2014-08-20, 21:34
Avslutad
Berny kan inte ett skit om filosofi. Det märks tydligt när hon drar helt egna slutsatser om vedertagna sanningar. Pajas har som vanligt övertro på Bernys kunskap och skills.

Berny drunknar för bövelen helt i sitt storhetsvansinne. Jag håller med en annan person i tråden när den sade att hon har ingen sjukdomsinsikt alls, verkligen ingen. Vad hon än själv säger. Det är det som gör henne ganska så farlig.
Citera
2014-08-20, 21:38
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Det är pengar som jag får men inte måste redovisa och har fria tyglar över. Och det i samband med författandet. Inte någon fond för behövande människor. Jag kan förstå vad du menar. Jag är ingen moralisk person och jag kan respektera och förstå vad du säger men ärligt talat så bryr jag mig inte och så sur ser sanningen ut. Oavsett om det är moraliskt förkastligt eller ej.

Tycker fortfarande inte att du har förklarat hur stipendiepengar=egna pengar. Jag är inte heller en "moralisk person" men jag får inte den ekvationen att gå ihop. Det är fortfarande inte dina "egna pengar". Egna pengar vore t.ex. intäkter från sålda böcker. Kanske är det alltså en definitionsfråga men det är inte första gången jag ser det som att du lägger ihop ett och ett och får den önskade siffran på andra sidan likhetstecknet. Kanske är det någon form av egoism som är den matematiska operationen som gör dessa ekvationer lösbara i dina ögon.
Citera
2014-08-20, 21:42
Medlem
motyls avatar
Alla minns väl de här störiga ungarna som varenda klass hade ett exemplar av. De som upptäckte att de inte blev uppmärksammade för bra saker utan istället blev det för de dåliga sakerna. Som utvecklade detta beteende och började kasta sudd på klasskamraterna, trakassera dem och regelbundet blev utkörda ur klassrummet för att alla skulle få ro. De fick lika mycket, om inte mer, uppmärksamhet som de barnen som faktiskt gjorde något bra. Som fick stå ut med dessa klasskamrater som parasiterade. Sedan gick åren och de flesta av dessa ungar växte ifrån den mekanismen som fick dem att söka uppmärksamhet genom att göra dåliga saker. Men vissa fastnade. Får man inte uppmärksamhet när man gör ett försök att göra bra saker får man väl iaf bli bäst på att vara sämst. Problemet är bara att dessa skadade typer tror att eftersom de får så mycket uppmärksamhet (av läkare, läsare, osv) så är de "bäst" men i själva verket så ser ju resten av världen på en med avsmak och lite äckel.
Citera
2014-08-20, 21:44
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Nu tycker absolut inte att det är fel att pajnis blir ställd mot väggen, men jag tror att Berny gör det för att fiska poäng hos er,ni som är aktiva i tråden är hennes nya "in-group", låt er inte luras av "mästermanipulatörskan".

Om jag skulle vara här för att manipulera skulle jag mycket riktigt kunna hoppa på pajnis. Men du får tänka ett varv till. Enkel manipulation. Skulle jag använda strategi skulle jag hoppa på hyper. Jag inbillar mig inte att det går att manipulera er för manipulation bygger på människans vilja att någon ska mena det den säger osv. Grunden för allt med manipulation. Det sista någon av er vill är att tro att jag har en mänsklighet. Jag kan manipulera er genom mina förkastligheter osv. Inte genom att vara mänsklig på något sätt. Alltså är jag inte här för den sakens skull. Jag vill föra en dialog. Ni har suttit här några år. Vi kan lika gärna ta ett snack och sen får ni sköta tråden själv igen.

Det finns fler sätt att manipulera. Jag menade dock inte att detta skulle vara en överlagd och planerad aktion, som en sådan manipulation du beskriver, utan snarare något som "du" gör "automatiskt" eftersom du just nu har en önskan att bli accepterad av tråden. Även om du själv kanske inte ser och/eller förstår det. Du får inte glömma att ens undermedvetna inte alltid är i samspel med ens tänkande jag utan oftast spelar i en annan dimension.
Citera
2014-08-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hatten av till dig Berny, du har troligtvis lyckats manipulera ett par personer i den här tråden. Att kalla Pajnis efterbliven är helt klart ett smart move och det är verkligen extremt komiskt, det kan jag inte förneka, men tack gode gud är det i alla fall minst en mer än jag som ser igenom det. Du lyckades hålla fasaden ett par dagar men nu börjar det krackelera och du segla ut i storhetsvansinnet och skitsnacket igen. Att du skulle ha någon hemlig överenskommelse med din läkare på INM? Give me a break. Du har säkert en mycket god förmåga att sniffa upp korrupta läkare som är villiga att skriva ut lite vad du önskar bara du särar eller betalar för det. Men hela det här "jag gör vad jag vill, jag snackar mig ur vilken anmälan som helst, jag har hemliga överenskommelser med valfri viktigt eller högt uppsatt person", glöm det. Och gällande min identitet som du sitter och hintar om så är det bara ytterligare skitsnack. Du kommer aldrig veta vem jag är, inte för att jag har något att dölja, utan för att jag inser att du retar dig på att inte veta vem jag är och det räcker för mig för att se till att du aldrig någonsin kommer få reda på det.

