2014-08-20, 11:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ta en titt på bilden av kj arsenal av vapen som ligger på ett bord samt där det till vänster på bild ligger en stor kniv. Under kniven sticker det fram en nyckel. Har ingen bild att bifoga men du kan säkert gräva fram den. På bild finns en väska med magasin, ett assault rifle, en mini och en pistol samt lite kläder och en stor kniv (plus den där nyckeln...)
Det bör vara den här nyckeln du menar:
http://speedy.sh/wdSM6/Nyckel.jpg
Citera
2014-08-20, 12:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är inte mitt påhitt. Du hoppade in i en diskussion som började här:
Försök inte vränga ord och innehåll igen; det börjar vid det här laget bli alltför tröttsamt.
Citera
2014-08-20, 12:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
/.../ En omfattande husrannsakan är fullbordad och vid den hittades ingenting.
Frånsett två fordon som bärgas, husrannsakan på F-vägen inkl. tillhörande förråd, ytsök med kriminalsökhund på sommarstugetomten (och angränsande tomt samt även de tre stigar/vägar som finns i närheten av stugan vid A-sjön), eftersök av kvitton A-sjön: Var finns protokollen från S-by-l:s bostadshus, härbre, garage och bodar? Var finns ytsöken på på S-by-l:s tomt?

Det är givetvis elementärt att avsöka utrymmen och områden där en mt kan ha vistats i anslutning till ett brott, och detta i all synnerhet som mt i det här fallet också har hänvisat till att han brukat hålla till hos föräldrarna när han pysslat med olika praktiska göromål, förvarat sina alster och verktyg på denna plats, osv.
Citera
2014-08-20, 12:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Frånsett två fordon som bärgas, husrannsakan på F-vägen inkl. tillhörande förråd, ytsök med kriminalsökhund på sommarstugetomten (och angränsande tomt samt även de tre stigar/vägar som finns i närheten av stugan vid A-sjön), eftersök av kvitton A-sjön: Var finns protokollen från S-by-l:s bostadshus, härbre, garage och bodar? Var finns ytsöken på på S-by-l:s tomt?

Det är givetvis elementärt att avsöka utrymmen och områden där en mt kan ha vistats i anslutning till ett brott, och detta i all synnerhet som mt i det här fallet också har hänvisat till att han brukat hålla till hos föräldrarna när han pysslat med olika praktiska göromål, förvarat sina alster och verktyg på denna plats, osv.
Har du någon teori om varför en styckning skulle ha skett efter transport?
Citera
2014-08-20, 12:39
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den så kallade slasken i en brottsutredning hos polismyndigheten i Norrbotten blir inte offentlig i samband med att åtal väcks, enligt ett kammarrättsbeslut. Polisen behöver inte lämna ut uppgifter.

http://www.dagensjuridik.se/2014/08/kammarratten-slasken-blir-inte-offentlig-nar-atal-vacks-polisen-behover-inte-lamna-ut-uppgif

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Låter ju i artikeln som att grävaren försökte få ut en diarieförteckning och inte innehållsförteckningar - det är ju inte riktigt samma sak vad jag förstår. Kan det där verkligen stämma?
Citera
2014-08-20, 12:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Har du någon teori om varför en styckning skulle ha skett efter transport?
Kroppen blev betydligt lättare att hantera - och jag utesluter inte att luststyckning ingår i motivbilden. Med stor sannolikhet var VB bara oskadliggjord/skadad första gången hon åkte in i bagaget. - Hon kan ha åkt in i härbret eller i någon annan bod vid midnatt 4-5/5.
Citera
2014-08-20, 12:52
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:

Och du tror inte man sökt igenom dessa utrymmen noggrant i detta fall?
Citera
2014-08-20, 12:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
/.../ Likstelhet i kropp och ben efter två veckor i ett sommarvarmt Boden? Vem hade tillgång till ett kylrum?
Eller: Vem höll liv i VB ett tag?
Citera
2014-08-20, 13:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Och du tror inte man sökt igenom dessa utrymmen noggrant i detta fall?
Nej, jag kan inte hitta något om detta varför jag misstänker det värsta. - Däremot sökte man ju av sommarstugetomten vid A-sjön. - Man frågade JJ 21/8 om han haft en märlspik, i stället för att dessförinnan ha gjort en inventering av verktygsbeståndet.
Citera
2014-08-20, 13:09
Medlem
Citat:

Om nu kriminalteknikerna missat detta är det ju skandal. Personligen tror jag att dom gjort ett bättre arbete än så...
Fast vem vet, dom missade ju MB/AN s hem...
Citera
2014-08-20, 13:17
Bannlyst
Citat:
Som sagt, det är KJ:s skuld jag betvivlar. Jag kan inte bevisa någon annans skuld, och det behövs inte för att KJ ska frias.
För tydlighetens skull vill du ha godheten att delge tråden på vilka grunder du anser att Kristoffer Johansson ska frias. Med frias menar du då att det ska ske via resning? Menar du att det finns underlag till det?

Det är ibland svårt att hänga med i mitt tycke i din ambivalenta hållning i diskussionerna här. När du diskuterade om VB varit gåendes ute efter att hon lämnat Kristoffers lägenhet, var det din seriösa mening att så är fallet eller var det en spekulation. Skriver du medvetet dina inlägg så att mindre insatta ska få uppfattningen att det är fakta du levererar?
Citera
2014-08-20, 13:18
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Kroppen blev betydligt lättare att hantera - och jag utesluter inte att luststyckning ingår i motivbilden. Med stor sannolikhet var VB bara oskadliggjord/skadad första gången hon åkte in i bagaget. - Hon kan ha åkt in i härbret eller i någon annan bod vid midnatt 4-5/5.

Luststyckning, vad är det? Har jag aldrig hört talas om.

Däremot vet jag att tungt kriminella tar droger för att klara av en styckning.

Två intressanta klipp om mordet från Efterlyst:
Den 22 maj -13: http://www.webbtv.se/efterlyst-tv3/9503 (från 1.00 i klippet och Martin Gramm kommenterar styckningen 7:45)

Den 29 maj -13: http://www.webbtv.se/efterlyst-tv3/9840 (ca 6 och 36 minuter in i klippet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in