Citat:
Ursprungligen postat av
berny
Jag har en önskan om förståelse till viss del, dialog skulle ju vara meningsfullt. Och om jag nu manipulerar så vad gör det? Då speglar det för er den person ni talar om? Men jag manipulerar när jag berättar om detta också. Ni ser. Vad spelar mina motiv för roll? Jag svarar och ni har ofta intressanta tankar och jag protesterar inte. Jag vill bli accepterad på det sättet att ni för denna dialog. Oavsett motiv oavsett trovärdighet.
Om vi då sitter här och har en dialog och du nu har en chans att spegla dig så som du vill bli sedd, då spelar dina motiv såklart en stor roll, eftersom vi ju sitter här och bedömer dig, det är ju hela meningen med tråden. Vilken roll dina motiv spelar, vilka de än är, varierar från användare till användare eftersom vi alla har olika perspektiv och försöker förstå olika aspekter av dig som spektakel.
Jag själv, t.ex., är nyfiken på att veta vad du ville få ut av att i ditt senaste inlägg riktat till pajnis skriva
Citat:
Du är den svaga här pajnis. Vet du vad ordet betyder? Svag? Hur skulle du beskriva det?
Vad vill du åstadkomma med att skriva till den här personen, som redan till och med uttryckligen tagit avsked från tråden, att denne är svag? Vad är ditt motiv till det?