2014-08-22, 23:43
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Regeringens flyktingutspel får kritik från ledande ekonom

hmm...det är svårt för oss svenssons att veta vad som är sant.
Men min känsla är att ekonmin är åt helvete med tanke på hur vi hanterar migrationspolitiken.
Citera
2014-08-23, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
hmm...det är svårt för oss svenssons att veta vad som är sant.
Men min känsla är att ekonmin är åt helvete med tanke på hur vi hanterar migrationspolitiken.

Kanske är detta sant trots att Reinfeldt försöker tuta i oss att vi kan göra skillnad genom att öppna våra hjärtan?

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Lite perspektiv skadar kanske inte
Senast redigerad av OY 2014-08-23 kl. 00:02.
Citera
2014-08-23, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi ska hålla siffrorna i styr. Statens budget är mellan 800-900 miljarder per år. Skattetrycket totalt är ca 44% av BNP, vilket innebär totala skatteintäkter på ca 1600 miljarder per år (totala BNP är ca 3650 miljarder per år).

Skillnaden mellan statens budget och det totala skattetrycket utgörs av de samlade budgetarna för kommuner och landsting, som alltså också är på ca 800 miljarder per år.

Så Sveriges samlade offentliga drift går på ca 133 miljarder kronor per månad.

Nu tänkte jag dock på välfärden och inte alla summor. sen har du felaktiga siffror. Men redovisa gärna mer. Det bygger ett bättre Sverige.
Citera
2014-08-23, 01:17
Medlem
500.000 + views på 7 dygn måste vara rekord på fb i en tråd?
Citera
2014-08-23, 03:55
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Lyssnade på hela samtalet. Fredrik lever ju totalt i sin egen likla värld. Påpekar hur många utlandsfödda som har fått jobb bla bla bla, men av HUR MÅNGA det är frågan, 80000 av 800000 är väldigt få. Sen de kom till makten har ca 800000 fått stanna.
Frågan är hur många av dessa 160 000 som fått jobb är flyktingar, asylsökande eller anhöriginvandrare? Bloggaren Cornucopia tar ju upp detta att under samma tidsperiod så har:
" De berörda åren 2006 - juni 2013 var den totala arbetskraftsinvandringen från EU/EES 64 859 personer (ej räknat kortare tjänster) och internationellt utanför EU/EES var arbetskraftsinvandringen hela 114 604 personer. Summan är 179 463 personer."
Citera
2014-08-23, 05:42
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Skall Det Sovande Folket aldrig lära sig läxan med borgerliga regeringar?

Nådens år 1991 - Carl 500% Bildt tog över och skullle glänsa med ekonomin. Det slutade med en ekonomiskt kollaps för Sverige. Dock så är inga ekonomiska kriser irreversibla i västvärlden, pengar är förgängliga. Göran Persson och Miljöpartiet städade upp efter Carl Bildt. Men olyckligtvis kunde Bengt Westerberg (mannen som reste sig ur soffan) riva upp Luciabeslutet denna mandatperiod – detta blev startskottet till svensk pk-ism och det bäddade för krisen som Imam Reinfeldt nu har skapat – en helt onödig irreversibel flyktingkatastrof.

Nådens år 2006 - Imam Reinfeldt tog över, främst för att bl.a. satsa på Sverige och svenskarna enligt en stor del av hans anhängare. Det slutade med en ekonomisk kris pga mångdubblad bidragsmassinvandring från MENA av världsunik volym. Detta leder även ovilkorligen till etnisk rensning av Sveriges ursprungsbefolkning pga sneddelad arbetsbörda mellan MENA-kvinnor och svenskor starkt kopplat till Imamens svenskfientliga bidragssystem. Krisen som Imam Reinfeldt har skapat är förmodligen irreversibel för flera generationer svenskar. Hur det sedan blir i det nya Sverige bebott av mestadels en MENA-befolkning vet väl ingen idag, men dessa samhällen har hittils inte klarat av att vara demokratier ens.

Sammanfattningsvis - det gemensamma för dessa två regeringar är bl.a. rekordstor invandring:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
Ser vi samband?

Historien är det enda facit vi har
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-23 kl. 06:08.
Citera
2014-08-23, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Frågan är hur många av dessa 160 000 som fått jobb är flyktingar, asylsökande eller anhöriginvandrare? Bloggaren Cornucopia tar ju upp detta att under samma tidsperiod så har:
" De berörda åren 2006 - juni 2013 var den totala arbetskraftsinvandringen från EU/EES 64 859 personer (ej räknat kortare tjänster) och internationellt utanför EU/EES var arbetskraftsinvandringen hela 114 604 personer. Summan är 179 463 personer."
Och hur många av dessa hundratusenals som kommit under åren arbetar? Och hur många arbetar av flyktingarna AV hur många totalt? Jag känner många svenskar som letar jobb men har inte lyckats utan arbetar gratis i projekt och andra sjuka åtgärder, och de är i te så få.

Att idioten Reinfeldt prioriterara syrianer framför svenskar är totalt sinnesförvirrat. Tycker idioten till fårskalle ska avgå. Varför röstar ens svenskar på någon som klart gör allt i sin makt för att stjälpa oss och förvandla vårt land till något ingen vill ha?
Citera
2014-08-23, 07:26
Medlem
powerforcers avatar
Det riktigt kokar av ilska på Flashback mot vår diktatoriska enpartistat efter Reinfeldts öppna hån, det måste bli en politisk aktion på gatorna av all denna energi. Inte kan vi nöja oss med att bara rösta på SD efter all skit man kastar på oss?

