 17:08
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Nu har jag ingen erfarenhet av att sätta in dödsannonser, men är inte det lite väl sent? Brukar inte sånt ske ungefär samtidigt som begravningen? Eller har hon inte blivit begravd än? Har de behövt så många månader för att fastställa dödsorsak osv?

Hur länge håller ett lik i bårhusets kyl innan det blir för svårt att undersöka den? Nån som vet? LL hittades ju redan samma dag, men det var varmt den dagen och kroppen var som vi vet styckad. Det borde ha skyndat på förruttningsprocessen.

Om kroppen fortfarande undersöks så kan det ju förklara varför info om dödsorsak fortfarande lyser med sin frånvaro, men det känns ändå konstigt då JH avslöjat vapen och allt det där. LL blev visserligen styckad men huvudet lär ju inte vara styckat i flera delar direkt. Kanske var hammaren i huvudet en lögn? Om hammaren varit det dödande vapnet så hade nog det inte tagit flera månader att bekräfta detta. Samma sak är om LL blev stucken med kniv i bålen, det borde heller inte vara så svårt att utreda då jag förmodar att bålen inte är uppdelad i småbitar.

Det tar olika tid vid alla människors bortgång innan man kan läsa en dödsannons. Om man väljer att annonsera i tidningen (inte säkert att alla gör) så brukar det oftast ske inom 1-2 veckor efter dödsfallet. Ibland efter gravsättningen.

I just detta fall där ett grovt brott begåtts, ett brott som kommer att bli ett av Sveriges mest omtalade mord så tänker jag mig att LL´s familj och vänner har haft en hel del annat att tänka på än att annonsera i tidningen om hennes bortgång.
Senast redigerad av SandraTheK 2014-08-21 kl. 17:10.
Citera
2014-08-21, 18:44
Medlem
nil550n90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VergeOfInsanity
Vad jag kunde se var det ingen annan än JH med i något av klippen. Hon satt uppflugen på en häst, i princip. Var inte så mycket mer än så.
Filmen i bilen är inte på GM. Filmen på hästarna är det GM som rider, men filmerna var mest för att visa upp hästen för försäljning
Citera
2014-08-21, 18:50
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Varför vill du veta om det var hammaren eller kniven hon dog av? Man vet ju vem som gjort det, vad spelar då detaljerna för roll? Är du bara allmänt nyfiken?
Citera
2014-08-21, 21:49
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Varför vill du veta om det var hammaren eller kniven hon dog av? Man vet ju vem som gjort det, vad spelar då detaljerna för roll? Är du bara allmänt nyfiken?

Det kan vara avgörande för domen. Om LL dog av det första slaget med hammaren så kan det innebära att JH lättare kan hävda att det var en misshandel som spårade. Om det är knivhugg som dödade LL så blir det svårt att förklara hur det inte var mord/dråp. JH har ju erkänt vållande till LL:s död, om hon ska få ett längre straff så behöver åklagaren kunna bevisa att JH ljuger om det. Ingen är dum nog att knivhugga någon i tex bålen eller halsen utan att fatta att det kan döda, men en mindre tjej kanske inte hon tror att hon skulle döda någon med endast ett slag med en hammare.
Citera
2014-08-22, 00:18
Medlem
Citat:

Begravningen var i helgen. Har bekanta som var där.
Citera
2014-08-22, 18:33
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Det kan vara avgörande för domen. Om LL dog av det första slaget med hammaren så kan det innebära att JH lättare kan hävda att det var en misshandel som spårade. Om det är knivhugg som dödade LL så blir det svårt att förklara hur det inte var mord/dråp. JH har ju erkänt vållande till LL:s död, om hon ska få ett längre straff så behöver åklagaren kunna bevisa att JH ljuger om det. Ingen är dum nog att knivhugga någon i tex bålen eller halsen utan att fatta att det kan döda, men en mindre tjej kanske inte hon tror att hon skulle döda någon med endast ett slag med en hammare.

Det finns ingen logik i ditt resonemang. Ska JH säga: jag trodde inte hon dog av hammarslaget i huvudet så därför högg jag med kniven också (vilket var vad hon gjorde). JH måste kunna förklara varför hon hugger med kniven! Det blir svårt för henne. Eller hur?
Citera
2014-08-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nil550n90
Filmen i bilen är inte på GM. Filmen på hästarna är det GM som rider, men filmerna var mest för att visa upp hästen för försäljning

Helt riktigt, jag som var otydlig. Jag är medveten om att personen i bilen inte är GM, jag avsåg enbart klippen som faktiskt visade GM och tänkte inte på att det fanns klipp som visade andra personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in