2014-08-22, 18:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Jag läser inte skit som Expressen. Men bra att veta att man kan kläcka ur sig vad som helst och inte behöva backa upp det med en källa....Låg nivå här.

Du missade tydligen att jag letade upp en källa åt dig trots att jag sitter med en mobil nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja
Fortsatt massinvandring med S-ledd regering

Avpixlat länkar i sin tur till expressen.

Googla gärna på Wallström och se vad hon säger också. Hon vill öka...
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-08-22 kl. 18:14.
Citera
2014-08-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Senaste 'Katastrof-Nytt':

- Ny topp för uppehållstillstånd

I år beräknas över 51.000 flyktingar,
skyddsbehövande och deras anhöriga få
uppehållstillstånd i Sverige, enligt
Migrationsverket.

-Den siffran kommer sannolikt att öka
under 2015 och 2016, säger
integrationsminister Erik Ullenhag
(FP).

Källa: Svensk Vänster Television, text

--------

Reinfeldts (antisvensk-sång, ackompanjemang
bongo-trummor, varvat med minaret-bröl):

"Värre och värre dag för dag,
Mera jobb för Ullenhag,
Hoppas inte hjärtat rymmer,
Strunt i svenskarna och deras bekymmer!
Om än ställningen är svag, så sjung med välbehag:
Allah ges sitt Mena-bidrag!
Det går sämre och sämre dag för dag"!

Härliga siffror, härlig sång. Låt oss alla öppna våra hjärtan och ta i från tårna så ingen undgår att hörsamma Sveriges kall till omvärlden.
Varje asylsökande som helt obegripligt väljer ett annat land måste i det närmaste ses som ett misslyckande eftersom de avsäger sig sin rätt att vara med och bygga på det Sverige som ska slå världen med häpnad i sin form av att vara en fulländad nation för allaH inom en snar framtid. Det är synd.
Citera
2014-08-22, 18:18
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joybuoy
Ja. det är samma sak alltihop, det har gått så långt att om man röstar på något annat än SD i kommande val så är det tomt innanför pannbenet! Dumma får som går till valurnorna i samma intrampade stig utan en intelligent tanke i saken! Majoriteten skulle inte ha rösträtt, dom är för dumma och insiktlösa, valboskap som trampar runt och röstar utan en tanke.

Ursäkta mig men, svensk politik är löjeväckande!
Det är löjeväckande och djupt tragiskt att några få politiker har lyckats pervertera demokratin och lurat sitt eget folk. Allt för att man vill genomföra sina tokiga samhällsvisioner.

Svenskarna går till val och i princip alla alternativen leder till den ena käftsmällen efter den andra.

Rösta på moderaterna - varsågod svennejävel du får sämre levnadsstandard, sämre pension, nästan ingen sjukvård men en sjuhelvetemassa flyktingar! Oj, tack, herr Reinfeldt!

Rösta på sossarna - varsågod svennejävel du får sämre levnadsstandard, sämre pension, nästan ingen sjukvård men en sjuhelvetemassa flyktingar! Oj, tack, herr Löfvén!
Citera
2014-08-22, 18:30
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du missade tydligen att jag letade upp en källa åt dig trots att jag sitter med en mobil nu.

Avpixlat länkar i sin tur till expressen.

Googla gärna på Wallström och se vad hon säger också. Hon vill öka...

Jag hann tyvärr skriva mitt otrevliga svar innan jag såg det. Tack för länken. Då är det inget slut på vansinnet hos Sossarna heller. Jävla masspsykos det här.
Citera
2014-08-22, 18:30
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag personligen har svårt att tro att huvuddelen av svenskarna vill utrota sig själva, således kommer Helfels tal explodera i hans ansikte.

Nej det vill dom inte, jag jobbar som tradarchaffis, jag besöker många fikarum inom vitt skilda företag, jag vet hur snacket går. Folk är arga. Men det är som en stor båt, det tar tid att svänga inför hinder, men svänga båten kommer. Det har redan börjat, och det kommer bli en snöbollseffekt!

Svensken är långsam att reagera, men näven har redan gått i bordet, att nu jävlar är det nog!

Man hör att t.o.m att vår helylle Lotta Bromé börjar bli fundersam.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417902?programid=3117&playepisode=417902
Citera
2014-08-22, 18:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Oj, vilket försiktigt preciserande. Det var väl initialt 35 MDKR, som man senare bör ålägga vinstbortfall och andra avskrivningar ovanpå?

Blir Sveriges samlade välfärd i cirka 3 månaders drift. Alla skolor, vårdhem etc.

Vi ska hålla siffrorna i styr. Statens budget är mellan 800-900 miljarder per år. Skattetrycket totalt är ca 44% av BNP, vilket innebär totala skatteintäkter på ca 1600 miljarder per år (totala BNP är ca 3650 miljarder per år).

Skillnaden mellan statens budget och det totala skattetrycket utgörs av de samlade budgetarna för kommuner och landsting, som alltså också är på ca 800 miljarder per år.

