2014-08-20, 15:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Del 1

Ingen uppfattning eller undviker du debatten?

Läser man mellan raderna så är din uppfattning att KJ är oskyldig till ryktesspridningen. Allt är "mobbarnas" fel.

Förhör Pat*ik He*tzberg, fub s1272:
Hittade Patrik på allt detta? Eller snappade han upp ett och annat från KJ själv?

Förhör Olss*n, L*vi, fup s1458: Från KJ själv?

Förhör Lindhol*, A*anda, fup s1411:

Han har i tid och otid gått runt på stan i militärkläder, ibland med softairgunvapen på sig, vad jag förstått. Upphov till ryktesspridning "speciell" och "psykiska besvär"?

Jag har en uppfattning i ryktesfrågan - dvs att flertalet rykten har noll bärighet vilket jag också har rätt i sak om.

Jag sa också att jag inte hade en uppfattning om KJ's del i några av dessa rykten, eftersom jag anser att det näppeligen påverkar faktumet att ryktena existerat. Pojkar i denna ålder brukar vara bra på att överdriva och förvränga saker för att vara tuff och cool och passa in i "gänget".
Citera
2014-08-20, 15:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Olika hypoteser kan också prövas med avseende på tänkbara GM:s tillgång till okontrollerade lokaler för förvaring av VB eller hennes kvarlevor.
Då bör förstås den vars bagageutrymme i vilket man funnit blod inkl. blodiga föremål utsättas för en minutiös granskning med avseende på möjliga lokaler, hjälpmedel och hjälpredor.

Betr. MB måste lokalmöjligheter mm sammanvägas med alla de omständigheter som talar mot att han skulle ha något att göra med mord och styckning. Till detta kommer så den fullständiga avsaknaden av motiv, för såvitt du inte vill hävda att VB, som sms:at i tid och otid men trots att AN kontaktats av skvallertackan AF samt VB inför ögonen på AN suttit i framsätet på MB:s bil inte ens stängts av från allt vad träning heter, utgjort ett regelrätt hot mot MB:s fortsatta existens. AN:s kommentarer på fb talar också med styrka för att VB alls inte utgjorde något hot; allt hon gjorde eller skulle komma att göra skulle vad MB anbelangar bara ha kunnat avfärdas som att hon var konstig eller efterhängsen varför hon nu efter flera tillsägelser inte längre var välkommen till träningsklubben. Och i allra värsta fall fick han väl tala med hennes föräldrar för att inskärpa allvaret.

Det första förhöret med MB ägde rum den 8/5 kl. 17:45; han förnekar intimt samröre med VB. Men redan 22:41 erkänner han förhållandet. AN får av MB reda på detta den 9/5 c:a kl. 13:20 (FUP, s. 1105). Fre 10/5 kl. 04:43 resp. på em skriver AN sina hätska kommentar - och då vet hon alltså att MB varit otrogen och att det egentligen är honom hon är mest förbannad och besviken på. - Tror du att AN - om hon vetat att hon och MB inte anlänt hem med samma taxi, eller att MB inte tillbringat natten hemma - skulle ha skrivit dessa kommentarer och därmed riskerat att åtalas för skyddande av brottsling? - Det hela faller redan här - och då har jag ändå inte tagit med alla andra aspekter man kan lägga på VB:s skadebild, det befängda att söka skjuta skulden på KJ, det uppenbara risktagandet, MB:s göranden och låtanden enl. spanings-PM mm.
Citera
2014-08-20, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då bör förstås den vars bagageutrymme i vilket man funnit blod inkl. blodiga föremål utsättas för en minutiös granskning med avseende på möjliga lokaler, hjälpmedel och hjälpredor.
Det har gjorts.
Citat:
Betr. MB måste lokalmöjligheter mm sammanvägas med alla de omständigheter som talar mot att han skulle ha något att göra med mord och styckning. Till detta kommer så den fullständiga avsaknaden av motiv, för såvitt du inte vill hävda att VB, som sms:at i tid och otid men trots att AN kontaktats av skvallertackan AF samt VB inför ögonen på AN suttit i framsätet på MB:s bil inte ens stängts av från allt vad träning heter, utgjort ett regelrätt hot mot MB:s fortsatta existens. AN:s kommentarer på fb talar också med styrka för att VB alls inte utgjorde något hot; allt hon gjorde eller skulle komma att göra skulle vad MB anbelangar bara ha kunnat avfärdas som att hon var konstig eller efterhängsen varför hon nu efter flera tillsägelser inte längre var välkommen till träningsklubben. Och i allra värsta fall fick han väl tala med hennes föräldrar för att inskärpa allvaret.
Vad talar mot att MB skulle ha något att göra med mord och styckning? Han hade tid, rum och medel. Han hade motiv att bli av med stalkern, och hans fru hade motiv att bli av med rivalen.
Citat:
Det första förhöret med MB ägde rum den 8/5 kl. 17:45; han förnekar intimt samröre med VB. Men redan 22:41 erkänner han förhållandet. AN får av MB reda på detta den 9/5 c:a kl. 13:20 (FUP, s. 1105). Fre 10/5 kl. 04:43 resp. på em skriver AN sina hätska kommentar - och då vet hon alltså att MB varit otrogen och att det egentligen är honom hon är mest förbannad och besviken på. - Tror du att AN - om hon vetat att hon och MB inte anlänt hem med samma taxi, eller att MB inte tillbringat natten hemma - skulle ha skrivit dessa kommentarer och därmed riskerat att åtalas för skyddande av brottsling? - Det hela faller redan här - och då har jag ändå inte tagit med alla andra aspekter man kan lägga på VB:s skadebild, det befängda att söka skjuta skulden på KJ, det uppenbara risktagandet, MB:s göranden och låtanden enl. spanings-PM mm.
AN:s kommentarer på Facebook stärker misstanken. Du tänker tvärtom om du tror att en åtgärd som stärker misstanken försvagar den. Det hade varit mer riskfyllt att inte ge KJ skulden, då hade polisen riktat misstankar mot MB.
Citera
2014-08-20, 16:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag har en uppfattning i ryktesfrågan - dvs att flertalet rykten har noll bärighet vilket jag också har rätt i sak om.

