Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Ja jag tycker inte man ska vara allt för cynisk, jag lutar också åt att han och en del andra till stora tror på sin politik utan att ha en dold agenda. Men det betyder samtidigt inte att de har förstås och det finns mycket att uppröras över här.
Jag tror inte så. Jag tror att han är mycket väl medveten om vad invandringen betyder och kommer betyda, men han kan inget göra åt saken. Det finns inget val och han tror att han är bakbunden i detta. För man kan inte låta människor inte få komma in från krig, hur hade det sett ut, så ungefär på den nivån. Att det ena är värre än det andra.
Sedan talar han om arbetslösheten, ja hans svar till varför den ökat, ja det är ju för det har kommit hit fler människor. Det sa han. Så hur tror han alla de hundratusentals mäniskorna som nu kommer hit ska försörja sig själv? Genom oss andra, bidrag är svaret.
Vi kommer få en mycket högre arbetslöshet med stora svårigheter att bekosta allt detta under flera år, rent av decenier, många bidragstagareunder en hel livstid samtidigt som det år ut och år in väller in nya. Detta går ju inte.
Usch ogillar honom starkt. Han är full av sitt eget skit.
Äldre struntar han helt i. Det roliga var också att han inte kände en enda arbetslös. Då började idioten att svamla om någon som hade eget företag, ja visst. Han lever på en annan nivå och har ingen aning, helt jävla verklighetsfrånvänd med grava vansinnesföreställningar. Avgå.