Tackar! Men du borde lyfta den högre
Citera
2014-08-20, 21:52
Medlem
Citat:
Det finns fler sätt att manipulera. Jag menade dock inte att detta skulle vara en överlagd och planerad aktion, som en sådan manipulation du beskriver, utan snarare något som "du" gör "automatiskt" eftersom du just nu har en önskan att bli accepterad av tråden. Även om du själv kanske inte ser och/eller förstår det. Du får inte glömma att ens undermedvetna inte alltid är i samspel med ens tänkande jag utan oftast spelar i en annan dimension.

Jag har en önskan om förståelse till viss del, dialog skulle ju vara meningsfullt. Och om jag nu manipulerar så vad gör det? Då speglar det för er den person ni talar om? Men jag manipulerar när jag berättar om detta också. Ni ser. Vad spelar mina motiv för roll? Jag svarar och ni har ofta intressanta tankar och jag protesterar inte. Jag vill bli accepterad på det sättet att ni för denna dialog. Oavsett motiv oavsett trovärdighet.
Citera
2014-08-20, 21:53
Medlem
Citat:
Tycker fortfarande inte att du har förklarat hur stipendiepengar=egna pengar. Jag är inte heller en "moralisk person" men jag får inte den ekvationen att gå ihop. Det är fortfarande inte dina "egna pengar". Egna pengar vore t.ex. intäkter från sålda böcker. Kanske är det alltså en definitionsfråga men det är inte första gången jag ser det som att du lägger ihop ett och ett och får den önskade siffran på andra sidan likhetstecknet. Kanske är det någon form av egoism som är den matematiska operationen som gör dessa ekvationer lösbara i dina ögon.

Precis. Det har jag faktiskt inte förnekat här.
Citera
2014-08-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Berny kan inte ett skit om filosofi. Det märks tydligt när hon drar helt egna slutsatser om vedertagna sanningar. Pajas har som vanligt övertro på Bernys kunskap och skills.

Berny drunknar för bövelen helt i sitt storhetsvansinne. Jag håller med en annan person i tråden när den sade att hon har ingen sjukdomsinsikt alls, verkligen ingen. Vad hon än själv säger. Det är det som gör henne ganska så farlig.

Jag vet inte ens vad jag har för sjukdom så hur ska jag kunna ha insikt i den då?
Citera
2014-08-20, 22:05
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Jag har en önskan om förståelse till viss del, dialog skulle ju vara meningsfullt. Och om jag nu manipulerar så vad gör det? Då speglar det för er den person ni talar om? Men jag manipulerar när jag berättar om detta också. Ni ser. Vad spelar mina motiv för roll? Jag svarar och ni har ofta intressanta tankar och jag protesterar inte. Jag vill bli accepterad på det sättet att ni för denna dialog. Oavsett motiv oavsett trovärdighet.

Om vi då sitter här och har en dialog och du nu har en chans att spegla dig så som du vill bli sedd, då spelar dina motiv såklart en stor roll, eftersom vi ju sitter här och bedömer dig, det är ju hela meningen med tråden. Vilken roll dina motiv spelar, vilka de än är, varierar från användare till användare eftersom vi alla har olika perspektiv och försöker förstå olika aspekter av dig som spektakel.

Jag själv, t.ex., är nyfiken på att veta vad du ville få ut av att i ditt senaste inlägg riktat till pajnis skriva

Citat:
Du är den svaga här pajnis. Vet du vad ordet betyder? Svag? Hur skulle du beskriva det?

Vad vill du åstadkomma med att skriva till den här personen, som redan till och med uttryckligen tagit avsked från tråden, att denne är svag? Vad är ditt motiv till det?
Citera
2014-08-20, 23:45
Medlem
Denosynliges avatar
Berny tycker att vi ofta anmärker för att anmärka. I vissa fall kan det ju självklart vara så. Jag ville bara säga att bara för att jag och Berny delar åsikter om pajnis så betyder inte det att jag inte längre är övertygad om vilken skitstövel hon oftast är. Jag har fortfarande samma åsiker om henne som jag hade innan vi höll med varandra om pajnis.

