Citat:
Ursprungligen postat av
Arnold15
Det ska öppna en ny jätte-FKK vid den nya Berlin-flygplatsen. Men eftersom flygplatsen inte öppnat så har heller inte FKK-klubben gjort det.
Det är nog en ganska lukrativ bransch det där med FKK? Det är nog inte så svårt att dra runt en anläggning om man har lite fingertoppskänsla och lite ekonomiskt tänkande.
Eftersom jag alltid funderar på profiten i alla sammanhang, Företagare som man är, så kunde jag ju inte låta bli att utöva lite huvudräkning där i en soffan en kväll på en FKK.
Det måste ju bli en 150-200 personer varje dag som betalar inträdet, Både killar och tjejer betalar ju inträde och alla som betalar är ju inte där samtidigt...
En tjej sa till mig att hon betalade 100 euro per dag för inträde och plats att sova.
Det borde ju kunna bli en 12-16000 euro varje dygn i bara inträdesavgifter.
Visst, Det kostar nog en slant att driva en anläggning och det lär ju inte vara gratis att bygga heller och det är säkert en del lagar och förordningar med mera som måste uppfyllas men det är ju ändå lite underligt att det inte poppar upp många fler FKK:er än vad det gör.
Det är ju synd att man inte kan sälja allt man äger och har och flytta till Tyskland och öppna en FKK... "Stolpens FFK Land"?
Jag tror det skulle bli ett lekland för vuxna med Skara Sommarland som förebild.
Ha ha ha...