2014-08-22, 15:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
"Märkligt nog"? Svensk ekonomi går bättre under M i globala kristider än med S i goda tider. Det är klart de är trovärdiga. Det hela spricker dock pga massinvandringspsykosen. Det är ju p g a den vi har bl a massarbetslöshet, annars skulle vi knappt ha någon arbetslöshet.
Med tanke på att M nu erkänt att invandringen kostar MYCKET mer än de tidigare sagt, och att det inte finns nåt utrymme för några reformer utöver ökad invandring, så tycker iallafall jag att de missköter landets ekonomi.. Dessutom slarvade de bort en och annan miljard i Nuon-affären, och känns knappast som några garanter för en god och välskött ekonomi, snarare tvärtom..
Citera
2014-08-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Fredrik Reinfeldt presskonferens 2014-08-16
https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE

Från den berömda dröm-presskonferensen
2:05 in i klippet

Citat:
Henrik Reinfelt:

".... det senaste årets utveckling --- att 250 000 fått jobb i Sverige och att den absoluta majoriteten är födda i andra länder.
Alltså en kraftig ökning av utrikesfödda människor som nu fått jobb i sverige. Och det kommer naturligtvis att vara detsamma med de som nu flyr."

Jag har tagit reda på att det var 180 000 utrikesfödda personer som han menade hade fått arbete. Det måste betyda att --- 70 000 inrikesfödda under samma period fått arbete.

Eftersom FR själv tog upp detta med att de var utrikesfödda, så kanske det spelar roll. Inte PK att dela upp det så här.
Tanken är väl att det inte ska vara någon skillnad.

Förstår han inte vad han säger --- 70 000 inrikesfödda / mot 180 000 enligt Henrik Reinfelt.

Varför denna skillnad? Finns det fler tolkningar av detta?
Senast redigerad av vidlagesju 2014-08-22 kl. 16:28.
Citera
2014-08-22, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Med tanke på att M nu erkänt att invandringen kostar MYCKET mer än de tidigare sagt, och att det inte finns nåt utrymme för några reformer utöver ökad invandring, så tycker iallafall jag att de missköter landets ekonomi.. Dessutom slarvade de bort en och annan miljard i Nuon-affären, och känns knappast som några garanter för en god och välskött ekonomi, snarare tvärtom..

Oj, vilket försiktigt preciserande. Det var väl initialt 35 MDKR, som man senare bör ålägga vinstbortfall och andra avskrivningar ovanpå?

Blir Sveriges samlade välfärd i cirka 3 månaders drift. Alla skolor, vårdhem etc.
Citera
2014-08-22, 16:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Oj, vilket försiktigt preciserande. Det var väl initialt 35 MDKR, som man senare bör ålägga vinstbortfall och andra avskrivningar ovanpå?

Blir Sveriges samlade välfärd i cirka 3 månaders drift. Alla skolor, vårdhem etc.
Jag hade för mig att det var ännu mer, nästa det dubbla.. ?

Hursomhelst, VÄLDIGT mycket pengar har kastats i sjön under Alliansens styre, och slarvet kommer ha en negativ effekt på svensk ekonomi i åratal framöver..

M förtjänar inte längre att ha hög trovärdighet i ekonomiska frågor
Citera
2014-08-22, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag hade för mig att det var ännu mer, nästa det dubbla.. ?

Hursomhelst, VÄLDIGT mycket pengar har kastats i sjön under Alliansens styre, och slarvet kommer ha en negativ effekt på svensk ekonomi i åratal framöver..

M förtjänar inte längre att ha hög trovärdighet i ekonomiska frågor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenfall_(f%C3%B6retag): förvärvet var ett fiasko som redan kostat 37,5 miljarder kronor
Citera
2014-08-22, 17:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är fel. Löfvén vill minska invandringen.

Det där var en gammal artikel från 2012. Han har nu övertrumfat Reinfeldt och vill ha högre invandring.
Citera
2014-08-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det där var en gammal artikel från 2012. Han har nu övertrumfat Reinfeldt och vill ha högre invandring.
Ja artikeln är visserligen gammal men jag tror inte att han ändrat åsikt.
Citera
2014-08-22, 17:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Att Svenne Sexpack inte placerar invällningen i mer prioriterat läge är beklämmande. Befolkningen domineras tydligen av passiva gammelmedia-, SVT-och SR-trogna ignoranter.

Det är just det som är problemet. Medelsvensson är emot invällningen och mångkulturvansinnet. Det hör man när man talar med människor. Allt fler vågar också uttrycka detta ganska öppet numera. Dock så prioriterar de tyvärr inte den för vårt folk och land allra mest avgörande frågan. Den som påverkar allt i samhället. Indoktrineringen är stark. Det som inte tas upp i msm, det existerar inte. Pratar man ekonomi i tio minuter i Rapport och invandringspolitik i en, ja då prioriterar fårhjorden ekonomi. Utan en tanke på att även den påverkas av invällningen. O.s.v.
Citera
2014-08-22, 17:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja artikeln är visserligen gammal men jag tror inte att han ändrat åsikt.

Då har du inte hängt med i debatten för han har efter Reinfeldts tal sagt att även han vill öka invandringen precis som Reinfeldt. De försöker båda bli bäst i klassen på att maximera invandringen.

När den där artikeln skrevs vart han väl knappt inskolad som partiledare och visste inte vad han fick tycka.

Nu är han dessutom feminist och kärnkrafts motståndare.
Citera
2014-08-22, 17:40
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är just det som är problemet. Medelsvensson är emot invällningen och mångkulturvansinnet. Det hör man när man talar med människor. Allt fler vågar också uttrycka detta ganska öppet numera. Dock så prioriterar de tyvärr inte den för vårt folk och land allra mest avgörande frågan. Den som påverkar allt i samhället. Indoktrineringen är stark. Det som inte tas upp i msm, det existerar inte. Pratar man ekonomi i tio minuter i Rapport och invandringspolitik i en, ja då prioriterar fårhjorden ekonomi. Utan en tanke på att även den påverkas av invällningen. O.s.v.

Sedan finns också den lilla, men högljudda twitteratin, som bland annat uttrycker sig så här:

https://twitter.com/detljuvalivet/status/502361550142046210/photo/1

Notera en viss Daniel Mathisens kommentar lite längre ner. Att SvD publicera någon som annorstädes skriver om hur man långsamt förnekas en svensk identitet, det är en "brun glidning". Han jämför det alltså på allvar med nazismen. Och det värsta är att detta är vardagsmat hos de fågelungar som piper högst på nätet.

Originaltweeten var för övrigt en reaktion på att SvD hade mage att publicera Merit Wager på ledarplats.
Citera
2014-08-22, 17:44
Medlem
Återigen, Sverige kommer självdö. Även efter ett sådant uttalande om att där inte är en endast krona över till annat än massinvandringen fortsätter det sovande folket att dregla och ta sig för röven:

http://www.familjeliv.se/forum/thread/73847277-lat-saga-att-sd-blir-sveriges-tredje-storsta-parti-kan-det-da-vara-ratt-att-politiskt-isole ra-sd
Citera
2014-08-22, 17:45
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Då har du inte hängt med i debatten för han har efter Reinfeldts tal sagt att även han vill öka invandringen precis som Reinfeldt. De försöker båda bli bäst i klassen på att maximera invandringen.

När den där artikeln skrevs vart han väl knappt inskolad som partiledare och visste inte vad han fick tycka.

Nu är han dessutom feminist och kärnkrafts motståndare.

Nu blir jag nyfiken. Vad exakt har Löfven sagt? Länka gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in