Citat:
Ursprungligen postat av
Bernt-Benny
USA behöver inte göra en false-flag för att gå in och döda IS, dom har hela världens stöd.
Finns nog inget land som skulle ifrågasätta ett agerande mot ISIS.
False-flag använder dom när dom inte har någon riktig anledning för att gå in i landet.
Irak-kriget började med en tydlig false-flag.
Nog har de stöd för en sådan aktion, jag menar dock på att man under ett längre tidsspann, med en händelse som den här i bagaget, vinner på det opinionsmässigt.
Folket kan med gott samvete sitta i soffan framför sin TV lite längre, utan att den där otäcka känslan av skuld och medlidande börjar irritera och störa deras fredagsmys allt för mycket.
En människas liv i gengäld mot att man får lov att kriga lite längre och skicka goyims in i döden?, solklart val.
Applicera detta under exempelvis Vietnamkriget, har svårt att tänka mig att alla hippies skulle ha vunnit så mycket gehör med sitt brölande om bilder från en avrättning fortfarande satt fastetsat på människors retina.
Det behöver ju kanske inte betyda att om nu detta visar sig vara en false flag, att de har för avsikt att gå in i något land just nu, syftet är att kåta upp folket på krig.
Men vad vet jag, kul att spekulera.