2014-08-21, 16:23
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Att vi inte fick se halshuggningen tror jag beror på att Foley fick sin önskan uppfylld att få ett nackskott framför halshuggning. Man skar således av huvudet av Foley efter att döden inträffat. Hursomhelst Foley är garanterat död.
Hur tänkte du nu?

Han gurglade fram sin önskan med sin trasiga och sargade hals?
Citera
2014-08-21, 16:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du menar att jänkarnas nuvarande krig i mellanöstern som ju kom långt innan ISIS har religiösa tecken? Spännande får du gärna utveckla mer om Snakeyboy!

ISIS = Islamiska staten i Irak och Syrien
IS är känd för sin extrema tolkning av sharialagar vad gäller dem som inte delar deras tro, och deras militära attacker på civila, avrättningar av män och kidnappning av kvinnor. Våldet är idag främst riktat mot shiamuslimer, olika infödda kristna folkgrupper, kurdiska Yazidier, druser, Shabakier och mandéer.[5]

Menar du att Islam inte har något med religion att göra?
Tror du deras kamp inte har några religiösa förtecken?
Citera
2014-08-21, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
ISIS = Islamiska staten i Irak och Syrien
IS är känd för sin extrema tolkning av sharialagar vad gäller dem som inte delar deras tro, och deras militära attacker på civila, avrättningar av män och kidnappning av kvinnor. Våldet är idag främst riktat mot shiamuslimer, olika infödda kristna folkgrupper, kurdiska Yazidier, druser, Shabakier och mandéer.[5]

Menar du att Islam inte har något med religion att göra?
Tror du deras kamp inte har några religiösa förtecken?

Fast jänkarna kom dit innan ISIS. Du ville ju inte att det skulle finnas en ekonomisk aspekt utan en religiös och det har ju ISIS en såklart men det är inte ISIS som ockuperar div länder i väst utan tvärtom. Jänkarna kom dit innan och därmed är det ju dom som sätter agendan för vad som sker i regionen uppenbarligen.
Hönan och ägget snakeyboy, det är nog slöseri av tankar det i samtal med dig.
Citera
2014-08-21, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Fast jänkarna kom dit innan ISIS. Du ville ju inte att det skulle finnas en ekonomisk aspekt utan en religiös och det har ju ISIS en såklart men det är inte ISIS som ockuperar div länder i väst utan tvärtom. Jänkarna kom dit innan och därmed är det ju dom som sätter agendan för vad som sker i regionen uppenbarligen.
Hönan och ägget snakeyboy, det är nog slöseri av tankar det i samtal med dig.

OK, då har jag lärt mig något nytt idag - ISIS strider inte för Islam... Bäst vi berättar det för dem så de förstår vad de håller på med.

EDIT: Måste bara fråga (trots att jag vet att jag kommer ångra mig) - Vad strider ISIS för då egentligen? Vilken agenda har jänkarna gett ISIS?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-21 kl. 16:56.
Citera
2014-08-21, 17:14
Medlem
urkinhas avatar
blev dubbelpost.
Senast redigerad av urkinha 2014-08-21 kl. 17:31.
Citera
2014-08-21, 17:15
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Att vi inte fick se halshuggningen tror jag beror på att Foley fick sin önskan uppfylld att få ett nackskott framför halshuggning. Man skar således av huvudet av Foley efter att döden inträffat. Hursomhelst Foley är garanterat död.

Jag vet inte om han blev halshuggen, men om han dog så, tror jag inte att jihaddisten i filmen var bödeln utan att han var där pga av sin accentfria engelska och för att "budskapet till USA" skulle vara så tydligt som möjligt.
OBS: jag har inte sett videon och är inte sugen på att göra det heller.
Citera
2014-08-21, 18:11
Medlem
Fulfarfars avatar
Klockren false flag.. precis som Sandy hook och ett otal andra "incidenter".

Crisis actors är praxis när US media och military industrial complex är en och samma:

https://www.youtube.com/watch?v=3OMsARtYaRw
Citera
2014-08-21, 18:14
Medlem
Bescs avatar
Okej om det mot förmodan är en False flag.

