2014-08-20, 11:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Ny karta på g. D-Day!

http://youtu.be/tBqIVysUGxw

-------

Satt och läste lite äldre inlägg på FTR. Det här fångade mitt öga:

A public service announcement. A former player of one of the biggest clans on EU server (R1SE) and former deputy commander of the clan, dariuks1, looted 50k gold from the clan treasury and clanquitted. Please be wary not to recruit a thief in your clan.

Strangely enough, an old player from the CSA-3 clan, Fandajedoma, did exactly the same thing (70k gold) recently, so be careful about that guy as well. I was saving it for the Hall of Shame, but hell, it’s better you know now.

Visste inte att man kunde göra så? Kanske skulle bli deputy commander ändå...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-20 kl. 11:38.
Citera
2014-08-20, 11:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ny karta på g. D-Day!

http://youtu.be/tBqIVysUGxw

-------

Satt och läste lite äldre inlägg på FTR. Det här fångade mitt öga:

A public service announcement. A former player of one of the biggest clans on EU server (R1SE) and former deputy commander of the clan, dariuks1, looted 50k gold from the clan treasury and clanquitted. Please be wary not to recruit a thief in your clan.

Strangely enough, an old player from the CSA-3 clan, Fandajedoma, did exactly the same thing (70k gold) recently, so be careful about that guy as well. I was saving it for the Hall of Shame, but hell, it’s better you know now.

Visste inte att man kunde göra så? Kanske skulle bli deputy commander ändå...

På samma ställe: well trutolife27 from NA stole 250k gold from TESLA treasury 6 months ago which resulted in pretty much disbandment of the clan.
Citera
2014-08-20, 13:45
Medlem
bambulansens avatar
Förklara det här med bots för en pappskalle och hur vet/ser man att det är just en bot?
Citera
2014-08-20, 14:04
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Förklara det här med bots för en pappskalle och hur vet/ser man att det är just en bot?

Kalla någon för bot - får du ett skott i arslet, då är det ingen bot

Nej men det märks på deras rörelser av framförandet av vagnen. Åker fram en bit, stannar, snurrar tornet 90 grader, svänger åker fram en bit, samma igen.

Var väl mer vanligt med "afk" - botar tills inte alltför länge sen, tycker inte det finns några afk längre, ytterst sällan iaf, förr var det minst två per match konstant...så frågan är om bots är mer vanliga nu eller om det är mindre afk..?

Har sett lite olika typer, som garanterat var botar, köra raktfram och tvärnita innan en byggnad, väntar 5 sekunder, sen börja vända sig.. njaa inte ens siemkas besitter dessa skills..

En sak som jag lagt märke till var att några botar inte hade någon färg/% med xvm - helt vita.
Citera
2014-08-20, 14:26
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
En sak som jag lagt märke till var att några botar inte hade någon färg/% med xvm - helt vita.
Det där undrar jag också över. Varför är en del vita? Först trodde jag att det var för att de spelat så få matcher men nu har jag sett vitingar upp till tier III eller IV (kommer inte riktigt ihåg) men iaf så långt fram att det inte kan handla om lågt antal spelade matcher. Vad är det då frågan om? Xvm kan ju knappast känna av att det är bots, eller?
Citera
2014-08-20, 14:40
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Hmm undrar vilken man ska tigga om att få tillbaka då..

Har ju nästan haft alla..och har kvar rätt många.. (köpte ett stort paket som var på rea för något år sedan med en massa prem i som jag sålde av sedan)

Chi-Nu kai, M10, T26E4 eller T-34-3.. gillade inte någon speciellt mycket just då..

Ram, FCM PAK eller Pz IV S kanske då? hmm

Du begär ju såklart tillbaka den dyraste, vilket borde vara den totalt värdelösa T-34-3. Fy fan vad jag hatar den, men den kostar av någon anledning närmare 12k guld...
Citera
2014-08-20, 15:10
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Det där undrar jag också över. Varför är en del vita? Först trodde jag att det var för att de spelat så få matcher men nu har jag sett vitingar upp till tier III eller IV (kommer inte riktigt ihåg) men iaf så långt fram att det inte kan handla om lågt antal spelade matcher. Vad är det då frågan om? Xvm kan ju knappast känna av att det är bots, eller?

