2014-08-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpeinochut
Finns ju mängders med hotell i närheten.
Jag har alltid sökt och bokat via trivago.se
Närmast är hotell Kronprinz, Typ 10 minuters gångavstånd.
Jo, jag vet att det finns hotell men jag undrade om någon hade något hotell att rekommendera. Det är inte så att jag inte kan söka efter hotell.

Edit: är relativt berest och i medelåldern så att lära mig hur man söker och bokar hotell är sedan länge ett överspelat "problem". Dock kan det vara användbart att få tips på väl fungerade hotell. Har varit i Berlin men då enbart i centrum. Håller förövrigt med att Trivago är ett användbart hjälpmedel att söka hotell.
Senast redigerad av FBc3po 2014-08-16 kl. 12:06.
Citera
2014-08-16, 12:28
Medlem
Stolpeinochuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Jo, jag vet att det finns hotell men jag undrade om någon hade något hotell att rekommendera. Det är inte så att jag inte kan söka efter hotell.

Aha

Hotell Kronprinz är ju ett helt okej boende, Bara det att när jag var där så var det ju 30 grader ute, vilket gjorde att det nästan var som en bastu på rummet... Inte så bekvämt just då.

Egentligen kvittar det ju vilket hotell man väljer. Även hotellen som har fått lägre kundbetyg i statistiken kan ju vara helt okej. Jag ger egentligen inte så mycket för den där betygsstatistiken.
Ett hotell som fått 70 i betyg av 100 behöver ju egentligen inte vara sämre än ett som fått 80 av 100.
Visst okej, ett femstjärnigt hotell lär ju vara bättre än ett trestjärnigt. Men du vet säkert vad jag menar...

Och om man nu skulle vilja välja ett sådant välrenommerat hotell med gott betyg på ett avstånd som inte är gångavstånd från Artemis så är det ju aldrig svårt att få tag på en taxi utanför Artemis oavsett tid på dygnet. Det finns ju en taxikö där hela tiden.
Citera
2014-08-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpeinochut

Hotell Kronprinz är ju ett helt okej boende, Bara det att när jag var där så var det ju 30 grader ute, vilket gjorde att det nästan var som en bastu på rummet... Inte så bekvämt just då.

Det finns ju en taxikö där hela tiden.
Tack. Det var info likt detta jag var ute efter.
Citera
2014-08-17, 15:14
Medlem
stoichkov8s avatar
Ett par funderingar: Hur kommer det sig att alla tjejer tar samma priser för standard sessioner, är det något som de kommit överens om ?

Med tanke på att tjejerna inte är anställda utav fkk-klubben utan är gäster som även de betalar inträdde, bör inte det då vara fri marknad för en tjej att bestämma ersättningen ?

Vidare om man leker med tanken, så kan även den manliga gästen sätta upp priser och även den sälja tjänster på eget bevåg ? Knappast att han skulle få några kunder - men är det möjligt i teorin ?

Finns det tjejer som går på fkk för att njuta av sex med okända villiga män, dvs de är inte där för att sälja sig eller tjäna pengar ?
Citera
2014-08-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Ett par funderingar: Hur kommer det sig att alla tjejer tar samma priser för standard sessioner, är det något som de kommit överens om ?

Med tanke på att tjejerna inte är anställda utav fkk-klubben utan är gäster som även de betalar inträdde, bör inte det då vara fri marknad för en tjej att bestämma ersättningen ?

Vidare om man leker med tanken, så kan även den manliga gästen sätta upp priser och även den sälja tjänster på eget bevåg ? Knappast att han skulle få några kunder - men är det möjligt i teorin ?

Finns det tjejer som går på fkk för att njuta av sex med okända villiga män, dvs de är inte där för att sälja sig eller tjäna pengar ?
Gissar nu, men tror nog att klubben sätter upp regler och prissättning för att matcha deras profil.

Bara för att de är frilansare betyder inte att de inte måste följa regler bestämda av klubben.

Tror vidare att de som jobbar där har kontrakt med klubben och inte är några tjejer som spontant dykt upp för att tillhandahålla sina tjänster. Det krävs ju kontakt för att kunna låsa upp vilka regler som gäller och att möjlighet att kunna vidta åtgärder vid övertramp.
Senast redigerad av FBc3po 2014-08-17 kl. 15:39.
Citera
2014-08-17, 16:20
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8

1. Det är klubben som sätter standardpriset.

2. Det är nog en dålig idé. En av de stora fördelarna och värt en extraslant är ju att du slipper tänka på priset. Inget hindrar väl någon att öppna en fripris-FKK men jag tvivlar på att den skulle bli populär.

3. Det är nog ingen som hindrar dig om du kommer dit och säger att du vill sälja sex om du inte uppträder egendomligt i övrigt. Kanske de tittar konstigt på dig och du får nog se dig besegrad av blekfeta 60-åriga gubbar i kampen om tjejerna.

4. Det låter osannolikt.
Citera
2014-08-18, 18:26
Medlem
Enligt mitt förmenande är den mer eller mindre fasta prissättningen anledningen till att FKK känns så avspänt och välkomnande. Sen kan det variera framförallt mellan regionerna, i Hamburg t ex innebär kyssar eller bbj för det mesta extra debitering, allt medan det i NRW ingår.
Citera
2014-08-21, 17:34
Medlem
Hur håller man koll på tiden på rummet? Finns det en klocka i varje rum?
Citera
2014-08-21, 19:46
Medlem
BosseKnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Hur håller man koll på tiden på rummet? Finns det en klocka i varje rum?
Finns timglas på rummen som tjejen slår till.

Skämt o sido, det håller tjejen reda på. Finns klocka på rummen också. Iaf på dom klubbar som jag varit på.
Citera
2014-08-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseKnopp
Finns timglas på rummen som tjejen slår till.

Skämt o sido, det håller tjejen reda på. Finns klocka på rummen också. Iaf på dom klubbar som jag varit på.
Bra, gillar att ha koll på tiden och inte helt plötsligt få höra att man har fem min kvar. Är lätt att tappa bort tid och rum när det är åka av.
Citera
2014-08-22, 22:07
Medlem
Tjena tjena, detta med FKK låter ju helt underbart, har läst igenom hela tråden och blivit rätt så sugen på en Tysklandresa nu. Jag hade då tänkt besöka Artemis och undrar bara om ni tycker det är värt att vänta tills värmen kommer tillbaka. Typ April-Maj någon gång. Känns som att man kan få ut mer av sitt besök då och kunna ligga på uteplatsen och vila & sola osv.

Hur skulle ni säga att era upplevelser har skiljt sig mellan att besöka en klubb på sommaren och vintern? Ni som varit på båda årstiderna då givetvis.
Citera
2014-08-22, 22:34
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jgtm
Tjena tjena, detta med FKK låter ju helt underbart, har läst igenom hela tråden och blivit rätt så sugen på en Tysklandsresa nu. Jag hade då tänkt besöka Artemis och undrar bara om ni tycker det är värt att vänta tills värmen kommer tillbaka. Typ April-Maj någon gång. Känns som att man kan få ut mer av sitt besök då och kunna ligga på uteplatsen och vila & sola o.s.v.

Hur skulle ni säga att era upplevelser har skiljt sig mellan att besöka en klubb på sommaren och vintern? Ni som varit på båda årstiderna då givetvis.

Ska du sitta och vänta i 8 månader?

Det är ju varmare där nere än vad det är här i Sverige i september-oktober.

Billigt med flyg och hotell också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in