Att påpeka att Berny gjorde något bra för en gångs skull och åtminstone ett försök till att ställa saker till rätta kan ju knappast skada eller hur? Och det betyder inte att jag ändrat uppfattning om henne i övrigt heller. Jag tycker helt enkelt att hon förtjänar bra respons över en sån här grej. Liksom jag hade inte heller velat sätta mig och erkänna en sån här tung grej efter typ ett helt decennium dessutom. Och fan jag har gjort och sagt grejer när jag var ung och dum som man skämts som fan över i efterhand och mitt bagage är inte ens i närheten lika tungt som Bernys (inte för att vi håller på och jämför här nu men) och jag tycker mitt är alldeles tillräckligt pinigt.

Jag kan förstå att Berny iaf inte är helt jävla genomrutten, självklart har hon sin fina drag som vem som helst. Men jag hade blivit glad för hennes skull om hon faktiskt på allvar tog tag i sitt liv och stannade kvar i samma spår efter det, problemet är bara att det är tvärs emot hennes natur vid det här laget. Tyvärr har jag tappat hoppet för längesen. Känns som att Berny fortfarande lever efter sina egna reglar som om hon fortfarnde hon tror att hon är "queen of survival".
Citera
2014-08-21, 00:16
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Citat:
Nu tycker absolut inte att det är fel att pajnis blir ställd mot väggen, men jag tror att Berny gör det för att fiska poäng hos er,ni som är aktiva i tråden är hennes nya "in-group", låt er inte luras av "mästermanipulatörskan".

Om jag skulle vara här för att manipulera skulle jag mycket riktigt kunna hoppa på pajnis. Men du får tänka ett varv till. Enkel manipulation. Skulle jag använda strategi skulle jag hoppa på hyper. Jag inbillar mig inte att det går att manipulera er för manipulation bygger på människans vilja att någon ska mena det den säger osv. Grunden för allt med manipulation. Det sista någon av er vill är att tro att jag har en mänsklighet. Jag kan manipulera er genom mina förkastligheter osv. Inte genom att vara mänsklig på något sätt. Alltså är jag inte här för den sakens skull. Jag vill föra en dialog. Ni har suttit här några år. Vi kan lika gärna ta ett snack och sen får ni sköta tråden själv igen.

Korrekt. (OCD-perfektionismen tog tag i mej så jag var tvungen att fixa till den där citats-biten genom att lägga till en "]" på slutet där.. om någon undrade över en sådan detalj)

Citat:
Det är pengar som jag får men inte måste redovisa och har fria tyglar över.

Men va bra.. så har vi rett ut detta också (jag slängde nämligen ut en öppen fråga om just detta många sidor bakåt)!
Senast redigerad av Hyperexium 2014-08-21 kl. 00:24.
Citera
2014-08-21, 00:44
Medlem
Det finns några saker angående Bernys såkallade manipulation som får mig att tänka på osäkra förpubertala personers desperata jakt efter bekräftelse och tillhörighet.
1. Hennes onödigt långa och många utläggningar om pajnis. Där hon verkligen vill cementera bilden av pajnis som en obegåvad totalt utfryst mobboffer, klassisk mobbningsmetod för att själv skaffa tillhörighet hos de personer i tråden hon finner det fördelaktigt att ligga på samma nivå som. Hon drar det dessutom såklart ett ytterligare steg för långt genom att (eventuellt) ljuga om ett mail hon ska ha fått från den potentiella pajnis som får p att framstå som ännu sorgligare. B verkar inte vilja eller kunna förstå att hennes "hat" av pajnis inte spelar någon som helst roll för övriga forummedlemmars syn på henne själv.
2. Hur hon pejlat av vilka forumets "höjdare" är. (Dvs. Kardnialvokal och sinfon ) och skamlöst flörtar med dem för att få deras bekräftelse.
3. Det tillfredsställande men också otroligt sorgliga i att hon genomskådas och misslyckas med sina strategier. I livet utanför flashback, finest, och youtubevideos är det fortfarande berny som bor i en lss lägenhet med en collie som lojalaste vän, levande på gamla meriter som består i två fiktiva självbiografier och 1000 brända broar. Medan pajnis antagligen lever ett hyfsat gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer. (Enbart spekulationer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in