2014-08-21, 14:29
Medlem
1..2..3, japp, 100% bevisat, FALSE FLAG!

Klassisk FB-anda. Vilka är alla dessa foliehattar IRL som vet allt om denna avrättning osv osv.

1+1 blir 2, alltså är min teori rätt. Klockren logik!
Citera
2014-08-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness

Foley själv har varit anställd av den amerikanska regeringen.
Foley arbetar med videofilmande och redigering.
Foley brinner för att göra omvärlden uppmärksam på hur farligt utrikeskorrespondenter har det.
Foley säljer reportageformat efter kundens önskemål.

Intressant
Citera
2014-08-21, 14:50
Medlem
cem77s avatar
Hela ISIS är en False Flag operation. Fråga er vem som har mest att vinna på fortsatt krig och bråk och därmed stödjer dessa terrorister.
Citera
2014-08-21, 15:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Hela ISIS är en False Flag operation. Fråga er vem som har mest att vinna på fortsatt krig och bråk och därmed stödjer dessa terrorister.

Spännande! Var korstågen också en falseflag initierad av lokala vapensmeder? För religion har väl aldrig egentligen legat bakom några krig?
Citera
2014-08-21, 15:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Gå in i IS? Jag är ganska säker på att USA inte ser IS som en nation. Det handlar om att stödja Irak eller gå in i Syrien. IS existerar inte som land för västvärlden.

Vidare är det självklart en FF. Denna dåliga och klippta video får mig att tänka på videon av Nick Berg 2004.

Denna video ser inte ut alls som något ISIS tidigare producerat. Det brukar vara mer stökigt och fler jalla jalla-snubbar som bråkar om vem som ska filma.

Asch då, slarvigt av jänkarna. Efter Kubricks misslyckade månlandning är det märkligt att de valde att väcka honom till liv för detta
Citera
2014-08-21, 15:43
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Storföretagen behöver de amerikanska folket på sin sida, de behöver saker som detta för att de efterblivna jänkarna ska vilja gå ut i krig och skuldsätta sig ännu mer, skicka ut sina söner för att dö.

Det är trots allt inte storföretagarna som vill betala för kalaset, de vill bara casha in på de resurser och möjligheter krigen skapar.

Det är 9/11 all over again. Och människor är lika dumma nu som då.

Släpp pipan.

Inget av det du skrivit passar i nuvarande situation. USA hade redan BÖRJAT sin offensiv, det var därför IS skickade videon.
Och IS är ett så pass läskigt hot att det inte behövs göras en massa falska filmer för att "lura" folket till att låta USA dra ut i krig igen...

Sedan kan filmen visst vara falsk. Men anledningen känns inte riktigt hemma i tråden ännu.
Citera
2014-08-21, 16:02
Medlem
ArchJews avatar
Detta har definitivt nått att göra med mordet på Kennedy. Kennedy mördades för 51 år sedan. 5+1 = 6. 666 är djävulens nummer. Då är det alltså bevisat att utomjordingar finns förklädda som människor på jorden.

*paranoid*
Citera
2014-08-21, 16:07
Medlem
Det som gör videon icke-trovärdig i mina ögon är att Foley är så fruktansvärt lugn och han läser upp meddelandet med väldigt bra flyt och betonar vissa av sakerna väldigt mycket. Är man 1minut från att dö så talar man inte med den känslan och betoningen speciellt när man är tvingad till det. Jag hade hackat, mumlat och gjort bort mig lite pga ren nervositet och ilska då jag inte håller med om ett skit som dom tvingat mig att säga.

Men han pratar nästan från hjärtat vilket kan ge uppfattningen om att
1. Han har konverterat och tycker dom gör rätt och gör detta från hjärtat.
2. Dom har sagt att OM du gör detta talet bra o trovärdigt så får du leva.

Sedan förstår jag inte varför dom ska fakea en sådan avrättning, vi talar om en organisation som avrättar 30-40 barn, äldre och vuxna på 5-10minuter utan minsta problem. Varför ska dom känna sympati för en amerikansk journalist?
Citera
2014-08-21, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Spännande! Var korstågen också en falseflag initierad av lokala vapensmeder? För religion har väl aldrig egentligen legat bakom några krig?

Du menar att jänkarnas nuvarande krig i mellanöstern som ju kom långt innan ISIS har religiösa tecken? Spännande får du gärna utveckla mer om Snakeyboy!
Citera
2014-08-21, 16:15
Bannlyst
Ganska solklart false flag ja.
Citera
2014-08-21, 16:16
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
USA behöver inte göra en false-flag för att gå in och döda IS, dom har hela världens stöd.
Finns nog inget land som skulle ifrågasätta ett agerande mot ISIS.

False-flag använder dom när dom inte har någon riktig anledning för att gå in i landet.
Irak-kriget började med en tydlig false-flag.
Nog har de stöd för en sådan aktion, jag menar dock på att man under ett längre tidsspann, med en händelse som den här i bagaget, vinner på det opinionsmässigt.
Folket kan med gott samvete sitta i soffan framför sin TV lite längre, utan att den där otäcka känslan av skuld och medlidande börjar irritera och störa deras fredagsmys allt för mycket.

En människas liv i gengäld mot att man får lov att kriga lite längre och skicka goyims in i döden?, solklart val.

Applicera detta under exempelvis Vietnamkriget, har svårt att tänka mig att alla hippies skulle ha vunnit så mycket gehör med sitt brölande om bilder från en avrättning fortfarande satt fastetsat på människors retina.

Det behöver ju kanske inte betyda att om nu detta visar sig vara en false flag, att de har för avsikt att gå in i något land just nu, syftet är att kåta upp folket på krig.

Men vad vet jag, kul att spekulera.
Senast redigerad av Minipax 2014-08-21 kl. 16:19.
Citera
2014-08-21, 16:19
Medlem
RadioDDR1s avatar
Att vi inte fick se halshuggningen tror jag beror på att Foley fick sin önskan uppfylld att få ett nackskott framför halshuggning. Man skar således av huvudet av Foley efter att döden inträffat. Hursomhelst Foley är garanterat död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in