SD har 10 % i fejkade opinionsundersökningar men det betyder som alla vet egentligen 15-20 % på valdagen, glöm inte det!

Det är dags att sätta ännu mer press på folk i omgivningen, jag har själv flera gånger tagit upp hur många som kommer till Sverige i år - 200 000 st och de flesta på jobbet och fester blir bestörta. Sen brukar jag fortsätta prata enskilt med de som verkar mest mottagliga och mala på med frågor:

- Vad fan vinner vi svenskar på att ta emot 200 000 flyktingar varje år?
- Vad kostar det att försörja alla dessa människor som VARJE DAG ska ha mat och bostad (vi har dessutom bostadsbrist). Sjuk- och tandvård, utbildning, läkemedel, de får även glasögon betalda av Migrationsverket.
- Räcker det inte med alla nedskärningar? Folk får ju sitta 9 timmar på akuten innan de träffar läkare. De får vänta i flera månader innan de får operation eller röntgen. Man lägger ner ålderdomshem.
- Ska vi inte få en vettig pension? 11 500 kr/mån FÖRE SKATT är det som väntar de flesta när de öppnar pensionskuvertet, FATTIGDOM. I SVERIGE! Du kommer att tvingas söka socialbidrag och skämmas!

VAD FAN VINNER VI SVENSKAR PÅ ATT TA EMOT 200 000 FLYKTINGAR VARJE ÅR REINFELDT!?
Senast redigerad av powerforcer 2014-08-23 kl. 07:34.
Citera
2014-08-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Det riktigt kokar av ilska på Flashback mot vår diktatoriska enpartistat efter Reinfeldts öppna hån, det måste bli en politisk aktion på gatorna av all denna energi. Inte kan vi nöja oss med att bara rösta på SD efter all skit man kastar på oss?

SD har 10 % i fejkade opinionsundersökningarna men det betyder som alla vet egentligen 15-20 % på valdagen, glöm inte det!

Det är dags att sätta ännu mer press på folk i omgivningen, jag har själv flera gånger tagit upp hur många som kommer till Sverige i år - 200 000 st och de flesta på jobbet och fester blir bestörta. Sen brukar jag fortsätta prata enskilt med de som verkar mest mottagliga och mala på med frågor:

- Vad fan vinner vi svenskar på att ta emot 200 000 flyktingar varje år?
- Vad kostar det att försörja alla dessa människor som VARJE DAG ska ha mat och bostad (vi har dessutom bostadsbrist). Sjuk- och tandvård, utbildning, läkemedel, de får även glasögon betalda av Migrationsverket.

- Räcker det inte med alla nedskärningar? Folk får ju sitta 9 timmar på akuten innan de träffar läkare. De får vänta i flera månader innan de får operation eller röntgen. Man lägger ner ålderdomshem.
- Ska vi inte få en vettig pension? 11 500 kr/mån FÖRE SKATT är det som väntar de flesta när de öppnar pensionskuvertet, FATTIGDOM. I SVERIGE! Du kommer att tvingas söka socialbidrag och skämmas!

VAD FAN VINNER VI SVENSKAR PÅ ATT TA EMOT 200 000 FLYKTINGAR VARJE ÅR REINFELDT!?

Det handlar inte om 200000 flyktingar/invandrare. Det handlar om så många fler än så. Du får plussa på dom som kom förra året och åren innan dess. Du kan till och med plussa på dom som kommer att komma åren som kommer. Då är du inte uppe i några 200000 utan landar på miljonen+ and couting. Det blir summor det!
Citera
2014-08-23, 08:07
Avslutad
Varför delar inte EU på MENA-kakan för? Varför går inte Fredrik ut till andra länder och frågar varför en del av de är "rasister" som inte tar emot fler folk från MENA-länder. Sverige ska väl inte ta emot alla ihop med Tyskland?!
Citera
2014-08-23, 08:08
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Det handlar inte om 200000 flyktingar/invandrare. Det handlar om så många fler än så. Du får plussa på dom som kom förra året och åren innan dess. Du kan till och med plussa på dom som kommer att komma åren som kommer. Då är du inte uppe i några 200000 utan landar på miljonen+ and couting. Det blir summor det!
Du har rätt, i år får vi "anknytningar" från föregående års PUT och såklart även de som gift sig med sina landsmän som vunnit bidragslotteriet i form av Permanent bidragstillstånd, eller jag menar uppehållstillstånd hehe.

Varje PUT genererar 3-4 nya, en exponentiell ökning.

En del tror mig dock inte när jag nämner 200 000 st. En del kallar mig rasist men jag har slutat bry mig, jag är omtyckt ändå och svarar bara vänligt att jag inte är rasist sen är den diskussionen avslutad
Citera
2014-08-23, 08:30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Varför delar inte EU på MENA-kakan för? Varför går inte Fredrik ut till andra länder och frågar varför en del av de är "rasister" som inte tar emot fler folk från MENA-länder. Sverige ska väl inte ta emot alla ihop med Tyskland?!
En typisk korkskallesvensk samling frågor. Europa skall över huvud taget inte bry sig om dom bråkar i MENA mer än att se till att de inte sprider sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in