Så Sveriges samlade offentliga drift går på ca 133 miljarder kronor per månad.
Citera
2014-08-22, 18:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är just det som är problemet. Medelsvensson är emot invällningen och mångkulturvansinnet. Det hör man när man talar med människor. Allt fler vågar också uttrycka detta ganska öppet numera. Dock så prioriterar de tyvärr inte den för vårt folk och land allra mest avgörande frågan. Den som påverkar allt i samhället. Indoktrineringen är stark. Det som inte tas upp i msm, det existerar inte. Pratar man ekonomi i tio minuter i Rapport och invandringspolitik i en, ja då prioriterar fårhjorden ekonomi. Utan en tanke på att även den påverkas av invällningen. O.s.v.

Ja det är själva grundproblemet. När man pratar om nedskärningar osv tar man inte upp själva källan till detta. Det säger ju lite sig själv att tex sjukvården eller skolan får massiva problem när det hela tiden bara blir mer och mer att göra pga massinvandringen. De beräknar i början av året för så här mycket kommer det kosta men sedan kommer typ 50000 till...
Citera
2014-08-22, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Det absolut underligaste av allt är att just Sverige ska vara världens samvete. Vi är det land som haft fred längst i historien = därmed absolut minst skyldiga till alla elände som krig för med sig. Vi har i ca 50 år gett absolut mest sett från capita i bistånd. Numera har vi inte ens ett eget försvar för att vi satsar allt på skydda människor hundratals mil härifrån i typ Afghanistan. På allt detta ska vi alltså också offra oss själva som folk för att ta emot fler än alla andra tillsammans
Citera
2014-08-22, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Med tanke på att M nu erkänt att invandringen kostar MYCKET mer än de tidigare sagt, och att det inte finns nåt utrymme för några reformer utöver ökad invandring, så tycker iallafall jag att de missköter landets ekonomi.. Dessutom slarvade de bort en och annan miljard i Nuon-affären, och känns knappast som några garanter för en god och välskött ekonomi, snarare tvärtom..

Svensk ekonomi går bättre under M i globala kristider än under (S) i under högkonjunktur. Det är klart de är otroligt skickliga. Men det hjälper inte när de nu tänker sänka landet med massinvandring utan dess like. SD påstår att man kan spara 150 miljarder på migrationspolitiken. Jag röstar s k på SD.
Citera
2014-08-22, 18:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det absolut underligaste av allt är att just Sverige ska vara världens samvete. Vi är det land som haft fred längst i historien = därmed absolut minst skyldiga till alla elände som krig för med sig. Vi har i ca 50 år gett absolut mest sett från capita i bistånd. Numera har vi inte ens ett eget försvar för att vi satsar allt på skydda människor hundratals mil härifrån i typ Afghanistan. På allt detta ska vi alltså också offra oss själva som folk för att ta emot fler än alla andra tillsammans

Det är mycket, mycket underligt. En annan sak som jag inte kan få in i min skalle är varför folk som flyr undan en akut krigssituation ska "fly" till ett land som ligger ca 400 mil bort i en annan världsdel. Mellan Syrien (exempel) och Sverige ligger Turkiet, Bulgarien, Rumänien, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Tyskland, Danmark.

Sverige har en helt annan kultur, samhällssyn, kvinnosyn osv än Syrien. Varför ska de "fly" hit och få permanent uppehållstillstånd här? Det är helt ologiskt och ingen har lyckats förklara detta för mig.

Om Sverige drabbades av en akut krigssituation och Danmark och Norge inte var i krig, nog hade man väl tagit sin tillflykt dit? Till något läger nära gränsen, i skydd och med rent vatten och mat. Sen när kriget var slut så hade man väl velat flytta tillbaka?

Dagens Syrien/Somaliaflyktingar är ungefär som jag skulle fly till Kanarieöarna eller Mallorca eller Phuket, och där kunna leva resten av mina dagar vid en pool med en paraplydrink i handen. Ungefär så ser jämförelsen ut. Det kan väl inte vara en naturlig "flykt".

Jag kan inte få ur min skalle att dagens "flyktingar" är sådana som vill komma till Sverige och bli försörjda, och det har inget alls med krigssituationen att göra. Att det sedan klagas på rummen och maten som de blir serverade här ökar bara denna känsla.
Citera
2014-08-22, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Problemet är ju att folk inte fattar varför. Att skuldberget skymmer Himalayas solsken är inget som svensken ser, då Reinfeldt har ljugit i åtta år.

Vi får se hur bra Sverige går 2016.

Tilläggas bör att svenne är bra dum i huvudet som villigt låter sig rövknullas på detta vis. För det är inte så att svenne inte fattat. Svenne saknar emellertid mod att ens anonymt lägga en stackars SD-valsedel i en låda. Det är tydligen för farligt.
Citera
2014-08-22, 18:52
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det enda man kan trösta sig med är att SD kommer öka undan för undan.
För varje nytt flyktingboende som öppnas skapas nya SD:are.

Tyvärr reagerar gemene Svensk inte förrän de blir drabbade själva,
tyvärr kan det ta några år till innan folket har vänt helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in