2014-08-21, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Är det så? Och domen baseras på den miserabla fuppen som kommer från de lögnaktiga och manipulerande utredarna som i sin tur tror på rykten och fann det bäst att göra allt för att sätta dit en knäppskalle före någon annan.
Nja, nu går du till överdrift. FUP är miserabel, men det beror mest på klantiga misstag. Beslutet att koncentrera utredningen på den gripne är taget från utredningsledningen.
Citera
2014-08-21, 21:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Frågan är var han befinner sig nu? På Kumla finns i vart fall ingen psykiatrisk avdelning. Eventuellt på Säter, möjligen i Sundsvall.
P7:an visade att han led av en allvarlig psykisk störning för tiden vid brottet och då undersökningen gjordes. Rpu:n däremot, visade att han var "frisk" nog för fängelsepåföljd. Nu betraktas han som så "farlig" att han måste få rättspsykiatrisk vård på en ett sjukhus med högsta säkerhetsklass. Dit hör Säter. I retrospektiv är ju detta förfarande helt uppåt väggarna.

Jag är ganska säker på att något måste ha hänt med KJ under utredningstiden på Kumlabunkern. Förmodligen har han krackelerat totalt...

På Kumla för utredning., Inget placeringsbeslut fanns då jag checkade.

Edit. Det har tydligen kommit beslut efter min info. Men placeringsbesluten kan ändras under strafftiden.

Det va hårt kan jag tycka, men då vet dom inte var han passar in.
Nej, han va psykiskt sjuk så det visste man att han skulle ha svårt att avtjäna ett straff i fängelse.
Kumlaanstaltens psykiatriska avdelning måste vara där han befinner sig då.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-08-21 kl. 21:55.
Citera
2014-08-21, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
På Kumla för utredning., Inget placeringsbeslut finns ännu.
Så NK ljuger. http://www.kuriren.nu/nknyheter/har-ska-han-avtjana-straffet-7789686.aspx Har du någon källa för ditt påstående?
Citera
2014-08-21, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
KJ skulle ha dömts till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, allt annat är trams, kriminalvården har fått den otacksamma uppgiften att förvara honom nu under den tid han ska avtjäna sitt straff, den enda risk som de måste möta är att han skadar sig själv och tyvärr är de väldigt svaga på den punkten.

Det finns ju vissa som nästan fått orgasm över hans placering på Kumla men det är ju den enda möjliga placering som finns för att kunna ge KJ den mest elementära vård han behöver.

Helt vansinnigt att döma honom till fängelse, han är felskruvad i huvudet sen födseln och skulle ha fått RPV precis som Stranke kommer att få nu.

Ja djävlar vad vissa kan missuppfatta läget, fullt i klass med olyckan Massi-Fritz.

Ja det är tragiskt att se missförståndet som uppstått ifrån vissa, här går man igång på att
KJ är farlig och synvillorna har redan uppenbarat sig där vissa ser att KJ springer runt på Kumla
som herren på täppan och slår sönder och samman sina medinterna i slamsiga köttstycken.

Risken är som du säger att den enda som han skadar är sig själv och pojken har säkerligen
gått sönder och samman och alternativena är därför få, det blir nog bäst såhär.

Massi lyckades vilseleda någon stackare i tråden men tack och lov förstod hovrätten bättre,
en säregen person var det som sagt, som nu tyvärr verkar ha marmorerat sönder och samman.
Rapporterna på hur funktionshindrade personer med bl a KJ.s problematik klarar av fängelsemiljön
är inte goda. Tyvärr verkar det inte bättre än att en del går igång på detta, eller som du
uttrycker det, närapå att få orgasm
Citera
2014-08-21, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så NK ljuger. http://www.kuriren.nu/nknyheter/har-ska-han-avtjana-straffet-7789686.aspx Har du någon källa för ditt påstående?

Citat;
risken för att han använder sig av hot och våld bedöms vara hög

Ett antagande pga domen eller finns det belägg för det, tror ni?
Citera
2014-08-21, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Jag tror inte att det finns belägg för det. Ingen har beskrivit KJ som hotfull eller våldsam.
Citera
2014-08-21, 22:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Det är nog antagande av det dråp med styckning han dömts för som ligger till grund för den bedömningen. Det är ju inte konstigt utan det vore ju mer konstigt om man bedömde honom som vissa i tråden som en som inte kan knyta sina skor själv.
Citera
2014-08-21, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är nog antagande av det dråp med styckning han dömts för som ligger till grund för den bedömningen. Det är ju inte konstigt utan det vore ju mer konstigt om man bedömde honom som vissa i tråden som en som inte kan knyta sina skor själv.

Våld okej, men hot, finns det belägg för att KJ är en hotfull person?
Citera
2014-08-21, 23:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Är det ett seriöst inlägg från din sida Quarrel? Att jämföra ECT-behandling med att få ström i kroppen via elnätet är som att jämföra, ja jag vet inte vad.

Vad vill du ha sagt med inlägget?

Att den omtalade hunden bet sig i tungan är inget märkvärdigt eller konstigt. Den fick ström i sig vilket leder till muskelkramper. Jämför med epilepsi där ett anfall av typen Grand mal ofta leder till att personen i fråga biter sig i tungan till följd av kramperna. Och bett i tungan kan ge blödningar.

Att en del härinne överhuvudtaget ifrågasätter att en hund kan bita sig i tungan av att ha fått ström i sig, är för mig en gåta.
Citera
2014-08-21, 23:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte att det finns belägg för det. Ingen har beskrivit KJ som hotfull eller våldsam.

Jag tror också att det som OY skriver, att det är ett antagande man gör utifrån domen. Vad annat?
Citera
2014-08-21, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att den omtalade hunden bet sig i tungan är inget märkvärdigt eller konstigt. Den fick ström i sig vilket leder till muskelkramper. Jämför med epilepsi där ett anfall av typen Grand mal ofta leder till att personen i fråga biter sig i tungan till följd av kramperna. Och bett i tungan kan ge blödningar.

Att en del härinne överhuvudtaget ifrågasätter att en hund kan bita sig i tungan av att ha fått ström i sig, är för mig en gåta.

Epilepsikramper är jämförbara med de muskelkramper som då ström ger? Och hundar med epilepsi biter sig också i tungan? En människa som ramlar från ett tak landar alltid på alla fyra va?

Hur är det nu? Dog grabben av att ha fått ström i sig efter att ha bitit i en 230 kabel? Eller, kan det ha gått till så?
Citera
2014-08-21, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag tror också att det som OY skriver, att det är ett antagande man gör utifrån domen. Vad annat?

Bortkastat med en utredning då, räcker ju att läsa vad han är dömd för, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in