Citat:
Du verkar omogen för att vara 40 år. För det mesta finns det regler för boende, oftast är det att det ska vara tyst efter kl 22. Om du inte klarar att ta hänsyn till andra ska du kanske inte bo på detta sätt? jag hoppas att din värd fått en ordentlig varning för vilken typ av boende du är och följer upp detta vid kommande problem. Sen, som någon redan sagt här, om det är en fest med hög musik och mycket alkohol är det inte alltid så lätt att ringa på och klaga när man inte vet vad som händer. Men kanske har du fått en varning och försöker sköta dig i framtiden?
Du verkar inte direkt påläst. Man får aldrig störa granar oavsett tid. Att det ska vara tyst efter klockan 22:00 menar att standardljud som diskmaskiner, möbelflyttning osv. inte skall förekomma. Det är ingen idé att diskutera om du ändå inte kan förhålla dig till fakta.
Nu var det en inflyttningsfest med bara 8 deltagare. Musiken var inte hög utan det var nog våra röster och en öppen balkongdörr som gjorde att någon störde sig. Oberoende så menade jag på att det var felaktigt gjort av grannen att ta upp det här med hyresvärden dagarna efter och inte när störningen var aktuell. Jag har haft en fest det senaste halvåret. Stör sig folk nu på att man har roligt ibland tycker jag man kan flytta till en jordkällare ute i skogen. Det ska vara okej att ha en fest en gång per år såvida man inte har extrema volymer - något jag icke hade.
Dessutom är jag inte 40 år utan 34 år, vilket är närmare 40 än att vara en snorunge, men din läsförståelse verkar inte vara på topp.