Citat:
Ursprungligen postat av
Siccature
Jag stör inte med flit, men jag tänker inte sitta tyst 21:00 på en fredag när jag har inflyttningsfest för att någon inte vågar be mig sänka ljudnivån. Det är snarare du som borde flytta ut till en stuga om du har sådana problem med ljud. Jag respekterar mina grannar och jag har full förståelse att man festar ibland. Det som är problemet är att grannen kan ringa och klaga dagen efter men inte be mig sänka när jag har en högre ljudnivå vilket får mig att tro att han gör det för att jävlas, men så långt kunde väl inte du räknat ut?
Du verkar omogen för att vara 40 år. För det mesta finns det regler för boende, oftast är det att det ska vara tyst efter kl 22. Om du inte klarar att ta hänsyn till andra ska du kanske inte bo på detta sätt? jag hoppas att din värd fått en ordentlig varning för vilken typ av boende du är och följer upp detta vid kommande problem. Sen, som någon redan sagt här, om det är en fest med hög musik och mycket alkohol är det inte alltid så lätt att ringa på och klaga när man inte vet vad som händer. Men kanske har du fått en varning och försöker sköta dig i framtiden?