Ställer mig frågande till varför folket bakom videon i så fall gör videon i så pass bra kvalitet?

Varför producerar man inte videon i likartad "genre" som tidigare videos för att slippa spekulationer om FF?

Har man tillräcklig kompetens för att utföra en FF så känns det rent spontant som att man har tillräckligt med kompetens för att även göra videon så trolig som möjligt.
Citera
2014-08-21, 18:22
Medlem
Fulfarfars avatar
En till video inkl. föräldrarna.. INGEN reagerar såhär när en son/dotter/barn har dött:

https://www.youtube.com/watch?v=-xJLLTsQZMs&list=UU3xHAfZZqbMMWjc1ed1ajow&bpctr=140 8639834
Citera
2014-08-21, 18:40
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfarfar
En till video inkl. föräldrarna.. INGEN reagerar såhär när en son/dotter/barn har dött:

https://www.youtube.com/watch?v=-xJLLTsQZMs&list=UU3xHAfZZqbMMWjc1ed1ajow&bpctr=140 8639834
Jaså det säger du? Stor erfarenhet av reaktioner från föräldrar som förlorat sina barn?

Foley har varit saknad sedan 2012. Du tror inte det påverkar deras reaktion?
Citera
2014-08-21, 18:45
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
OK, tråden heter ju "Konspirationer och alternative teorier" men din länk ovan, njaeee... att det skulle vara Mossad och elaka USA som star bakom IS, well, ehh....

Och som jag skrev innan, hela filmen dyker säkert upp snart, till dess får vi nog nöja oss med den (av Liveleaks???) redigerade/klippta.

Det enda som är pinsamt är att du inte litar på några andra källor än aftonbladet och inte har förmågan att tänka själv

Om nu ISIS hade stridit för islam och muslimer så hade man väl anfallit Israel och inte signa egna bröder

Citat:
Key members of ISIS it now emerges were trained by US CIA and Special Forces command at a secret camp in Jordan in 2012, according to informed Jordanian officials. The US, Turkish and Jordanian intelligence were running a training base for the Syrian rebels in the Jordanian town of Safawi in the country’s northern desert region, conveniently near the borders to both Syria and Iraq. Saudi Arabia and Qatar, the two Gulf monarchies most involved in funding the war against Syria’s Assad, financed the Jordan ISIS training.

http://rt.com/op-edge/168064-isis-terrorism-usa-cia-war/

Citat:
The Islamic State of Iraq and Syria (ISIS), now threatening Baghdad, was funded for years by wealthy donors in Kuwait, Qatar, and Saudi Arabia, three U.S. allies that have dual agendas in the war on terror

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/06/14/america-s-allies-are-funding-isis.html

Naftaly Bennet (Israeli knesset member) say about ISIS fundings:
https://www.youtube.com/watch?v=zMoIBR_2YiQ

Fake JEWISH Al Qaeda Actors
https://www.youtube.com/watch?v=3pQvjuOeHCE
Citera
2014-08-21, 19:19
Medlem
Minipaxs avatar
Läser lite i den andra tråden om James Foley och får intrycket av att människor överlag helst inte vill se klippet, något man absolut inte kan klandra någon för och det får man väl se som ett sorts friskhetstecken.

Hursomhelst så ger ju detta naturligtvis upphov till ytterligare lite konspiratoriskt tänkande (såklart)

Med vetskapen om att gemene man nöjer sig med att lita på det som nyhetskanalerna förmedlar så bryr man sig helt enkelt inte om att försöka fejka en komplicerad avrättning.
Man chansar och gör det enkelt för sig.

Exempel:
Litar du på mig när jag säger att de skar huvudet av honom eller känner du att du måste se efter själv?
Nu händer det saker i normala människors huvuden.
Av uppenbara skäl så kanske man helst slipper att se hemskheter som det här och nöjer sig då istället med att lita på mitt ord.
Om man istället insisterar på att se filmen så kanske man känner skamkänslor, dels för att man visat att man inte litar på mig och dels för att man framstår som lite blodtörstig.

Kanske blev en smula offtopic? eller, känns som funderingen har visst existensberättigande ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in