2014-08-20, 14:21
Medlem
Havremopedens avatar
Inflyttningsfest i all ära men skrev du en notis i trappuppgången eller liknande för detta ändamål? Om du gjort detta så tycker jag det är fjantigt av dem att höra av sig till hyresvärden.

Skriv alltid något papper med informationen och sätt upp i trappuppgången så kommer det vara lugnt.
Citera
2014-08-20, 14:25
Medlem
Magnums avatar
Bra att grannarna visar nyinflyttade snorvalpar vilka som bestämmer! NuLugnarDuNerDig!
Citera
2014-08-20, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Inflyttningsfest i all ära men skrev du en notis i trappuppgången eller liknande för detta ändamål? Om du gjort detta så tycker jag det är fjantigt av dem att höra av sig till hyresvärden.

Skriv alltid något papper med informationen och sätt upp i trappuppgången så kommer det vara lugnt.

Nej, det gjorde jag inte. Bara för man skriver en lapp får man inte störa. Jag nekar inte att ljudnivån kan ha varit hög men det som stör mig är att personen i fråga inte kan be mig sänka. Inte heller ringa störningsjouren vilket gör att jag tycker klagomålet är mer en hämnd. Personen har väntat tills dagen efter för att säga till hyresvärden. Jag tror det är mina SD-diskussioner på balkongen som skapar hat.
Citera
2014-08-20, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Bra att grannarna visar nyinflyttade snorvalpar vilka som bestämmer! Nulugnardunerdig!

Vi ALLA är nyinflyttade. Snorvalp och snorvalp, jag närmare mig 40.
Citera
2014-08-20, 14:28
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Vi ALLA är nyinflyttade. Snorvalp och snorvalp, jag närmare mig 40.

I dina 80-åriga grannars ögon är du ändå en snoris!
Citera
2014-08-20, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
I dina 80-åriga grannars ögon är du ändå en snoris!

Den äldsta i hela byggnaden är 47 år. Majoriteten är runt 20 år.
Citera
2014-08-20, 14:34
Medlem
Havremopedens avatar
Nej jag menar inte att man får störa för att man lägger upp en lapp i trappuppgången. Det visar respekt mot människorna som bor i huset, vilket kan få dem på trevligare tankar när dom hör ditt oljud
Citera
2014-08-20, 14:36
Medlem
CommonSenses avatar
Finns folk som har svårt att knacka på och säga till om ljudet är för högt. Sen vet man aldrig vad det kan vara för en psykopat bakom dörren.

Om du är 40 så borde du veta bättre än att störa grannar
Citera
2014-08-20, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Finns folk som har svårt att knacka på och säga till om ljudet är för högt. Sen vet man aldrig vad det kan vara för en psykopat bakom dörren.

Om du är 40 så borde du veta bättre än att störa grannar

Jag stör inte med flit, men jag tänker inte sitta tyst 21:00 på en fredag när jag har inflyttningsfest för att någon inte vågar be mig sänka ljudnivån. Det är snarare du som borde flytta ut till en stuga om du har sådana problem med ljud. Jag respekterar mina grannar och jag har full förståelse att man festar ibland. Det som är problemet är att grannen kan ringa och klaga dagen efter men inte be mig sänka när jag har en högre ljudnivå vilket får mig att tro att han gör det för att jävlas, men så långt kunde väl inte du räknat ut?
Citera
2014-08-20, 14:50
Medlem
Pope666s avatar
Det var jag som ringde o klagade. Det du kallar för "lite störande" var extremt hög ljudnivå. Ringde direkt till värden. Vissa av oss ska faktiskt jobba dagen därpå!

Jävla snorvalp, bra att du fick en varning.

/Arg bussförare
Citera
2014-08-20, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Det var jag som ringde o klagade. Det du kallar för "lite störande" var extremt hög ljudnivå. Ringde direkt till värden. Vissa av oss ska faktiskt jobba dagen därpå!

Jävla snorvalp, bra att du fick en varning.

/Arg bussförare

Det hade väl inte direkt förvånat mig eftersom personen i fråga uppskattar sin anonymitet.

/Ledsen granne
Citera
2014-08-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Jag stör inte med flit, men jag tänker inte sitta tyst 21:00 på en fredag när jag har inflyttningsfest för att någon inte vågar be mig sänka ljudnivån. Det är snarare du som borde flytta ut till en stuga om du har sådana problem med ljud. Jag respekterar mina grannar och jag har full förståelse att man festar ibland. Det som är problemet är att grannen kan ringa och klaga dagen efter men inte be mig sänka när jag har en högre ljudnivå vilket får mig att tro att han gör det för att jävlas, men så långt kunde väl inte du räknat ut?

Du verkar omogen för att vara 40 år. För det mesta finns det regler för boende, oftast är det att det ska vara tyst efter kl 22. Om du inte klarar att ta hänsyn till andra ska du kanske inte bo på detta sätt? jag hoppas att din värd fått en ordentlig varning för vilken typ av boende du är och följer upp detta vid kommande problem. Sen, som någon redan sagt här, om det är en fest med hög musik och mycket alkohol är det inte alltid så lätt att ringa på och klaga när man inte vet vad som händer. Men kanske har du fått en varning och försöker sköta dig i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in