Jag sa också att jag inte hade en uppfattning om KJ's del i några av dessa rykten, eftersom jag anser att det näppeligen påverkar faktumet att ryktena existerat. Pojkar i denna ålder brukar vara bra på att överdriva och förvränga saker för att vara tuff och cool och passa in i "gänget".
Ett annat exempel på detta är vad KJ försökt slå i IG:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1393
I tillfrågades om hon känner till om K har några ovänner. I uppgav att det inte är något hon känner till men K har berättat följande för henne när de var tillsammans:
När K var yngre var han springpojke till någon form av maffia. K ville inte prata om detta så mycket men han sa till I att han var springpojke till någon som hade med droger att göra. K berättade för I att han fick ovänner i samband med att han inte ville vara med längre.
Observera här att det aldrig är KJ:s fel; om någon är förbannad på honom så beror det alltid på att han agerat rättrådigt; med "rättspatos", och att alla andra haft fel eller agerat omoraliskt. - Ett annat exempel är hans ljugerier när han sökte till GMU: att inte hans lögner hade upptäckts tyckte han var anmärkningsvärt och helt inkompetent; inte det faktum att han ljugit; det var inte på långa vägar lika förkastligt - nej, man skulle nog närmast vilja säga att det var på tiden att någon ljög så att inkompetensen kom i dagen och man kanske tvingades se över ansökningsförfarandet.
Citera
2014-08-20, 16:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det har gjorts.
Även samtliga utrymmen på S-by-l?
Citera
2014-08-20, 16:29
Medlem
Citat:
Det bör vara den här nyckeln du menar:
http://speedy.sh/wdSM6/Nyckel.jpg
Det dyker inte upp någon bild.
Citera
2014-08-20, 16:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag anser att KJ ska frias i brist på bevis, men jag inser att det inte finns tillräckligt för resning.

Jag anser det bortom rimligt tvivel att VB gick på Lejonbacksvägen.
Jag anser det uteslutet att VB efter ett larmförsök hemma hos den vars bagageutrymme befanns vara besudlat med hennes blod promenerar på Lejonbacksvägen (i vilken riktning det än vara må) och sedan plockas upp av en bil vars förare eller handgångne man planterar blod i KJ:s bil, lägger en delad rulle sårtejp på KJ:s badrumsskåp, låtsas glömma en packe blodiga tejpbitar i VB:s hår, snor hans egentillverkade kniv med kulskaft, trollar bort en tredje säng under föregivande att denna förvandlats till låda och underlägg för airsoftvapen, viskar till KJ att han ska radera allt vad heter VB från sin mobil (vilket han också åtlytt långt dessförinnan genom att radera henne från sin fb), imiterar en offensiv, ambivalent styckning, imiterar likaledes ett udda mordvapen och precisa, utstuderat sadistiska stick/hugg på en kropp dessförinnan helt oförmögen att röra sig, intalar KJ att han ensam bör vara den förste som genomsöker ödehuset, osv.
Citera
2014-08-20, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Även samtliga utrymmen på S-by-l?
Det framgår inte av FUP, men det insåg säkert även polisen att det var meningslöst att leta där. Synd att polisen inte insåg det meningsfulla i att söka i den uppsjö av lokaler MB/AN hade till sitt förfogande.
Citera
2014-08-20, 16:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag anser det uteslutet att VB efter ett larmförsök hemma hos den vars bagageutrymme befanns vara besudlat med hennes blod promenerar på Lejonbacksvägen (i vilken riktning det än vara må) och sedan plockas upp av en bil vars förare eller handgångne man planterar blod i KJ:s bil, lägger en delad rulle sårtejp på KJ:s badrumsskåp, låtsas glömma en packe blodiga tejpbitar i VB:s hår, snor hans egentillverkade kniv med kulskaft, trollar bort en tredje säng under föregivande att denna förvandlats till låda och underlägg för airsoftvapen, viskar till KJ att han ska radera allt vad heter VB från sin mobil (vilket han också åtlytt långt dessförinnan genom att radera henne från sin fb), imiterar en offensiv, ambivalent styckning, imiterar likaledes ett udda mordvapen och precisa, utstuderat sadistiska stick/hugg på en kropp dessförinnan helt oförmögen att röra sig, intalar KJ att han ensam bör vara den förste som genomsöker ödehuset, osv.
Att VB gick på Lejonbacksvägen är inget hinder för KJ att vara mördaren. Det är dock knappast någon som har utfört det du raljerar om.
Citera
2014-08-20, 16:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Försök inte vränga ord och innehåll igen; det börjar vid det här laget bli alltför tröttsamt.
Jag förvrängde inte ord och innehåll, obefogade och omotiverade påhopp börjar bli ännu mer tröttsamt.
Citera
2014-08-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Det var exakt det jag ville sätta fingret på med mitt tvådelade inlägg. Att KJ visst påverkat ryktenas existens.

Noll bärighet, håller jag med om. Det mesta är dynga vare sig ryktena kommer från KJs mun eller någon annans.
Citera
2014-08-20, 17:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det dyker inte upp någon bild.
De har ändrat på siten. - Se "Limited download" - tryck på "Slow Download".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in