Annars märks ju bots när de har runt 10k matcher och 200 wn8, slår aldrig fel och alla jag sett med liknande rating är bots. Såg fan en bot med 70k plus matcher i helgen som fortfarande tilläts bota. Ryska korruption i sitt esse, de är fan mästare på att fuska, kan man göra det och kommer undan med det, så görs det. De saknar totalt någon som helst moralisk kompass. Fair play liksom, vad är det?
Citera
2014-08-20, 15:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Du begär ju såklart tillbaka den dyraste, vilket borde vara den totalt värdelösa T-34-3. Fy fan vad jag hatar den, men den kostar av någon anledning närmare 12k guld...
Måste du inte ha motsvarande antal krediter på kontot för att få tillbaka den? Då blir det ju bara plus minus noll. Du lär ju inte få tillbaka den gratis?
Citat:
Annars märks ju bots när de har runt 10k matcher och 200 wn8, slår aldrig fel och alla jag sett med liknande rating är bots. Såg fan en bot med 70k plus matcher i helgen som fortfarande tilläts bota. Ryska korruption i sitt esse, de är fan mästare på att fuska, kan man göra det och kommer undan med det, så görs det. De saknar totalt någon som helst moralisk kompass. Fair play liksom, vad är det?
Det är väl en av anledningarna till att ryssarna idag är så oerhört populära världen över. Arbetsvilliga, nyktra, ödmjuka, ärliga....
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-20 kl. 15:13.
Citera
2014-08-20, 16:23
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Måste du inte ha motsvarande antal krediter på kontot för att få tillbaka den? Då blir det ju bara plus minus noll. Du lär ju inte få tillbaka den gratis?
Det är väl en av anledningarna till att ryssarna idag är så oerhört populära världen över. Arbetsvilliga, nyktra, ödmjuka, ärliga....

Japp och japp, man måste ha en garageplats samt cash.

Var annars nära att ragesälja min T-34-3 för ett par dar sen när jag studsade 5 skott i sidan på en is8, sedan 2 på lfp på en Panter 2. Skiten har ju dessutom .46 i träffsäkerhet så sikta 3.5 sek för att skjuta åt helvette snett är sådär kul, lägg där till den taskiga penetrationen och man har ett recept för obeskrivlig ilska.
Citera
2014-08-20, 16:53
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Vadå fair play?

Sålänge folk bottar på lågtier så är det skitsamma, alla är ändå sopor och bottarna är fan bättre. Sitter man som "ok" spelare och gnäller på bottar i tier 5 så får man fan skaffa sig ett liv.

WG tjänar dessutom enormt mycket pengar på bottarna, de måste ju låsa upp sin XP och den är jävligt dyr. Money talks.

Hade jag inte varit "dum" och köpt en dyr jävla T34 så hade jag garanterat bottat. Hade slitit av mig håret av en ban när man spenderat "så mycket" pengar på det.

Edit: Men jag blir också lite grinig när man ser att ens topptier i 8-10 är en bot med 140 wn8. Då förstör det betydligt mer i gamet.

Förresten, hur fan reportar man ingame? Glömmer nämligen alltid det efteråt.
Senast redigerad av different_trip 2014-08-20 kl. 16:58.
Citera
2014-08-20, 17:04
Medlem
xyklopfs avatar
LTPn var en riktig rolig överraskning. Kul vagn, bra kanon, någorlunda snabb. Ingen sniper dock, men ändå. Första matchen idag med den:

Bana: Murovanka.
Standardstrid. Stridsvagness. Skarpskytt. 12758 credits. 1416 exp. (x2).
8 upptäckta vagnar. 7 skadeskjutna. 3kills.

Direkt i matchen börja en i laget: "another noobteam! tomatoes! REPORTED!" Ovanligt tyst från killen mot slutet av matchen (undrar varför... ). Sista fienden valde att förstöra sig själv.

Kul match där alla i bägge lagen gjorde bra ifrån sig, vi var fem kvar när matchen sluta.
Den här ska jag absolut behålla i garaget .

Citat:
Ny karta på g. D-Day!

Kul med ny karta. Blev lite besviken på Charkov faktiskt. Kan minnas fel men vill minnas att även Stalingrad och Berlin skulle bli kartor nån gång (mera stadskartor...).
Annars gillar jag mest Ensk och Prokhorovka.
Citera
2014-08-20, 17:57
Medlem
varmluftsballongs avatar
Ha överseende, är fortfarande nybörjare och hittade inte riktig det jag sökte i tråden. Men jag kan ha en fiende inställd och ta mig tusan skjuta 10 skott utan att åverka någon skada överhuvudet taget. Då väljer jag att anfalla i tron att avståndet är för långt för att göra den åverkan jag önskar, dock helt resultatlöst.

Vad beror detta på? Finns de tanks som helt enkelt är så pass rustade att mina skott förvandlas till 1-öres smällare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in